Spamtråd M+S

Eller beställa en bilett och åka dit :)

Synd att det kostar en del bara.. :näsblod

Hur e det med tullavgifterna från landet i väst?
Har lite möjliga inköp att göra till nya pärlan, grejor som inte finns i uk tyvärr...

Har man otur är det +25% moms och 5-10% tullavgift beroende på vad för vara det är. Har man tur och tullen inte kollar paketet slipper man det.
Edit: frakten ingår i det man får betala moms och tull för.

Nu är det Sylvester på tv6 :yoparty

Last edited:
Du menar snubben som "råkade" snubbla över sin uppeldade tjej i skogen efter att hon mystiskt varit försvunnen i en vecka...? :va:gnissla:död

Ja precis, fast tummenupp-smileyn kanske var lite väl munter i sammanhanget. Man undrar ju vad det för snubbe. Han ser verkligen totalt ofarlig ut.

Hur e det med tullavgifterna från landet i väst?
Har lite möjliga inköp att göra till nya pärlan, grejor som inte finns i uk tyvärr...

Synd att det kostar en del bara.. :näsblod

Har man otur är det +25% moms och 5-10% tullavgift beroende på vad för vara det är. Har man tur och tullen inte kollar paketet slipper man det.
Edit: frakten ingår i det man får betala moms och tull för.

Nu är det Sylvester på tv6 :yoparty

Om du beställer från usa så momsar du för den summan du betalat i USA, men om företaget skriver en lägre summa på paketets fraktsedel, så kommer du undan den. Det finns rätt många bolag i usa som tummar rätt friskt på sina "oficiella priser"...

Eller så ber du någon i usa köpa det och skicka hem det, om du känner nån. då går det inte som företagspaket.

Om du beställer från usa så momsar du för den summan du betalat i USA, men om företaget skriver en lägre summa på paketets fraktsedel, så kommer du undan den. Det finns rätt många bolag i usa som tummar rätt friskt på sina "oficiella priser"...

Eller så ber du någon i usa köpa det och skicka hem det, om du känner nån. då går det inte som företagspaket.

Försvinner varan eller går sönder och det står att den är värd 1$ så kan du gissa hur mkt man får i ersättning. Det är baksidan av myntet.

Det skulle det egentligen ha varit för mig med, men det är ju så jävla skojsigt att jobba så jag skiter i att vara ledig :näsblod

ja egentligen är jag rätt ledsen och förbittrad över att jag inte kan vara här på jobbet imorgon, så jag förstår dig.... fullt ut.

:D

Fyradagarsbiljetterna till SRF släpps den 1 oktober klockan 09.00.

Ledighet är godkänd sen länge :banana

Har du fått börja om på dagis eller? Gick du inte ut med fullständiga dagisbetyg?

Japp, det är en ny variant av komvux-dagis som Mark börjat i nu på höstterminen. Linda blev lite trött på att läsa textningarna på tv´n högt hela tiden... :D

Back