Spamtråd M+S

Nu står min hoj o droppar olja i garaget :)
Fick inte av filtret, måste invänta mer kraft och/eller verktyg :gnissla

Testat köra en skruvmejsel igenom filtret och sen ha en lång hävarm. Så fick ja lossa mitt, det satt hårt som tusan.

...eller en grov rörtång, eller en 20-320 från Biltema så blir det inte lika söligt. Med en 20-320 ger även en trilskande hjortronsyltburk upp utan längre strid och den funkar också som mothåll på magnethjul.

...eller en grov rörtång, eller en 20-320 från Biltema så blir det inte lika söligt. Med en 20-320 ger även en trilskande hjortronsyltburk upp utan längre strid och den funkar också som mothåll på magnethjul.

Tror inte man får plats med en rörtång. Kikade på biltema vad tusan 20-320 var och det har jag inte testat men känns svårt att få moment med den eller? :)
Såå himla kladdigt blev det inte med skruvmejsel tyckte ja.

Tror inte man får plats med en rörtång. Kikade på biltema vad tusan 20-320 var och det har jag inte testat men känns svårt att få moment med den eller? :)
Den duger ju för klinch med en trilskande hjortronsyltburk. Strategin heter torra ytor (inte oljiga) samt ett bestämt preussiskt drag när man spänner bandet. Dessutom har den upphängningshål, du kan hänga den på en spik sen när du inte använder den, det är mer än vad man kan säga om diverse bestick.

Nu står min hoj o droppar olja i garaget :)
Fick inte av filtret, måste invänta mer kraft och/eller verktyg :gnissla

Testat köra en skruvmejsel igenom filtret och sen ha en lång hävarm. Så fick ja lossa mitt, det satt hårt som tusan.

Herregud vad det känns som ALLA har problem med oljefiltret :va

Den duger ju för klinch med en trilskande hjortronsyltburk. Strategin heter torra ytor (inte oljiga) samt ett bestämt preussiskt drag när man spänner bandet. Dessutom har den upphängningshål, du kan hänga den på en spik sen när du inte använder den, det är mer än vad man kan säga om diverse bestick.
Det finns ju även en sådan varriant med en kedja som man drar runt istället för en gummi stropp, men jag vetifan vart man hittar en sådan, men jag vet att Pinky besitter kunskaper i fallet :)

Last edited:

Låter omständigt jämnfört med att bara köra in en skruvmejsel och dra.. :tungan

Herregud vad det känns som ALLA har problem med oljefiltret :va

Det finns ju även en sådan varriant med en kedja som man drar runt istället för en gummi stropp, men jag vetifan vart man hittar en sådan, men jag vet att Pinky besitter kunskaper i fallet :)

Biltema har. :mattias
http://www.biltema.se/products/product.asp?iItemId=82501

Köpte faktiskt en sån men den funka fan inte på mitt filter för det satt så jävla hårt..

Last edited:
Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...