Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
joooo jag vet min signatur...raukroland skrev:Med tanke på din signatur borde du väl fortsätta åka ZX6R...
Du kan ju inte gå ifrån Kawasaki, byt till en 9:a eller 10: om du nu ska byta...![]()
E22 skrev:joooo jag vet min signatur...vill ändå stå för den på något viss...men det värkar ju bli lika dyrt att trimma upp den lite ,gemfört med att byta..det är rent ekonomiskt alltså..
E22 skrev:joooo jag vet min signatur...vill ändå stå för den på något viss...men det värkar ju bli lika dyrt att trimma upp den lite ,gemfört med att byta..det är rent ekonomiskt alltså..
Man är väll lika barnslig som andra,hehe! man har väll inbillat sig att SP-1 ska vara lättare att köra på slangen ,med tanke på vridet...Magnus skrev:Kan du köra så behöver du inte trimma en ZX6R för att hänga med![]()
Ang. SP-1
Grymt snygg och gött ljud med ett par öppnare ljuddämpare. Sen är den ju lite tung och slö. Tror inte att du kör fortare med en SP-1:a dock så har den ju mycket mer vrid än din kawa.
Plåtniklas skrev:..sen är ju SP-1:an känd för att vara en bensinslukare i sällan skådad klass. Det är ju faktiskt nåt man måste tänka på, som nackdel.![]()
Victor skrev:Äh, det är väl inte så farligt om man inte kör till jobbet osv. Men det beror ju på vad man använder hojen som.
Fast har den samma töntigt lilla bensintank som VTRen så är det ju jobbigt, VTRen har vadå, 16L?
E22 skrev:Man är väll lika barnslig som andra,hehe! man har väll inbillat sig att SP-1 ska vara lättare att köra på slangen ,med tanke på vridet...
De är väll bara de jag är ute efter, min ninja är lite för framtung,slö.för att få upp på en högreväxel...
jaaa ,jag vet inte,man är en sån jävla velepelle.jag har funderat på det du sa oxå, dreva alltså,(men då förlorar man topfarten..)Magnus skrev:Dreva ner 1 kugg fram och/eller upp 2-3 kugg bar så är ju problemet med slangningen löst. Billigt "trim" dessutom.
Fast visst är det roligare att byta hoj.
Plåtniklas skrev:..sen är ju SP-1:an känd för att vara en bensinslukare i sällan skådad klass. Det är ju faktiskt nåt man måste tänka på, som nackdel.![]()
man tackar & bygar för ett bra svarRoger_SWE skrev:Det är grymt stor skilnad mellan en rad 600:a och 1000cc twin. Har du kört några stora twinnar?
# Det du kommer att märka först är nog att en stor twin har mellanregister.
# Nästa sak är nog att den vibrerar mycket mer än en 600:a.
# Om du har kört 600:a tidigare, så måste du lära dig att växla upp mycket tidigare för att dra nytta av vridet.
Jag kan bara säga positiva saker om SP-2:an. Det enda som störde mig var fjädringen. Den var för hård bak och
för mjuk fram. Nu mera åtgärdat med hjälp av Öhlins![]()
Det är nog bara att provköra lite olika hojar(märken) och se om twin är din grej.
Lycka till.
E22 skrev:man tackar & bygar för ett bra svar![]()
en dumm fråga bara stoppie,wheela..?funka?![]()
*njuter av svaret*Roger_SWE skrev:Hojen klarar nog av det utan problem, men tyvärr inte jag:-(
Att få upp den på hjulet är inte så svårt. Det är bara att vrida lite på rullen, så skuttar den upp direkt.
Det gör även min 9:a...Roger_SWE skrev:Hojen klarar nog av det utan problem, men tyvärr inte jag:-(
Att få upp den på hjulet är inte så svårt. Det är bara att vrida lite på rullen, så skuttar den upp direkt.
*snyfft*sluta retas...hahahahraukroland skrev:Det gör även min 9:a...![]()
![]()
![]() |
Tierp Arena värd för EM i Dragracing
Den 7–10 augusti 2025 förva... |
120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla
Screenshot Den 16–17 aug... |
|
En vecka kvar!
Nu är det exakt en vecka kv... |
|
![]() |
Farligt vilseledande alkomätare på marknaden