Sp-1

E22

En bitter jävel & ett hjärta av sten
Gick med
24 Sep 2004
Ort
Skåne
Hoj
*
Har en bra fråga till alla kunniga...
JOoooo en annan har blivigt välldans intreserad av en SP-1:a..kan detta vara något att ha,fördelar,nackdelar? just nu har man en ZX6R..
 
Att det är en twin för med sig massor av fördelar:) jag ska nog själv tjacka en.
 
Med tanke på din signatur borde du väl fortsätta åka ZX6R... :)
Du kan ju inte gå ifrån Kawasaki, byt till en 9:a eller 10: om du nu ska byta... :)
 
raukroland skrev:
Med tanke på din signatur borde du väl fortsätta åka ZX6R... :)
Du kan ju inte gå ifrån Kawasaki, byt till en 9:a eller 10: om du nu ska byta... :)
joooo jag vet min signatur... :( vill ändå stå för den på något viss...men det värkar ju bli lika dyrt att trimma upp den lite ,gemfört med att byta..det är rent ekonomiskt alltså..
 
E22 skrev:
joooo jag vet min signatur... :( vill ändå stå för den på något viss...men det värkar ju bli lika dyrt att trimma upp den lite ,gemfört med att byta..det är rent ekonomiskt alltså..

Kan du köra så behöver du inte trimma en ZX6R för att hänga med :7peta

Ang. SP-1
Grymt snygg och gött ljud med ett par öppnare ljuddämpare. Sen är den ju lite tung och slö. Tror inte att du kör fortare med en SP-1:a dock så har den ju mycket mer vrid än din kawa.
 
E22 skrev:
joooo jag vet min signatur... :( vill ändå stå för den på något viss...men det värkar ju bli lika dyrt att trimma upp den lite ,gemfört med att byta..det är rent ekonomiskt alltså..


Försäkringen kommer nog bli samma skyhöga.Trimma är dyrt,helsystem mm.Men det är det ju helt klart värt :D
 
..sen är ju SP-1:an känd för att vara en bensinslukare i sällan skådad klass. Det är ju faktiskt nåt man måste tänka på, som nackdel. :)
 
Magnus skrev:
Kan du köra så behöver du inte trimma en ZX6R för att hänga med :7peta

Ang. SP-1
Grymt snygg och gött ljud med ett par öppnare ljuddämpare. Sen är den ju lite tung och slö. Tror inte att du kör fortare med en SP-1:a dock så har den ju mycket mer vrid än din kawa.
Man är väll lika barnslig som andra,hehe! man har väll inbillat sig att SP-1 ska vara lättare att köra på slangen ,med tanke på vridet...
De är väll bara de jag är ute efter, min ninja är lite för framtung,slö.för att få upp på en högreväxel...
 
Plåtniklas skrev:
..sen är ju SP-1:an känd för att vara en bensinslukare i sällan skådad klass. Det är ju faktiskt nåt man måste tänka på, som nackdel. :)

Äh, det är väl inte så farligt om man inte kör till jobbet osv. Men det beror ju på vad man använder hojen som.
Fast har den samma töntigt lilla bensintank som VTRen så är det ju jobbigt, VTRen har vadå, 16L?
 
Victor skrev:
Äh, det är väl inte så farligt om man inte kör till jobbet osv. Men det beror ju på vad man använder hojen som.
Fast har den samma töntigt lilla bensintank som VTRen så är det ju jobbigt, VTRen har vadå, 16L?

Mmm... 16l. Nyare VTR'er (fr. 2001??) har 19l tank. Om det även är så på SP1 har jag inget koll på...
 
E22 skrev:
Man är väll lika barnslig som andra,hehe! man har väll inbillat sig att SP-1 ska vara lättare att köra på slangen ,med tanke på vridet...
De är väll bara de jag är ute efter, min ninja är lite för framtung,slö.för att få upp på en högreväxel...

Dreva ner 1 kugg fram och/eller upp 2-3 kugg bar så är ju problemet med slangningen löst. Billigt "trim" dessutom.

Fast visst är det roligare att byta hoj.
 
Magnus skrev:
Dreva ner 1 kugg fram och/eller upp 2-3 kugg bar så är ju problemet med slangningen löst. Billigt "trim" dessutom.

Fast visst är det roligare att byta hoj.
jaaa ,jag vet inte,man är en sån jävla velepelle.jag har funderat på det du sa oxå, dreva alltså,(men då förlorar man topfarten..)
sen dynojet,filter,G-pack.men då var vi där igen pengar....
 
Plåtniklas skrev:
..sen är ju SP-1:an känd för att vara en bensinslukare i sällan skådad klass. Det är ju faktiskt nåt man måste tänka på, som nackdel. :)

Bensintörsten e nog ett lite överdrivet rykte om alla vtr (?) ...t.e.x. testade engelska bike VTR-Firestorm mot SV1000S...och då drog SV:n mer soppa så...
 
förutom besin förbrukningen då...hur är det med SLAGNING,hanterbarhet........? :confused:
 
Det är grymt stor skilnad mellan en rad 600:a och 1000cc twin. Har du kört några stora twinnar?
# Det du kommer att märka först är nog att en stor twin har mellanregister.
# Nästa sak är nog att den vibrerar mycket mer än en 600:a.
# Om du har kört 600:a tidigare, så måste du lära dig att växla upp mycket tidigare för att dra nytta av vridet.

Jag kan bara säga positiva saker om SP-2:an. Det enda som störde mig var fjädringen. Den var för hård bak och
för mjuk fram. Nu mera åtgärdat med hjälp av Öhlins:-)

Det är nog bara att provköra lite olika hojar(märken) och se om twin är din grej.

Lycka till.
 
Roger_SWE skrev:
Det är grymt stor skilnad mellan en rad 600:a och 1000cc twin. Har du kört några stora twinnar?
# Det du kommer att märka först är nog att en stor twin har mellanregister.
# Nästa sak är nog att den vibrerar mycket mer än en 600:a.
# Om du har kört 600:a tidigare, så måste du lära dig att växla upp mycket tidigare för att dra nytta av vridet.

Jag kan bara säga positiva saker om SP-2:an. Det enda som störde mig var fjädringen. Den var för hård bak och
för mjuk fram. Nu mera åtgärdat med hjälp av Öhlins:-)

Det är nog bara att provköra lite olika hojar(märken) och se om twin är din grej.

Lycka till.
man tackar & bygar för ett bra svar :Bugar
en dumm fråga bara stoppie,wheela..?funka? :D
 
E22 skrev:
man tackar & bygar för ett bra svar :Bugar
en dumm fråga bara stoppie,wheela..?funka? :D

Hojen klarar nog av det utan problem, men tyvärr inte jag:-(
Att få upp den på hjulet är inte så svårt. Det är bara att vrida lite på rullen, så skuttar den upp direkt.
 
Roger_SWE skrev:
Hojen klarar nog av det utan problem, men tyvärr inte jag:-(
Att få upp den på hjulet är inte så svårt. Det är bara att vrida lite på rullen, så skuttar den upp direkt.
*njuter av svaret* :hihi
 
Roger_SWE skrev:
Hojen klarar nog av det utan problem, men tyvärr inte jag:-(
Att få upp den på hjulet är inte så svårt. Det är bara att vrida lite på rullen, så skuttar den upp direkt.
Det gör även min 9:a... :banana :banana
 
Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Back
Top