Spänna kamkedjan på Gsx750e 1982?

Mattewall

Medlem
Gick med
27 Jun 2008
Hoj
Suzuki Gsf 600 Bandit
Tjena!

Nu har det börjat rassla om kamkedjan när jag varvar. Det sitter en kamkedjespännare på utsidan men jag förstår inte hur den fungerar?

Någon som har erfarenhet, detta är en Suzuki gsx 750e 1982årsmodell??

Mvh

Om den inte är bytt så är det en automatisk spännare och går inte att justera. Det var det på min 80'. Rasslar kamkedjan skulle jag kontrollera både spännare och kamkedja. Det finns manuella spännare att köpa. Leta efter manuella spännare till GS1100 80-81 i USA. Motorn har det mesta gemansamt med GSX1100 men jänkarna utelämnade X'et i modellbeteckningen

hmm det borde vara en manuell spännare..Det sitter som en rulle/ratt under förgasarna och det ser ut som det ska gå att vrida den. Det finns en låsningsskruv som man först öppnar sen ska man vrida..Men problemet är att det inte fungerar. Vrider man motsols så fjädrar den bara tillbaka och vrider man medsols så sitter den fast.

Så här ser en manuell spännare ut.

Bifogat

• spännare.jpg
    spännare.jpg
    59.6 KB · Visningar: 114
hmm det borde vara en manuell spännare..Det sitter som en rulle/ratt under förgasarna och det ser ut som det ska gå att vrida den. Det finns en låsningsskruv som man först öppnar sen ska man vrida..Men problemet är att det inte fungerar. Vrider man motsols så fjädrar den bara tillbaka och vrider man medsols så sitter den fast.

Precis så fungerade min automatiska kedjespännare, så troligt har du orginalet. Se bif länk
03.gif

*/ ?>
Nyheter
Verksamheten säkrad på Gotland Ring!

Det har varit många turer k...

Ducati Superleggera V4 Centenario – kolfiberdrömmen

Med anledning av Ducatis 10...

Yamaha Ténéré 700 World Raid provkörd och klar!

Just nu återhämtar vi oss p...

Provkörning pågår, Ténéré 700 World Raid!

Just nu är vi mitt i provkö...

Världslansering, Yamaha Ténéré 700 World Raid!

Just nu är Bike på plats på...

Scenic – navigering för dig som prioriterar vägen framför destinationen

Screenshot I samband med...

CTEK visar upp ny laddare och ”booster”

CTEK NXT 5 Nu börjar sol...

Vi provkör nya H-D-modeller

Allt om MC åkte till Malaga...

IDM tar klivet upp – EURO MOTO lanseras

EURO MOTO ersätter inte IDM...

Galfer skärper greppet om racing

Pressrelease från Galfer: ...

Back