Spänd ståltråd över vägen

Jag & en polare hängde upp en aborre på en fiskelina rakt över vägen, vi var väldigt fascinerade över kombinationen färsk fisk + SL Buss....lattjo! :3freak

(linan var tunn, & ej spänd, inga cyklister på den vägen..., vi var 8 år)

Ja, man brukar ju säga att man ska köra med huvudet. Och det gäller ju speciellt här!!

Fattar inte att folk kan hitta på sådana hyss. :mad:
Det är sånna personer man hoppas att man träffar på i en gränd ensam nere på stan en mörk kväll, så man kan göra människor av dem.

senast förra året så var det någon som hade lagt ut en jävla massa ihopsvetsade spikar, sådär så att dom alltid ligger med en spik uppåt, vet inte riktigt vad det kallas. Han hade lagt ut dom i öjebyn nånstanns för att motorcyklarna accelererade så fort så att oljudet störde han. Turligt nog var det en bil som körde på dom i väldigt låg hastighet, alla 4 däcken fick punka. Kul om nån motorcykel skulle kört på dom i högre hastighet. Det finns puckon av rang :kocko

honkiie skrev:
Han hade lagt ut dom i öjebyn nånstanns för att motorcyklarna accelererade så fort så att oljudet störde han.

Åkte han dit eller? Var kommer hans förklaring ifrån? Jag har förståelse för de stackars satar som vill flytta ut i bushen, för att sen komma på att det är 300 hojar som åker förbi per dygn i sex månader, men de får väl sansa sig och slänga lite grushögar här och där istället.

Klippte en elstängsel lina med nyllet när jag var runt 15 - 16 när jag körde cross hemma på gården hos päronen "syrran hade ändrat om stängslet lite i hagarna för hästarna" Utan att informera mig"så det träffade precis vid näsan typ och rev upp och sen vidare upp vid ögonen . :tummenupp som tur va så släppte jag hojjen och slog i backen annars vet i fan hur illa det hade gått ,men men ...jaja.... men jävla cpn o kränga upp det med flit på vägen... jävla idioter......

Chris Ash skrev:
Fotanglar, en gammal beprövad föregångare till trampminan! :)

Kallas de inte spanska ryttare också?

Så idiotiska människor trodde jag inte det fanns, nu får man något mer att oroa sig för i trafiken. :3freak

Detta fenomen har inträffat på (snö)skoterleder oxå! Gamm-gubbar som varit tjuriga över att det körs skoter nära deras hus. även kallad avundsjukan!!

Tjet skrev:
Kallas de inte spanska ryttare också?

Så idiotiska människor trodde jag inte det fanns, nu får man något mer att oroa sig för i trafiken. :3freak

Spanska ryttare är stora hinder med vässade träpålar eller taggtråd.

Chris Ash skrev:
Spanska ryttare är stora hinder med vässade träpålar eller taggtråd.

Jättebautameagasäker? Har för mig jag hört namnet användas just i sammanhang med bankrån och då har rånarna kastat ut dylika på vägen för att sinka eventuella efterföljare.

Nåväl, har du rätt så har jag lärt mig fel av en riktigt taskigt påläst journalist och som vi alla vet finns det gott av den senare sorten. :rolleyes:

abstruse skrev:
Jättebautameagasäker? Har för mig jag hört namnet användas just i sammanhang med bankrån och då har rånarna kastat ut dylika på vägen för att sinka eventuella efterföljare.

Nåväl, har du rätt så har jag lärt mig fel av en riktigt taskigt påläst journalist och som vi alla vet finns det gott av den senare sorten. :rolleyes:

Japp, jag är säker. Dock har du alldeles rätt i att det används väldigt frekvent i många tidningar som namn på fotanglar. Det gör det dock inte mer korrekt ;)

Chris Ash skrev:
Japp, jag är säker. Dock har du alldeles rätt i att det används väldigt frekvent i många tidningar som namn på fotanglar. Det gör det dock inte mer korrekt ;)

Det ante mig...

Tack, då har vi lärt oss något nytt idag med. En bra dag m a o. :tummenupp

abstruse skrev:
Det ante mig...

Tack, då har vi lärt oss något nytt idag med. En bra dag m a o. :tummenupp

Varken du eller krissy vet väl om rånarna kanske hade med sig en lastbil som de kastade "stora hinder med vässade träpålar eller taggtråd" från? Det är ju väldigt troligt faktiskt. :gnissla

Markus skrev:
Varken du eller krissy vet väl om rånarna kanske hade med sig en lastbil som de kastade "stora hinder med vässade träpålar eller taggtråd" från? Det är ju väldigt troligt faktiskt. :gnissla

...eller varför inte värdecheckar som berättigar till en Happy Meal på McDonken? :notme

Nyheter
Dags att boka in Gotland Ring!

Upplev magiska Gotland Ring...

Öppet hus på Rapido MCK Stockholm

Lördag den 17 maj bjuds det...

Yamaha TRACER 7 & TRACER 7 GT 2025

Yamahas TRACER 7 och TRACER...

Nya Yamaha Tracer 7 och Tracer 7 GT

Yamaha har presenterat 2025...

Full fart på Bike Trollhättan-dagarna

Just nu har portarna öppnat...

MV Agusta inför fem års garanti