Sova: En omöjlighet eftersom "någon" kittlar mig under fötterna

J.F.S

Hojlös.. :'(
Gick med
8 Jul 2005
Hoj
är såld..
Eftersom SH har svar på allt ställer jag frågan som håller på att plåga livet ur mig..

Varför i hela h-vete känns det som nån kittlar mig under fötterna när jag ska sova? Det började lite mjukt med att ske nån gång men nu har det eskalerat till att vara varje kväll och jag har börjat vakna runt kl4 på morgonen av samma känsla och kan såklart inte somna om.

Vad kan det bero på? För lite vätska? Jag vet med mig att jag är dålig på att dricka ordentligt med vatten.

Fel på kosten? Äter så lite skräpmat jag kan även om det slinker ner en pizza ibland.

Promenerar runt 3-4km varje dag. Motion ska väl vara bra för kroppen?

Är jag redo för slakt? Bara att amputera fötterna?

Eftersom SH har svar på allt ställer jag frågan som håller på att plåga livet ur mig..

Varför i hela h-vete känns det som nån kittlar mig under fötterna när jag ska sova? Det började lite mjukt med att ske nån gång men nu har det eskalerat till att vara varje kväll och jag har börjat vakna runt kl4 på morgonen av samma känsla och kan såklart inte somna om.

Vad kan det bero på? För lite vätska? Jag vet med mig att jag är dålig på att dricka ordentligt med vatten.

Fel på kosten? Äter så lite skräpmat jag kan även om det slinker ner en pizza ibland.

Du saknar vibrationerna från fotpinnarna på din numera sålda hoj...köp en ny, snabbt...:D

ibland.

Kanske ska köpa bättre skor?!
Kan vara så enkelt som att du är ovan att gå och även dina små fossingar så någonstans där du kommer ur djupsömnen så vaknar du helt enkelt av att fossingarna reparerar sig själva. Senor och muskler och annat elände som fixas å tricksas med..

Själv har jag ofta svårt att sova när jag tränat hårt ljust för att träningsvärken känns som en molande oro i kroppen...

Du saknar vibrationerna från fotpinnarna på din numera sålda hoj...köp en ny, snabbt...:D

haha, kanske det :)

Kanske ska köpa bättre skor?!
Kan vara så enkelt som att du är ovan att gå och även dina små fossingar så någonstans där du kommer ur djupsömnen så vaknar du helt enkelt av att fossingarna reparerar sig själva. Senor och muskler och annat elände som fixas å tricksas med..

Själv har jag ofta svårt att sova när jag tränat hårt ljust för att träningsvärken känns som en molande oro i kroppen...

Promenaderna är snart uppe i 6 månader så det är inget nytt men det kanske är skorna. Köpte nya (billiga) slit-å-släng joggingskor för drygt en månad sen för att ha något bättre än de vanliga hårda skorna jag hade. Får la investera i ett par bättre och fotriktiga. Får jag bara sova så är det värt det!

Last edited:

Tror inte det har nåt med kassa skor/dylikt att göra, snarare något liknande "restless legs" eller annan variant (stickande, pirrande känsla i fötter/ben). Tycker du ska ta en sväng förbi farbror doktorn, fått för mig sådant går att bota med väldigt lätta medel (nån sorts vitaminbrist...?? ). Vet att det finns hjälp, är bara väldigt dåligt insatt i just sånt här! men som sagt, marsch iväg till doktorn så slipper du eländet :tummenupp

Du börjar bli gammal. Min farmor lider av samma sak och hon är gammal. :D :tummenupp

Jag har samma problem fast i knäna. Ibland är det bara att packa sig upp ur sängen efter nån timmes vridande och vändande. Ingen idé att ens försöka.

Fötterna, knäna - för mig är det näsan!
Precis när jag klivit på sömntåget och preciiiiiis innan dörrarna stängs så kittlar "nån" mej i näsan så och så är jag klarvaken igen.

Fötterna, knäna - för mig är det näsan!
Precis när jag klivit på sömntåget och preciiiiiis innan dörrarna stängs så kittlar "nån" mej i näsan så och så är jag klarvaken igen.

Det är inte Gustav1 som har missupfattat det här med "ligga" då? :D

Har samma sak i min högra fot, det kryper i den ibland på nätterna. Stört omöjligt att somna då. :huvet

Va glad att "dem" inte bits o har vassa klor också :gnissla
(har en kattunge på nio veckor hemma, han föredrar dock killens fötter före mina :D )

Torra fötter?

Last edited:
Krypningar får man av vissa mediciner. Inget du tar som ger dig krypningarna? Stickande känsla kan man få om det inte finns tillräcklig blodgenomströmning. Typ sova på armen.

Har du taskig fysik? Träna kondition plus styrketräna vaderna. Fungerar som benens hjärta typ och hjälper kroppen att cirkulera blodet.

Va glad att "dem" inte bits o har vassa klor också :gnissla
(har en kattunge på nio veckor hemma)

Torra fötter?

Njae.. normaltorra skulle jag nog säga och det är i hålfoten det kittlas.

Har två missar själv och det känns definitivt annorlunda när de hittar på fötterna :näsblod

Krypningar får man av vissa mediciner. Inget du tar som ger dig krypningarna? Stickande känsla kan man få om det inte finns tillräcklig blodgenomströmning. Typ sova på armen.

Har du taskig fysik? Träna kondition plus styrketräna vaderna. Fungerar som benens hjärta typ och hjälper kroppen att cirkulera blodet.

Lätt övervikt har jag nog. 77 pannor på 175cm. Styrketrände massor i tonåren men på senare år är det sporadiska besök på gymet och de promenader jag nämnde tidigare. Cyklar till jobbet också, nyss börjat med det iofs.

Visst käkar jag mediciner men det är samma som jag ätit de tre senaste åren. Som astmatiker/allergiker måste jag trycka i mig medicin varje dag.

Det är inte en stickande känsla utan det känns verkligen som om någon kittlar under foten. Sover ofta på armen och det är inte den känslan som uppstår.

Last edited:

Lätt övervikt har jag nog. 77 pannor på 175cm. Styrketrände massor i tonåren men på senare år är det sporadiska besök på gymet och de promenader jag nämnde tidigare. Cyklar till jobbet också, nyss börjat med det iofs.

Visst käkar jag mediciner men det är samma som jag ätit de tre senaste åren. Som astmatiker/allergiker måste jag trycka i mig medicin varje dag.

Det är inte en stickande känsla utan det känns verkligen som om någon kittlar under foten. Sover ofta på armen och det är inte den känslan som uppstår.

Då så. Enda som återstår är amputation! :yoparty

Seriöst, ring vc och fråga iaf. Lär ju inte vara något farligt men ett telefonsamtal är inte så jobbigt att ringa?

Nej, det får bli så. Men va fan, man vill ju inte till doktorn om det inte är kris. :)

Nej men RING vc för helvete. Du behöver säkert inte ens gå dit..eller det kanske du visst måste faktiskt. :pannkyss

Annars tar du den enkla utvägen och sågar av fot-asen med en sticksåg! Fast då måste du nog tyvärr till doktorn iaf..:D

Nej men RING vc för helvete. Du behöver säkert inte ens gå dit..eller det kanske du visst måste faktiskt. :pannkyss

Annars tar du den enkla utvägen och sågar av fot-asen med en sticksåg! Fast då måste du nog tyvärr till doktorn iaf..:D

Jo, jag antar att jag måste dit men ringa måste man göra här i Dalarna annars får man inte gå till sin VC om man är krasslig. Tidsbokning är ett måste och ve den som försöker få komma till en annan VC än den du tillhör! Kommer säkert få en tid två månader bort i tiden (om jag har tur) och då har det garanterat gett med sig. :tummenupp

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT