Sova bra efter utekväll

skruven

Långsam
Gick med
27 Jan 2004
Hoj
old
Tjenare!

Jag har riktiga problem med att få bra sömn efter jag varit ute. Jag sover riktigt dåligt (vaknar hela tiden, tycker allt är jätteobekvämt och kan inte ligga sitlla) och sover alldeles för kort tid.

Skräckexempel såsom att jag kommer hem 6 och vaknar halv 9 pigg och glad, men jag vill sova längre!
Ju senare jag kommer hem och ju mer jag krökat desto sämre sömn :näsblod
Som jag har fattat det sover alla polarna skitbra när dom har varit uppe så länge och druckit så mkt

Hur ska jag göra?

3041511 Tjenare!

Jag har riktiga problem med att få bra sömn efter jag varit ute. Jag sover riktigt dåligt (vaknar hela tiden, tycker allt är jätteobekvämt och kan inte ligga sitlla) och sover alldeles för kort tid.

Skräckexempel såsom att jag kommer hem 6 och vaknar halv 9 pigg och glad, men jag vill sova längre!
Som jag har fattat det sover alla polarna skitbra när dom har varit uppe så länge och druckit så mkt

Hur ska jag göra?
Ge fan i att dricka eller ta det som en man. :fakta

Tjenare!

Hur ska jag göra?

i denna ordningen:
spy
ät
drick (vatten/mjölk)
sömntabletter (om det är riktigt illa)

Har ta mig tusan exakt samma problem som du.. fanken inge kul.. Hemma från fest 5-6 på morgonen men ändå vaknar man 9 :huvet ..

Vill också kunna sova till eftermiddagen som alla andra kan :gnissla

Det är väl inte jättejobbigt att vakna tidigt och va pigg men det sliter på kroppen i längden.... vill kunna sova ut..

Spy gör man inte såvida man inte av misstag fick i sig bruddricka (typ cider etc) och vill göra plats för bärs eller whisky

Man sover som bäst när man varit ut och hällt i sig alkohol..
Vad är det för fel på er människor? :pannkyss

Skilj på kvalitét och kvantitet.. Även om man sover som en klubbad säl efter en rejäl fylla är det otroligt dålig kvalitét på sömnen. Bl.a. kommer man inte in i den s.k. REM-sömnen som är den fas där man drömmer och i praktiken är den fas då hjärnan "defragmenteras" för att använda ett dator-uttryck.

Det innebär att man sover men man kommer vara lika mentalt slut som kvällen innan...

Dessutom är alkohol ren energi och ofta vaknar man när alkoholen börjar gå ur kroppen för att den då plötsligt måste ställa om varifrån den ska ta energin..

För det tredje mår man ofta pissigt dan efter för att man drabbas av ågren beroende på att serotonin (lycko-hormonet) plötsligt slutar produceras när man är bakis efter att ha överproducerats när man var packad..

Så enkel sagt kan man säga att man blir lika deppig dagen efter som man var überglad dagen innan...

Min reaktion på alkohol fungerar inte som andras, när polarna sover till tre på eftermiddan och är helt döa dan efter så sover jag till 9 på morra och är skitpigg. Och då har jag ändå hällt i mig mer än dom. Va e fel? Blir nästan aldrig bakis heller....

Min reaktion på alkohol fungerar inte som andras, när polarna sover till tre på eftermiddan och är helt döa dan efter så sover jag till 9 på morra och är skitpigg. Och då har jag ändå hällt i mig mer än dom. Va e fel? Blir nästan aldrig bakis heller....
Samma lika här.. det är bara acceptera att vi funkar på detta sätt :) DET är inget som kommer gå över med åldern heller :D

Lider av detsamma. Men tycker det är kanon ju. Slipper man ligga och dega bort hela dagenefter. :fakta

Men om du nu prompt vill sova så sätt dig och glo på formel 1 så ska du se att du somnar direkt!

3041784 Så sant, behöver bara titta på kudden så har man somnat. (Ibland innan man har klätt av sig, ibland innan man kommit till sängen :D)
Ibland ståendes på toaletten så man rammlar och slår huvudet i tvättkorgen :crash

Samma strul här, super fram till klockan 6 och vaknar "pigg" som en mört klockan 9-10. Den senaste tiden har det varit så hela tiden, vettefan vad jag gör för fel. Dricker jag för lite så sover jag bara sämre den stund jag sover men jag dricker kanske lite väl mycket emellanåt men när man ändå håller på så kan man göra det ordentligt?
Kan det vara allt knark? Snorta kola och käka tjack kanske påverkar sömnen?

Nyheter
Márquez obeveklig i Misano

Misano gav Márquez hans fem...

Yamaha R7-vinnarens rapport: ”Ett riktigt monster på kurviga landsvägar!”

På MC-mässan i vintras anor...

Nisse Hedlund bortgången

Den legendariske motorkonst...

En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!