Sorligt Lakritsremsan :(

VaLLe

天皇
Gick med
3 Aug 2003
Hoj
Harley-Davidson FXDWG
Fy fan vad sorligt att gå in och läsa i detta Forum..

Vad har hänt??

Jag minns tider där det var en självklarhet att alla "kände" alla i stan. Ingen skulle vara ute och åka hoj ensam utan ifall man var ensam i sin umgänges krets om hoj-livet så fanns det en klubb som heter Lakritsremsan Mc som man kunde ansluta sig till.
Vi träffades kl 18.00 varje Onsdag för långa utflykter samt de religösa Fredagskvällarna kl 21.00 nere på stationen:tungan .
Vi hade rabatter ute hos återförsäljare, vi hade temakvällar samt årsfest. Vi tryckte tröjor som man stolt ville posera i. Vi åkte t.om ut på en fotbollsmatch och burnade runt i pausen. Det var repotage om oss i VLT. T.om var det någon galning som ljög om oss på Mixmegapol i 5 minuter.
Vi åkte på andra träffar och representerade Sporthoj-Västerås...alla minns väl GR-dagarna.

Nu får ni fan ta er i kragen...man mår ju illa.:mad: man får ont i magen när man läser trådar där folk efterlyser samåkningar samt " var är alla??"

På Onsdagar kl 18.00 träffas ni på den "lilla parkeringen" nere vid stationen precis när man svänger in. Efter 10 minuter så tar någon tag i dagen rutt och ingen lämnar någon efter vill någon Tok-köra så gör det men vänta in resten vid nästa stopp.

På Fredagar träffas ni kl 21.00 nere på stora parkeringen längs betongväggen nere i hörnet. Ni åker runt och pekar fingret år 4-hjulingarna. drar till BurgerKing där ni har 10% rabatt på menyerna och käkar sen rejsar som vanligt, tänk på att retarderna,,,förlåt motarderna inte går så fort:tuttar

Dra till Funbike samt alla andra mc-butiker skapa en god kontakt och tala rakt ut och säg, När ska vi ha Temakväll där klubben kommer och ni bjuder på korv och cola...

Spana in grannklubbarna Uppsala,Örebro,Eskilstuna..o.s.v ta kontakt med deras "El presedente" och säg att ni kommer över på "kaffe" en Fredag eftermiddag, åk runt lite med dem sen avslutar ni på Stationen i Västerås.

och som avslutning...klubben skapades just p.g.a att man inte skulle vara ensam, samt att man ville busa:tummenupp

Mvh

Behöver jag presentera mig? :cdevil

Ska du säga din jävla förrädare, först så flyttar du i från oss, och sen går du över till fienden och krälar tillbax på 4 hjul....

Kom tillbax och styr upp det här nu... Jag saknar dig Valle... "Snyft... Not"

och som avslutning...klubben skapades just p.g.a att man inte skulle vara ensam, samt att man ville busa

Jag ser ingen sorglighet i detta:confused: :va Känns mer som du hade en tråkig dag, och ville spy lite galla...

Vi har verksamhet som forumsbaserad klubb utan medlemskap eller tvång att så vara..länge sedan vi såg dig dock på något:va :va :va :va

Den mest aktiva tiden var väl den första tiden efter klubbildandet. Sen har det droppat av, sen är det en oskriven 20/80 regel(eller lägre) 20% av medlemmar, och idagsläget även Icke medlemmar, står för 80% av aktiviteterna.

Folk kanske slutade åka med för att det var för tråkiga konstiga aktiviteter, som det på arosvallen som jag har hört mycket konstigt om...stå och varva inne på en fotbollsplan....kanske en mindre lyckad aktivitet för en mcklubb:pannkyss

Med tanke på även runtikring aktiviteterna förutom samåkning, så är det även motardbusarna som brukar köra "eget" race, och även de som endurokör ibland och även kör med spik på isen när det så tillåter så är det nog för att vara en forumsbaserad klubb rätt hög aktivitet i mina ögon sett iaf:tummenupp
Och personligen har jag bara på några år varit med på massor av aktiviteter, Bandagar uppstyrt av klubben, Gocartstävling, Ett par mc mässor med gemensam uppfärd i bil och även buss, Onsdagsåkningar, Samåkning på helger, fikakvällar i Västerås.
Utöver detta så är jag även kassör i Svenska Firebladeklubben, samt är en av sektionsledarna på jobbet i fritidsklubben mc och är med på tisdagsåkningar som vi håller i, så jag brinner på för mc , i den mån och tid jag kan och hinner. :tummenupp

Sen om folk inte kan av olika orsaker, så kan man inte tvinga på dem detta, jag har under den tiden jag varit med, sett folk komma och gå på aktiviteter, pga av olika orsaker ex familjebildning, andra intressen, flytt etc etc. Lakritsremsan mc har ju aldrig under sin existens bedrivit påtvingande aktiviteter.

This is my 5 cent.

Last edited:
har också hört om ett blomstrande mc västerås..ngt ninjagäng som åkte runt och lekte rövare..

idag ska man vara glad om man ser 2 st plastraketer som åker tillsammans..

Det är andra tider nu.
Folk droppar av pga:
-Skaffar familj/barn
-Får andra intressen
-Har inte råd
-Får andra kompisar (som inte kör hoj)
-Man kommer till insikt med sitt åkande

Alla orsaker är en naturlig utveckling av samhället.

(Eller så tycker alla att det är så tråkigt när jag kör ifrån dom :tungan )

Ska du säga din jävla förrädare, först så flyttar du i från oss, och sen går du över till fienden och krälar tillbax på 4 hjul....

HAHAHA, det var nog bland det roligaste jag läst..

Det är andra tider nu.
Folk droppar av pga:
-Skaffar familj/barn
-Får andra intressen
-Har inte råd
-Får andra kompisar (som inte kör hoj)
-Man kommer till insikt med sitt åkande

Alla orsaker är en naturlig utveckling av samhället.

(Eller så tycker alla att det är så tråkigt när jag kör ifrån dom :tungan )

hur va det där med att bli frånåkt arwe? :D

tycker inte det stämmer ricktigt vi kör fortfarnde onsdagskörningar som vanligt. jag har kör 3 st hitils men det är dåligt med folk som dyker upp. samma sak gäller övriga körningar man annonserar ut. så aktiva är man men dålig uppslutning

Jag har nästan klurat på att dyka upp på någon onsdagskörning (varför inte idag, ser ut att bli väder med) - men är rookie totalt, och är inte överdrivet sugen på att hamna i en klunga med grabbar som vill köra ifrån varandra (även om det är med glimten i ögat vet jag hur det fungerar, vi hade en hel del krokvägskörningar med min gamla bilklubb, samma-lika fenomen). ;)

Just för att man är purfärsk så har man inte samma attack, eller spårval som en van åkare, det tror jag kan vara en klar riskfaktor.

/J

Jag har nästan klurat på att dyka upp på någon onsdagskörning (varför inte idag, ser ut att bli väder med) - men är rookie totalt, och är inte överdrivet sugen på att hamna i en klunga med grabbar som vill köra ifrån varandra (även om det är med glimten i ögat vet jag hur det fungerar, vi hade en hel del krokvägskörningar med min gamla bilklubb, samma-lika fenomen). ;)

Just för att man är purfärsk så har man inte samma attack, eller spårval som en van åkare, det tror jag kan vara en klar riskfaktor.

/J

Det är bara hänga på, klart det inte är någon tävling när vi är ute och kör!
jag tänkte lite likadant innan följde med första gången, fast helt i onödan. Alla har sitt eget tempo och man hittar snabbt sin plats. Sen väntar man bara in varandra i nästa korsning. Jag är inte speciellt rutinerad jag heller, andra säsongen nu som jag sitter på en hoj.

/J

hum tja har hört att vi har ett ryckte om oss att köra som svin men som föregånde talare sa så är inte fallet alla kör som dom själv känner att det är kul å känns bra så väntar man in varan. å det är defenetivt alldrig någon som gnäller på en annan för att den kör sakta eller likande.

så kom igen nu bara att haka på. ju fler ju roligare. tyvärr kan jag inte köra ikväll men nästa vecka så ska det allt köras

...jag tog och ramlade förbi stationsparkeringen, och träffade Bubba och en kille på en dunderkisse, trevliga grabbar! :)

Jag lurade iväg Bubba för en kvällskaffe på markan i Strömsholm - riktigt kul (gick i lagomt tempo för min brist på begåvning ;) )! :)

/J

Japp, han har drabbats av stockholmssyndrom och blivit kär i en supra... :va

Nyheter
Vinnarhoj från Custom Bike Show

I nästa nummer av Allt om M...

Testhoj hämtas från Sulas MC

Vi åkte till Strängnäs för ...

Transportstyrelsen avvecklar appen Mina fordon

Foto: Andreas Johansson ...

Custom Bike Show 2025

Den 7 juni var det åter dag...

Forged följer tre baggerbyggen