Sorgband på - 091108 - sista 250 GP

  • Thread starter Thread starter Dr.Bike
  • Start date Start date
Nu snackar ni väl ändå fyrtakt i en tvåtaktstråd?



Jupp, RACINGhojar 250 kubik



Nu har jag bara hört 350 replikaversionen av hondan varvas en gång i timmen 6 depåboxar bort samt köras några varv. Skönt ljud. Lite drag åt det hysteriska ljudet.

Och det spelar ingen roll om det är lite träd etc i vägen som skymmer sikten på banan, man hör precis var hojen är i alla fall :-)
 
Jag får väl ta tillbaka en liten del av det jag sa att ingen tillverkare tror på 2-takt. :D
Denna visas just nu upp på EICMA mässan.

"ONE FOR THE TWO-STROKE loonies: German design specialists Suter, in conjuction with Italian bike builder Paton are marketing a hand-built two-stroke 500cc GP racer.
The 200bhp, 125kg bike has been masterminded by racing guru Eskil Suter and features a similar chassis used on the ill-fated Ilmor X3.
"There was never really a proper 500cc V4 two-stroke people could buy," says Suter.
The former 250 and 500GP racer claims the company's 500 will make a modern MotoGP machines 'feel like a tractor'.
"I wanted to build a 500cc bike anyone could buy," says Suter.
Just one criteria: 'anyone' must have £90,000 going spare."
 

Bifogat

  • 500cc.jpg
    500cc.jpg
    80.3 KB · Visningar: 171
Jag får väl ta tillbaka en liten del av det jag sa att ingen tillverkare tror på 2-takt. :D
Denna visas just nu upp på EICMA mässan.

Jag blev stum och nästan rädd, vilket monster.
Tänk att bygga en racer för en sedan länge nerlagd klass... tack för att det finns galningar i vår värld fortfarande. :krama
 
Sandis meka? Är du förvirrad efter Malaysiaresan?

Jag ville bara vara snäll såhär dagen efter min födelsedag då jag fick uppleva så mycket snällt själv...
Jag har hamnat i en "nirvanastämning"

Men det går nog över ska du se ;) :cdevil
 
Nähhh. Patrik har den ena, hojen står hos mina föräldrar och jag inte hunnit riva den efter senaste racet.... :(

Ohh! Du skrev "racet"
Jag läste: "raset"
:skrämd

Men då har du ju nåt att pilla med.
Jag kommer upp med ett knippe classicracerhojar (175cc 350cc och 750cc) runt den 25:e som ska bänkas, då kan du ju komma och glana, och även hämta din lilla schweizerost! :)
 
Nä fy fan, sånt lämnar jag åt er läktarspecialister. Själv gillar jag ju körningen liten mer ;)

Grattis i efterskott Doktorn :banana

Tackar! :bow
Ibland känner jag din ande sväva över mig, då verkstaden jag gör motorjobben i bara ligger en kilometer från ditt hem ;)
 
Jag får väl ta tillbaka en liten del av det jag sa att ingen tillverkare tror på 2-takt. :D
Denna visas just nu upp på EICMA mässan.
Man kan komma undan med att betala hälften också, om man bortser från lite godsaker!

Counter-rotating crankshafts will kill vibration and gyroscopic resistance to turning, and customers will be able to spec the bike up from a EUR50,000 base level to EUR90,000 to include carbon wheels, WSB forks and full titanium exhaust.

According to boss Eskil Suter the bike will be: “Powerful but easy enough for everyone to ride – until you try to squeeze the last few seconds of laptime out of it”. Traction control will not be necessary: “If you have a nice torque curve and throttle connection you don’t need it. It’s more for bikes with damaged torque curves, like highly-tuned four-strokes.”
 
Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Back
Top