Sorg för Apriliafansen i Stockholm

whitebeard

Ny medlem
Gick med
12 Feb 2009
Hoj
95 kawasaki ninja
:(stämmer det att stiff bike i haninge har kånkat,isåfall är det sorgligt.Bra personal,bra service .ledsamt

Vad hände egentligen?

Någongång under sensommaren får man inbrott och flera hojar blev stulna. Var det då man lade handskarna på hyllan?

Jag har varit förbi butiken ett flertal gånger under hösten och ibland har det suttit lappar uppe med datum för att hämta ut cyklar som stod i verkstaden. På senare tid har postboxen varit öppen med mängder med post i. När jag såg denna tråd var jag tvungen att kolla hemsidan, och den ligger nere även den.

Jag tycker personligen det vore mycket tragiskt om denna butik mött konkursödet. Jag hade mycket god kontakt med ägaren de gånger jag var där och fick alltid extremt bra hjälp. Jag funderade faktiskt på att köpa en Tuono tack vare servicen. Som jag förstått det var inte ekonomin så vansinnigt dålig, så jag är lite förvånad över att höra konkursklockorna.

Verkligen trist när de bra killarna försvinner.

Någon som vet mer???

De har en annons i vänsterkolumnen, så Sporthoj lär ju förlora en liten slant om den inte är förskottsbetald förstås.

konka

Vad hände egentligen?

Någongång under sensommaren får man inbrott och flera hojar blev stulna. Var det då man lade handskarna på hyllan?

Jag har varit förbi butiken ett flertal gånger under hösten och ibland har det suttit lappar uppe med datum för att hämta ut cyklar som stod i verkstaden. På senare tid har postboxen varit öppen med mängder med post i. När jag såg denna tråd var jag tvungen att kolla hemsidan, och den ligger nere även den.

Jag tycker personligen det vore mycket tragiskt om denna butik mött konkursödet. Jag hade mycket god kontakt med ägaren de gånger jag var där och fick alltid extremt bra hjälp. Jag funderade faktiskt på att köpa en Tuono tack vare servicen. Som jag förstått det var inte ekonomin så vansinnigt dålig, så jag är lite förvånad över att höra konkursklockorna.

Verkligen trist när de bra killarna försvinner.

Någon som vet mer???

kollade på en sajt som talar om allt om alla företag,enligt den så gick dom i konkurs i okt,faan alla bra o trevliga företag försvinner.

Tragiskt för de inblandade och för Aprilia som märke. Bra hojar men hur fan sköts agenturen? Ni som kör Aprilia i Stockholm, var servar man? Var får man tag i reservdelar?

Undrar om inte misslyckad reklam kan vara en del av orsaken?
Jag har nog aldrig sett eller hört nått om dem, kanske missat reklamen iof.
Fast jag har varit där med en kompis och tycker det verkade vara en bra firma, men den låg rätt dumt till måste jag säga.

Intressant märke Aprilia? Även deras åf i Göteborg konkade för ett par månader sedan. Kan inte vara bra att står utan representation i Sveriges 2 största städer:gnissla

Tragiskt för de inblandade och för Aprilia som märke. Bra hojar men hur fan sköts agenturen? Ni som kör Aprilia i Stockholm, var servar man? Var får man tag i reservdelar?

Supersynd att det behövde bli så för Denny, kanonkille med service skrivet i pannan.

Mc Shopen i Sollentuna kan serva Apor.
http://www.mcshopen.se/
Duktigt och trevligt folk dessutom!

Last edited:
Ja, shit vad tråkigt att dom lagt ner. Denny där var ju kanon. Skit bra priser också. Otroligt trevlig kille. Fick kanon pris på slip-on till min Dorsoduro. Var till och med tvungen att säga VA! när han sa priset, hehe. Hoppas att den återuppstår inom snar framtid.
Vet att Powerbike i Arlanda stad har tagit över många av Aprilia centers kunder.

Mer Aprilia åt folket!!!

Sist jag snacka med dom så gick det tydligen riktigt bra , så detta är förvånande minsta sagt ..Trist mkt trist .

...jag har varit där med en kompis och tycker det verkade vara en bra firma, men den låg rätt dumt till måste jag säga.

Dumt till ???
Perfekt när man kom norr ifrån och skall till/från Rosenhill - då stannade man till och fick lite extra hoj-skoj... :D

Trist för en bra grabb med goda intentioner !
Hoppas vi får en ny ÅF som är minst lika bra...:tummenupp

Intressant märke Aprilia? Även deras åf i Göteborg konkade för ett par månader sedan. Kan inte vara bra att står utan representation i Sveriges 2 största städer:gnissla

Itago har blivit av med agenturen för Aprillia. Nya agenturen är Piaggio Sverige.
http://www.gilera.nu/sv/piaggio/
Vi väntar på att få fortsätta med Aprillia i Göteborg.
Eller så kommer det en ny i ÅF.
Men vi kommer att fortsätta serva Aprillia
Vi har tagit över Namnet Superbike och försätter med verkstan i Sisjön.
//bc

Last edited:
bc in da house:
Nya agenturen är Piaggio Sverige.

Njaaa inte helt rätt, länken är till den nuvarande Piaggio, Vespa & Gilera importören C Reinhardt, Aprilia & Moto Guzzi har importerats av Itago AS och Derbi av Isakssons Motor men från 1 Januari 2010 är det SPG (Svenska Piaggo Gruppen) Motor som kommer att ta över importen till Sverige av alla märkena i Piaggo gruppen, SPG Motor är ett systerbolag Svenska Harley Davidsson AB så det är en organsiation som har erfarenhet av att marknadsföra & sälja hojar i Sverige, återstår att se hur dom kommer att bygga upp sitt ÅF nät, dom har ju redan ett flertal HD ÅF, ett (minskade) antal av Aprilia & Guzzi ÅF och många cykel, moped & MC handlare som idag säljer Vespa, Gilera, Piaggio & Derbi mopeder. Har ju hört en hel del rykten om vad som komma skall men vi får hoppas att dom lägger lite mer krut på Aprilia & Guzzi än vad Itago AS gjort och ser till att skapa ett seriöst nätverk av ÅF....

DP says: SPG Motors har en saftig uppförsbacke men kan nån kan dom....

Nyheter
A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti

Den 7–10 augusti 2025 förva...

Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla