Soppatorsk trots soppa i tanken...

pinku91

Schysst!
Gick med
7 Feb 2009
Hoj
Kawasaki zzr 600 (streetfightad)
Hej! akut hjälp behövs nu. Hojen (suzuki sv 650 -01) har börjat gå väldigt dåligt på låga varv. inträffade för ca 500 meter sedan. jag trodde att soppan var slut eftersom att den betedde så, men eftersom att soppalampan inte lyste så provade jag att dra på, och då på högre varv funkar den som den ska igen.
soppan är kollad och den är som den ska :) det som är gjort senaste veckan är:
strypning 3 dagar sen (funkade utmärkt fram tills nu), och Leo Vince slipon, två dagar sedan, funkade även den fram tills nu.

någon här på sporthoj som kan ha en aning om vad det är för problem och hur det ska lösas?

Förmodligen så drar den tjyv-luft eftersom du inte satt på förgasarna korrekt på insugningsgummit.
Spraya startgas runt insugningsgummit och hör om den går upp i varv på tomgången. Isåfall gör du en noggrannare montering av förgasarna.

Sedan kanske du ska fundera på att lägga sådana här trådar i mek-forumet?

gjorde som du sa och kollade upp förgasaren, men märkte då att ventilen där i som ska öppnas på höga varv, och stängas på låga varv hade fastnad i öppen läge pga nåt smuts, felet är nu åtgärdat :)

ska tänka på trådplaceringen nästa gång, men det känns som om fler är inne i det öppna forumet och behövde snabb hjälp! lite osportsligt jag vet..

gjorde som du sa och kollade upp förgasaren, men märkte då att ventilen där i som ska öppnas på höga varv, och stängas på låga varv hade fastnad i öppen läge pga nåt smuts, felet är nu åtgärdat :)

ska tänka på trådplaceringen nästa gång, men det känns som om fler är inne i det öppna forumet och behövde snabb hjälp! lite osportsligt jag vet..

Jag vet inte om något har ändrats, för jag är bara simpel användare, men jag är rätt så säker på att även frågor som behöver avklaras snabbt ska sättas in i mekforumet. Men jag kan ju naturligtvis ha fel, så lyssna inte på mig...

kul att det ordnade sig iaf.

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...