Sony Ericssons servicevillkor

• Thread starter Thread starter R2
  • Start date Start date
Felet beror på att damm kommer ner och lägger sig vid den elektriska kontakten. När de byter joystick sätter de dit en gasket som skyddar mot detta. K800/K810 har inte problem med joysticken. Jag hade min K750 i 2 år utan strul.

Precis det jag försökte få fram!
Felaktig konstruktion, men gäller inte alla, fler fall på de telefoner som vistas i extra dammig miljö, och avhjäpt på senare modeller :tummenupp

Känns som att du har liknande tankar, och känner till Anovo, får man fråga vilket företag ? :gnissla

Så nu håller du dig från hotellet ikväll alltså?

Var med om när hotellet fylldes av en massa folk från nåt stort modeföretag. Satan i gatan när de sent på typ tisdagskvällen drog igång dunka dunka i frukostmatsalen som låg mitt i ljushallen som säkert hälften av hotellets rum delade vägg med. Tror att hotellet tappade en del återbesök där när de vägrade rycka pluggen ur oljudet.

Om man säger så här, El-Giganten kommer få ett väl men skarpt formulerat brev via e-post den närmsta tiden.
Jävla djur som jobbar där, jag kommer aldrig i hela mitt liv köpa någonting på det där jävla skitgiganten. Och de som jobbar där kommer jag förnedra varje gång jag går runt och tittar (ine handlar, tittar).
De hade, bl.a., ätit upp all* youghurt när jag kom till frukost, det var det mest motbjudande, förutom hur de hanterat det kallskurna och hur de stod och utfodrade sig själva vid juicemaskinen för de var så äckligt bakis.

*=verkligen allt var slut, allt allt allt. :gråta

K800/K810 har inte problem med joysticken. Jag hade min K750 i 2 år utan strul.

Fel! Jag känner folk som har fått byta jollen på iaf K800i. :mattias

Men jag kan hålla med om att SE är medvetna om problemet är har satt in åtgärder. Jag har svårt att tro att de nya modellerna (K810i -> ) har dessa problem.

Felet beror på att damm kommer ner och lägger sig vid den elektriska kontakten. När de byter joystick sätter de dit en gasket som skyddar mot detta. K800/K810 har inte problem med joysticken. Jag hade min K750 i 2 år utan strul.

Det jävliga är att jag skulle vara fullständigt nöjd med telefonjäveln om bara jojjen hade fungerat som den gjorde första månaden.

Telefonen i sig är inte kass.

Fel! Jag känner folk som har fått byta jollen på iaf K800i. :mattias

Men jag kan hålla med om att SE är medvetna om problemet är har satt in åtgärder. Jag har svårt att tro att de nya modellerna (K810i -> ) har dessa problem.

Jag kan därmed utbilda dig om att det finns folk till allt. Säljer du en repfri bil kan jag garantera att någon lyckas repa den. Säljer du en vattentät gummianka kommer någon lyckas sänka den ändå.

Imorrn går garatin ut och jag väljer att inte lämna in.
efter samtal med folk på expert, ringup, elgiganten, sony ericsson, CR /Delta service mm så har jag en klar uppfattning om att detta skulle bedömmas som en fuktskada, självklart helt felaktigt, men för att det är en policy att dömma ut så mkt som möjligt.
Fick även veta att om jag skulle låta min polare som har vart elektronikreparatör halva livet skruva isär den och titta, så skulle det klassas som yttre påverkan och därmed inte heller vara giltigt.

:huvet :huvet :huvet

efter samtal med folk på expert, ringup, elgiganten, sony ericsson, CR /Delta service mm så har jag en klar uppfattning om att detta skulle bedömmas som en fuktskada, självklart helt felaktigt, men för att det är en policy att dömma ut så mkt som möjligt.

Helt otroligt att det får gå till så. :huvet

Fick även veta att om jag skulle låta min polare som har vart elektronikreparatör halva livet skruva isär den och titta, så skulle det klassas som yttre påverkan och därmed inte heller vara giltigt.

:huvet :huvet :huvet

Några rättelser bara!
Verkstäderna får inte en krona tillverkarna av att titta på en telefon som visar sig vara fuktskadad och precis som nån skrev tidigare så skall dessa dömmas ut direkt. Att verkstäderna tar ut en kostnad för att titta på en telefon är ganska självklart då den skall skickas ifrån butiken till verkstad, en tekniker skall kolla på den och den skall skickas tillbaka. Dvs 2 frakter + tiden som går åt att titta på den.

Givetvis så kan inte en ickeauktoriserad meka med produkten heller om det skall gå på garanti. Isf så skulle man kunna göra tex servicen på bilen själv och när det inte fungerar hävda garanti? Konstigt resonemang.

Obs jag säger inte att din lur är fuktskadad!

Det bästa du kan göra om du är helt säker på att det är bara bottenkontakten som är ergad är att gör rent den med ren sprit och skicka in telefonen.
Är inte telefonen mera vätskeskadad så kommer det att gå på garanti.

Last edited:
*/ ?>
Nyheter
Harley-Davidson lanserar RIDE

Pressrelease från Harley-Da...

KTM uppdaterar sin elhoj

Pressrelease från KTM: ...

Verksamheten säkrad på Gotland Ring!

Det har varit många turer k...

Ducati Superleggera V4 Centenario – kolfiberdrömmen

Med anledning av Ducatis 10...

Yamaha Ténéré 700 World Raid provkörd och klar!

Just nu återhämtar vi oss p...

Provkörning pågår, Ténéré 700 World Raid!

Just nu är vi mitt i provkö...

Världslansering, Yamaha Ténéré 700 World Raid!

Just nu är Bike på plats på...

Scenic – navigering för dig som prioriterar vägen framför destinationen

Screenshot I samband med...

CTEK visar upp ny laddare och ”booster”

CTEK NXT 5 Nu börjar sol...

Vi provkör nya H-D-modeller

Allt om MC åkte till Malaga...

Back