Sonova Kickspace, någon som har? Eller liknande värmefläktar?

renkött

Gudomlig sporthojare
Gick med
17 Apr 2011
Hoj
Honda VFR800
Köpt kåk och tänkt göra vid köket som inte är så värst stort.
Att bli av med elementet vore verkligen toppen för möjligheten med lådor och snubblade över Sanova Kickspace.

http://www.sanova.se/kickspace_teknik.asp

Värmefläkt som sätts i golvsockeln på köket. Då vi har direktverkande el + luftvärmepump får det bli el-modellen. P.g.a planlösningen tror jag inte värmepumpen gör någon större nytta för just köket tyvärr.

Finns där konkurrenter till Kickspace?

Om det är element liknade en stor golvsockel så har jag bara sett den norska 90-tals versionen. Det verkar vara så energiineffektiv det bara kan vara. Men om du har direktverkande el, varför inte jobba sig bort från det?

När det gäller udda värmelösningar skulle jag kolla med britterna.

http://www.ebay.co.uk/sch/i.html?_o...=p2045573.m570.l1313&_nkw=plinth&_sacat=41986

Sjyst :). Får kolla om jag hittar spec på dem om ljudnivå. Termostat känns som stor fördel, verkar i ingå.

Om det är element liknade en stor golvsockel så har jag bara sett den norska 90-tals versionen. Det verkar vara så energiineffektiv det bara kan vara. Men om du har direktverkande el, varför inte jobba sig bort från det?

Där sitter som sagt en luft värmepump fast planlösningen är inte optimal för en sån. Här är hårda regler kring grundvatten värme. Fjärrvärme får vi nog inte inom det närmaste då samtliga hus i området har direktverkande el.

Smällde in två vattenburna 800 när jag bytte från direktel till bergvärme. En i köket och en i badrummet, den i köket plockade jag bort när rev upp golvet och la golvvärme. Den i badrummet har jag kvar och den funkar fortfarande utmärkt efter 13 år, man får dammsuga ur elementet nån gång ibland, jag tror jag gjort det 2 gånger på 13 år.

Nyheter
Strängnäs Bike Show den 30/8

Sista lördagen i augusti är...

Mälaren Runt – Tillbaka till rötterna

Under lördagen kördes Mälar...

Fat Boy Gray Ghost – 35 år efter Terminator 2

2025-års Fat Boy Gray Ghost...

European Bike Week: 2-7 september 2025

Under veckan den 2 – ...

Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti