Sommarjobb 2006?

Oddjob

Bannad
Gick med
5 Mar 2005
Hoj
2010, Skakig 1000RR
Hallå,

Tidigt ute? javisst!
men hur ska man annars få jobbet man vill ha?

Ja det är såhär att jag tänkte leta sommarjobb inför nästa år,
Om ni har något ställe, eller jobbar på ett där man får jobba
med motorcyklar/motorer/svets, you name it.
Bara man får något gjort och inte sitter med en häftapparat och är sekreterare
eller något sådant.

Jag vet hur jag kan vara på forumet :tungan,
men jag jobbar ordentligt och får saker gjort (forumet är inte på riktigt).

Har ni förslag, vad somhelst så bara skriv det.

Helst ska det ligga runt Landskrona-Lund-Löddeköpinge-Lomma-Malmö.
Men bara det ligger i närheten så skriv, alla idéer är välkomna.

MattE. skrev:
Inte vad jag vill jobba med (har praoat där i mellanstadiet, Städa när personalen inte orkar, JIPPIE :tummenupp)

Med den attityden till arbete lär du inte få det lätt...

Jag städar varje dag på mitt jobb, det är liksom en del av det dagliga arbetet på nästan alla företag.
Hade du tänkt dig att någon med tio års erfarenhet på firman ska sopa medans du gör dom roliga jobben?

GuW skrev:
Med den attityden till arbete lär du inte få det lätt...

Jag städar varje dag på mitt jobb, det är liksom en del av det dagliga arbetet på nästan alla företag.
Hade du tänkt dig att någon med tio års erfarenhet på firman ska sopa medans du gör dom roliga jobben?
Du missförstod.

Attityden var såhär: "åh kolla två prao-elever, låt dom städa så står vi i kassan och luckan"

det kan vara lätt att själpa över sånt arbete på sina prao-elever
men såna människor vill väl ingen arbeta med?

MattE. skrev:
Attityden var såhär: "åh kolla två prao-elever, låt dom städa så står vi i kassan och luckan"

det kan vara lätt att själpa över sånt arbete på sina prao-elever
men såna människor vill väl ingen arbeta med?

Behandlingen av prao-elever är ju minst sagt bedrövlig. Var inte så många år sen man själv fick lida igenom dom där två veckorna i högstadiet(fyra sammanlagt). Jag lyckades inte få tag i en plats och blev tilldelad en plats med en polare på ett HUNDDAGIS, dvs ett ställe där folk lämnar in sina hundar när de jobbar så nån kan rasta dom. Det började med att kärringen som drev stället hade en mördar-doberman som hette Valle. Vi trodde länge att den hette Balle, det lät så när hon ropade på den. I alla fall så var den instängd i "personalrummet" där toalett fanns. Hundjäveln ville döda oss vid första anblick och skällde fram härliga lock för öronen så fort den såg en.
Nåväl.. Dom andra hundarna var rädda för min hatt(naaaw vilka stackare), därför fick jag inte ha den på mig för kärringen. Arbetsdagen började. Vi fick gå ut med fläskens många hundar i taget och plocka upp varenda rykande hög de lämnade efter sig, fram till lunch, som man nu var så otroligt sugen på efter att ha suktat över varierande bajskorvar i alldeles för många timmar.
Lunchen kom, kärringen sket i oss och drog iväg, vi käkade upp våra mackor på 10 minuter, och fick sitta i en nåt förjävligt bullrig lokal och rulla tummarna i 1 timme och 50 minuter till, eftersom lunchen absolut skulle vara två timmar lång. Kärring kom tillbaka, klagade på oss lite allmänt, sen fick vi skura golven medan hon typ klappade Balle. Redan vid det här laget hade man velat gå på den där förbannade toaletten ett tag, men det gick ju inte. Efter att ha skurat golv och fått ta emot skit hur dåliga vi var på det, undrade vi när vi skulle få gå hem. Då framgick det plötsligt att nej det skulle vi inte få göra förrän vad det nu var(sent). Vi påpekade då att vår maxtid skolan hade satt då överskreds med flera timmar. "Det skiter jag i, ni jobbar här och gör som jag säger".
När dagen då äntligen tog slut och man fick komma hem till den efterlängtade toaletten hade båda föräldrarna, som jobbar heltid, varit hemma i flera timmar.

Nästa dag upprepades mönstret, förutom att den här dagen fick jag och klasskamrat göra ALLT arbete själva. Kärringen kom bara ut ur sitt blöt hund-stinkande rum och gormade åt oss att sätta igång, själv tänkte hon gå och lägga sig igen, eftersom hon "kände sig dålig". Tro fan det.

Efter att ha gått hem den kvällen hörde vi aldrig av oss igen. Omdömet som kom till skolan var kul läsning. :D

Last edited:
praoelever brukar ju få ta endel skit ibland :)

jag stod å sorterade post å va hos sjukhusfotograf när ja gick i nian

Muskedunder skrev:
Behandlingen av prao-elever är ju minst sagt bedrövlig. Var inte så många år sen man själv fick lida igenom dom där två veckorna i högstadiet(fyra sammanlagt). Jag lyckades inte få tag i en plats och blev tilldelad en plats med en polare på ett HUNDDAGIS, dvs ett ställe där folk lämnar in sina hundar när de jobbar så nån kan rasta dom. Det började med att kärringen som drev stället hade en mördar-doberman som hette Valle. Vi trodde länge att den hette Balle, det lät så när hon ropade på den. I alla fall så var den instängd i "personalrummet" där toalett fanns. Hundjäveln ville döda oss vid första anblick och skällde fram härliga lock för öronen så fort den såg en.
... :D

Grymt ql läsning, bra av er att vägra sen, det är bra, då kunde damen städa själv med Balle :lol

Nyheter
Yamaha R7-vinnarens rapport: ”Ett riktigt monster på kurviga landsvägar!”

På MC-mässan i vintras anor...

Nisse Hedlund bortgången

Den legendariske motorkonst...

En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...

Bikeweekend på Kjula denna helg