Solomotoparts.com vill att jag skickar en bild på mitt kreditkort

Du har ju redan gett dem alla dina kreditkortsuppgifter, ditt fulla kortnummer ditt namn och cvv koden på baksidan så de kan köpa vad de vill med ditt kort redan innan du skickade bilden. Så man får ju hoppas att du litade på dem redan innan du skrev in alla detaljer ;)

Att de vill du ska täcka för delar av kortet på bilden är ju för att e-mail sänds okrypterat och bilden kan hamna i fel händer med lite otur. Solo har ju som sagt redan hela nummret endå.

Kortuppgifter ska enligt lag inte lagras i webshoppen, utan används enbart i betalterminalen där pengarna till slut ska dras. Det är såklart strikt olagligt att lagra dessa uppgifter.

Kortuppgifter ska enligt lag inte lagras i webshoppen, utan används enbart i betalterminalen där pengarna till slut ska dras. Det är såklart strikt olagligt att lagra dessa uppgifter.

Min poäng var snarare att man villigt skriver in alla kortuppgifter på en hemsida och sen klickar "OK", och senare blir paranoid över att skicka en cencurerad bild på kreditkortet ;) vill man sno nåns pengar gör man väl det i steg1 där de som gjort sidan kan låta uppgifterna skickas vart de vill

olagligt är det dock garanterat

Det är lugnt. Du kan visa de första och sista fyra siffrorna utan att vara orolig, dessa syns i loggen på kassadatorerna på en stor mackkedja här i Sverige...

Jag har handlat av solomotorparts nyligen och det var inga problem. Betalade visserligen med paypal vilket är att rekommendera om man inte känner till företaget.

Nyheter
Nicky Hayden-specialversion – såld för 2,5 miljoner

En exklusiv motorcykel med ...

BMW Motorrad Vision CE

På IAA Mobility 2025-mässan...

Höstrusch för våra fotografer

Inte bara sommarmånaderna, ...

Jonathan Rea avslutar sin racingkarriär

Efter nästan två decennier ...

Yamaha debuterar med V4 i MotoGP

Yamaha har meddelat att för...

Hojmys i Ugglans Park