Solig och skön tur i Karlstad :D

Macho Woman skrev:
Va faaan gör du Danne? Framlampan ser tysk ut och om du inte har märkt det så är det is och förbannad vinter ute. Skärp dig. Mamma säger nej. Åk inte ut och bli förkyld!

Framlampan ser enligt min mening ovanligt orginal ut,
åkning i denna årstid tyder på bra karaktär enligt min mening.

Ser ut som en skön tur, var själv ute och klippte 7 mil häromdagen.
Våren är här nu :tummenupp

Ser ut som bilden är tagen efter edsgatan!?!

Mattiaz o Pajo på sin premiärtur, givetvis måste dom komma förbi o retas :död

Det bästa var grannen som kommer utrusandes (i långkallingar) så fort han hör mullret o skriker "Stäng inte av!" :D

Bifogat

• PICT1096_liten.jpg
    PICT1096_liten.jpg
    112 KB · Visningar: 125
  • PICT1097liten.jpg
    PICT1097liten.jpg
    99.2 KB · Visningar: 117
stavgren skrev:

Det bästa var grannen som kommer utrusandes (i långkallingar) så fort han hör mullret o skriker "Stäng inte av!" :D

Man ena lite blöt efteråt, o kramp i skrattmusklerna :Bugar

stavgren skrev:

Nämän har man sett! Det där trynet var ett tag sedan jag såg. Jag var med i Locats i innan jag flyttade utsoknes, 8 år eller vad det nu blir.

/Peter

DumDum skrev:
Nämän har man sett! Det där trynet var ett tag sedan jag såg. Jag var med i Locats i innan jag flyttade utsoknes, 8 år eller vad det nu blir.

/Peter

Är det samma Peter som ordnade "Flygareturen" till Nora för en massa år sedan? Har för mig att centralstödet på din hoj rasade av och du inte ens märkte att det hände :hihi

Var en mycket skön dag att rasta hojen! Lille Mattiaz har nog aldrig varvat så mycket vid rödljusen som han gjorde idag! Tydligen gillar han mullret från Duccen han fick låna av min sambo samt all uppmärksamhet han fick av alla förbipasserande fotgängare och bilister! Frågan är då, är hon snäll eller korkad som låter Mattiaz köra hennes nya hoj när det är grus, is och vatten överallt på vägen??

stavgren skrev:

Vi kom inte förbi för att reta dig uta för att få se din nya älskarinna! Sen att vi åkte hoj och du inte har den möjligheten kan ju inte vi hjälpa :banana
Men se till att få Yamman i trafik å kan du ju åka på den till träningarna och tävlingarna så kan ju servicebilen stå kvar där den står :tummenupp

pajo skrev:
Är det samma Peter som ordnade "Flygareturen" till Nora för en massa år sedan? Har för mig att centralstödet på din hoj rasade av och du inte ens märkte att det hände :hihi

jo då, det ä jag det! :lol Killen som är anledning till att turen på flygardagen heter Peters flygartur. :nicka

Det var på min gamla z550 som Åsa sedan körde slut på som centralen for av. Anldeningen till att jag inte märkte att stödet stöp av var att jag körde ner i ett potthål av megastorlek så hojen fick en rejäl smäll och stutsade som en kanin över vägen.

Ja, det var tider det. :lol

Hälsa dom andra från mig när du ser nästa gång (onsdag?)

Törs du låna ut frugans monster föresten? Hur gick det egentligen,fick hon någonsin nåt körkort?

DumDum skrev:
jo då, det ä jag det! :lol Killen som är anledning till att turen på flygardagen heter Peters flygartur. :nicka

Det var på min gamla z550 som Åsa sedan körde slut på som centralen for av. Anldeningen till att jag inte märkte att stödet stöp av var att jag körde ner i ett potthål av megastorlek så hojen fick en rejäl smäll och stutsade som en kanin över vägen.

Ja, det var tider det. :lol

Hälsa dom andra från mig när du ser nästa gång (onsdag?)

Törs du låna ut frugans monster föresten? Hur gick det egentligen,fick hon någonsin nåt körkort?

Hehehe....jösses vad jag fick väja för att inte köra över stödet. Men det var väl inte det enda som rasat av den hojen under de turer vi varit ute på??

Kortet är på G! Teorin är klar men p.g.a utlandsarbete i olika intervaller så har det inte blivit klart. Men allt har sin tid och det kommer nog att bli klart nu i vår!

pajo skrev:
Hehehe....jösses vad jag fick väja för att inte köra över stödet. Men det var väl inte det enda som rasat av den hojen under de turer vi varit ute på??

Hmmmm, måste tänka. Vad har mer ramlat av? Nog för att den cykeln gick både hårt och långt samt att jag vupade den ett gäng gånger och Åsa var i backen med den ett par gånger hon med men jag tror nog att centralen är det enda som har trillat rakt av på det sättet.
Att sedan en och annan grej satt löst är väl en annan femma.

Ja herre jösses, med tanke på hur den kördes så får man nog anse att det är lustigt att den inte var risigare och i sämre skick än den var.
:lol

Tjejen din har väl hållit på med kortet ett tag va? Köpte hon inte Duccen i samma veva som jag flyttade upp till Hudik? (hu, när var det nu då? 98-99?Attan vad åren går.)
Hoppas att det går vägen nu då! :tummenupp

DumDum skrev:
Tjejen din har väl hållit på med kortet ett tag va? Köpte hon inte Duccen i samma veva som jag flyttade upp till Hudik? (hu, när var det nu då? 98-99?Attan vad åren går.)
Hoppas att det går vägen nu då! :tummenupp

Det kommer säkert att gå fint! Vare sig hon eller jag har väl egentlingen jagat på detta med att hon ska ta kortet. Sen är det ju inte lätt för henne att övningsköra när jag ligger bakfull som f-n på soffan 3 av 4 söndagar under månaderna mars-maj :3freak och därefter vill vara ute och gasa järnet på småvägarna.

Idag blev det 5 sköna mil K-d runt. :tummenupp

img404ca307096b1.jpg

Hagster skrev:
Visst ser det varmt och skönt ut?

Det var allt. Snorig, jävlig och halsont har man nu men det var det värt.
Edsgatan väl? Avlägsna kutryggen omedelbart, får hojen att se ut som en skitnödig ko.

Kan ha völdigt fel, men Valmers... var du ute och gick i Söndags på Hamngatan? Ifall du såg 2 Duccar åka förbi så var det jag och Pajo :D

En hel del lättklädda fruntimmer var det ute på o spatserade iallafall :tuttar

Mattiaz skrev:
Kan ha völdigt fel, men Valmers... var du ute och gick i Söndags på Hamngatan? Ifall du såg 2 Duccar åka förbi så var det jag och Pajo :D

En hel del lättklädda fruntimmer var det ute på o spatserade iallafall :tuttar
Stämmer, var ute och drällde lite i det fina vädret. Hörde att det rasslade och levde om, och där kom ni ju på varsin skrammelhink.

Emmi skrev:
Hojen ser lite lessen ut...

Den e ju en Karlstadhoj, förstår jag det...blir ju ännu en förlust i Löfbergs Lila Arena mot Luleå ikväll :hihi

*suuuck* Vill oxå ut på vägarna...men så här såg det ut hos mig igår på lunchen :huvet

Bifogat

• Sporthoj.jpg
    Sporthoj.jpg
    125.6 KB · Visningar: 39
  • Testar webcam.jpg
    Testar webcam.jpg
    16.5 KB · Visningar: 28
Last edited:
valmers skrev:
Stämmer, var ute och drällde lite i det fina vädret. Hörde att det rasslade och levde om, och där kom ni ju på varsin skrammelhink.

Italienska skrammelhinkar om jag få be :7peta Annars kan ju folk få för sig att jag åker ja***skt :zpy

Och Mattiaz har haft kramp i smajlmusklerna i flera dagar nu efter turen på Monstret!

pajo skrev:
Italienska skrammelhinkar om jag få be :7peta Annars kan ju folk få för sig att jag åker ja***skt :zpy

Och Mattiaz har haft kramp i smajlmusklerna i flera dagar nu efter turen på Monstret!
Var ska man befinna sig för att få lyssna på lite välljud? Råkar befinna mig i Solstan några dagar och behöver något som lättar upp förrutom :tuttar

Fnutten skrev:
Var ska man befinna sig för att få lyssna på lite välljud? Råkar befinna mig i Solstan några dagar och behöver något som lättar upp förrutom :tuttar

Hur många dagar är du här? Hojarna befinner sig i centrala K-D så vill du höra en melodi så ska det nog gå att ordna. Tyvärr är jag tvungen att jobba till kvällen varje dag (18.30) men det kan vi nog lösa.

Nyheter
Bike-Dagarna har öppnat!

Vinn en airbagväst från Dai...

H-D Pan America 1250 Limited provkörd

I nummer 5 av Allt om MC ko...

Custom Bike Show den 6e juni.

När Twin Club MC i Norrtälj...

Tidigare SMC-profil tar över som ordförande i Svemo

Mötets ordförande Anna Iwar...

The Distinguished Gentlemans’s Ride 

Den 17 maj är det åter dags...

Stor invigning på Sulas MC