Solidaritet oavsett åskådning.

Varför inte låta den här tråden bli för de oberoende bidragarna och lämna tävlingsfolket utanför? Finns ju säkert många fler som gärna ger ett bidrag utan att ställa sig på blå eller röd sida. Och på så sätt skulle den här tråden fylla en bra funktion.

...den ton som genomsyrar de andra trådarna med ständiga påhopp på meningsmotståndare.

faktum är ju att de två andra trådarna faktiskt i första hand är en k*kmätning i solidaritet mellan vänster och högerfolket och att det råkade bli en insamling till just Haitierna var nog mera en slump.

Du och många andra har nog missat det men allt har sin början i denna tråd. http://www.sporthoj.com/forum/showthread.php?t=219155
Läser man den så blir det nog lite tydligare vad det hela handlar om.

Du och många andra har nog missat det men allt har sin början ....

Nejdå, jag har efterhand insett att det kommer därifrån och att det därefter urartade i någon form av lagtävling. Oavsett vad som är bakgrunden så är det fortfarande i grund och botten ett bra initiativ att förmå SH:are att donera pengar till Haiti så jag lyfte helt sonika ut "välgörenhetsdelen" ur det politiska skyttegravskriget.

Kan man inte bara donera pengar utan att sätta upp sitt namn för att flagga med sin generositet? Detta fenomen är väl utbrett. Rosa-bandet, Prius, mm. Köper man ett rosa band för 15 spänn så gör man det i första hand för att visa allmänheten hur jävla bra människa man är. Att pengarna sedan går till en massa skit i stället för cancerforskning gör ju det samma.

Precis.
Skänker jag pengar så är det för att jag vill, inte för att jag vill visa upp det.

På Apoteket frågade jag om dom inte hade det blå bandet till salu, visst hade dom det, men inte på disken som det rosa bandet.
Tjejen i kassan ställde fram burken med blå band, jag tog ett hon tog betalt för det, sedan la jag tillbaka det i burken så hon kunde sälja det en gång till.

Fast så fick man tydligen inte göra, för då fick hon fel i lagersaldot.

Precis.
Skänker jag pengar så är det för att jag vill, inte för att jag vill visa upp det.

Så ädelt av dig! :tummenupp

Men, vad är det jag ser nedan? En lång historia om hur du gav bort pengar, är den kompatibel med din blygsamma stil du flitigt basunerar ut? Får man bara skryta om dubbla blåbandsköp?

:confused:

På Apoteket frågade jag om dom inte hade det blå bandet till salu, visst hade dom det, men inte på disken som det rosa bandet.
Tjejen i kassan ställde fram burken med blå band, jag tog ett hon tog betalt för det, sedan la jag tillbaka det i burken så hon kunde sälja det en gång till.

Fast så fick man tydligen inte göra, för då fick hon fel i lagersaldot.

...efter att ha läst om reglerna för 90-konton så ökade sannolikheten till ett bidrag från mig.

Snabba på! Jag stänger ikväll, sedan kommer PM:en haglande och redan framåt mitten av veckan kommer vi för alltid kunna leda i bevis att vi är inte bara klokare än sossarna (inga news direkt doh) men också att vi är mer givmilda. :)

Last edited:
Så ädelt av dig! :tummenupp

Men, vad är det jag ser nedan? En lång historia om hur du gav bort pengar, är den kompatibel med din blygsamma stil du flitigt basunerar ut? Får man bara skryta om dubbla blåbandsköp?

Jag tog den som exempel.

Exempel på att det för mig inte är viktigast att VISA UPP att jag har skänkt, utan att jag gärna skänker till sånt som ligger mig varmt om hjärtat oavsett om jag får cred för det eller inte..

Ta bort mig, tack.
Sedan kan du lägga till mig igen, tack.
300:- till SOS Barnbyar.
Skall jag skryta med autogirot till Röda Korset också? :brynad

Vad är blå bandet för något?

Edit: Man måste visst vara gubbe för att fatta.... :prostata

Ja, det var jävligt svårt att illustrera på något annat sätt än att berätta det.

ÅAS var det en väldigt liten donation jag tog som exempel.

Dåså, det är väl samma sak med den här tråden?
Rätt svårt att hålla insamling om ingen får veta. ;)

Dåså, det är väl samma sak med den här tråden?
Rätt svårt att hålla insamling om ingen får veta. ;)

jo, fast då hade det kanske räckt med en tråd där man uppmanade folk att själva sätta in till valfri organisation.

Inte två trådar "vi mot dom" samt summorna?

Det var bara tragisk "showoff"

jo, fast då hade det kanske räckt med en tråd där man uppmanade folk att själva sätta in till valfri organisation.

Inte två trådar "vi mot dom" samt summorna?

Det var bara tragisk "showoff"

En allmän önskan om insättning hade varken rönt lika stor uppmärksamhet eller samlat in lika mycket pengar.
Du har inte helt fel i din analys månne men att det är mycket pengar som går till en bra sak räcker för mig, synd att inga sossar är av samma uppfattning. :(

Du har inte helt fel i din analys månne men att det är mycket pengar som går till en bra sak räcker för mig, synd att inga sossar är av samma uppfattning. :(

Det är säkert massor av "sossar" som är av samma uppfattning, men dom kanske har hyfs nog att skänka utan att dra billiga poäng på det?

Det är säkert massor av "sossar" som är av samma uppfattning, men dom kanske har hyfs nog att skänka utan att dra billiga poäng på det?

Apropå hyfs så tycker jag du just nu är ett dåligt exempel på det.
Din poäng är tydlig, likaså hyckleriet i och med ditt skryt om ditt bidrag om 19kr för ett blått band.

Som vanligt för sossar så är formen viktigare än resultatet, det är därför ni kommer höja löntagarnas skatt istället för att sänka pensionärernas och därefter stolt proklamera "jämställdhet".

Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman