Solidaritet oavsett åskådning.

korvgubbe

Ny medlem
Gick med
13 May 2003
Hoj
Versys -08
Hjälp de nödställda i Haiti. Skänk det du känner att du kan avvara. Skriv upp dig på listan eller låt bli. ange vad du skänkt eller nöj dig med ditt namn.
Lämna däremot politiken utanför denna tråd!

Röda korset

"Du kan även sms:a AKUT till 72900 och skänka 50 kronor (som debiteras på din telefonräkning) eller sätta in valfritt belopp på plusgiro 900800-4 eller bankgiro 900-8004. Märk talongen med "Haiti"."

1. Markus 200:- (Initiativtagare till insamlingen som började i en annan tråd)
2. Ankan 200 :-
3. C.Barrow 200:-
4. tvålen 100:-
5. t-rex 200:-
6. Krister 200:-
7. Badger 200 :-
8. politiken är viktigare
9. Jörgen 300:-
10. Halogen 200:-
11. Henrik 200:-
12. Dee_cati 150:-
13. Gustav O 200:-
14. Westfield 100:-
15. Glemmy 100:-
16. hållundan 200:-
17. Dr.Bike satte in 500:- på Actionaid.se
18. politiken är viktigare
19. changco 200:-
20. Kantian 200:-
21..Orecic 50 kr
22. Korvgubbe 300
23. riverrafter 300
24. blueridge
25. Johan-ST1050 ( 250 kr till SOS-barnbyar )

Last edited:
Bra där! :tummenupp

Haitierna skiter i om man är blå, grön eller rosa bara de får hjälp! Mitt bidrag gick till SOS-barnbyar. Det är barnen det är mest synd om!

1. Markus 200:-
2. Ankan 200 :-
3. C.Barrow 200:-
4. tvålen 100:-
5. t-rex 200:-
6. Krister 200:-
7. Badger 200 :-
8.
9. Jörgen 300:-
10. Halogen 200:-
11. Henrik 200:-
12. Dee_cati 150:-
13. Gustav O 200:-
14. Westfield 100:-
15. Glemmy 100:-
16. hållundan 200:-
17. Dr.Bike satte in 500:- på Actionaid.se
18.
19. changco 200:-
20. Kantian 200:-
21..Orecic 50 kr
22. Korvgubbe 300
23. riverrafter 300
24. BostonGurka
25. Johan-ST1050 ( 250 kr till SOS-barnbyar )

Last edited by a moderator:
Ja, så här ska väl listan för de ambivalenta se ut?

1. BostonGurka
2. Johan-ST1050 ( 250 kr till SOS-barnbyar )

Möjligen kanske Dr Bike också ville tillhöra den här listan?

Ta bort mig från din jävla lista.

Gud får du leka någon annanstans korvsopa.

Ta bort mig från din jävla lista.

Gud får du leka någon annanstans korvsopa.

Det är inte "min" lista!

Däremot blir det allt med uppenbart eftersom du i inlägg efter inlägg visar att du aldrig haft något intresse i "välgörenhet" utan att det endast handlar om billiga politiska poänger och möjlighet att spy galla över meningsmotståndare.

Synd.

Räckte det inte med två urspårade välgörenhetstrådar och en "röstningstråd" för dig att spy din galla i?

Last edited:
Det är inte "min" lista!

Däremot blir det allt med uppenbart eftersom du i inlägg efter inlägg visar att du aldrig haft något intresse i "välgörenhet" utan att det endast handlar om billiga politiska poänger och möjlighet att spy galla över meningsmotståndare.

Synd.

Räckte det inte med två urspårade välgörenhetstrådar och en "röstningstråd" för dig att spy din galla i?

:tummenupp

Det är inte "min" lista!

Synd.

Vilken lista kvittar, människorna behöver all hjälp.

Det är din "bättre än alla" stil som retar mig.
Stafettpinnen i grenen spy galla är helt och hållet din egen.
Har aldrig läst ett inlägg ifrån dig som inte har en direkt provocerande ton.
Ditt kall på sh.
Så, ta nu bort mitt namn fån din skitlista och tyck sen vad du vill så gör jag detsamma.:arsele

Vilken lista kvittar, människorna behöver all hjälp.

Det är din "bättre än alla" stil som retar mig.
Stafettpinnen i grenen spy galla är helt och hållet din egen.
Har aldrig läst ett inlägg ifrån dig som inte har en direkt provocerande ton.
Ditt kall på sh.
Så, ta nu bort mitt namn fån din skitlista och tyck sen vad du vill så gör jag detsamma.:arsele

Ja, människorna behöver hjälp, punkt...

Därför är det synd att trådarna som syftar till att samla in pengar inte handlar om välgörenhet utan om billig politisk propaganda och pajkastning...

Det finns de som vill kunna donera pengar i någon form av gemensam SH-anda utan att behöva delta i det politiska skyttegravskirget elelr mötas av inlägg i stil med:

1.
Xxxxxpacket !
2.
Nej !

Då kan ju packet fortsätta med dyngslånga kafferep
.

Fan, du är ju riktigt dum.....på riktigt.

Xxxxxx, xxxxxx, xx eller någon annan falang av pack.

Last edited:
Kan man inte bara donera pengar utan att sätta upp sitt namn för att flagga med sin generositet? Detta fenomen är väl utbrett. Rosa-bandet, Prius, mm. Köper man ett rosa band för 15 spänn så gör man det i första hand för att visa allmänheten hur jävla bra människa man är. Att pengarna sedan går till en massa skit i stället för cancerforskning gör ju det samma.

Försök hålla tråden i det syfte den var tänkt.
Diskutera gärna meningsskiljaktigheter via pm.

edit:tog bort de två från listan som bad om det.

Last edited:
Därför är det synd att trådarna som syftar till att samla in pengar inte handlar om välgörenhet utan om billig politisk propaganda och pajkastning...

Ursäkta men nu tänkte jag göra min röst hörd i tråden som ämnar sabotera solidaritetsinsamlingen #1:

Syftet med min tråd är att samla in pengar till jordbävningskatastrofen i Haiti, punkt. Att jag samtidigt utnyttjar det till att retas litet med de som påsåtr sig vara så oerhört solidariska men egentligen bara snåla är bara ett plus. Vi ser ju nu vad de fick ihop, 5-600. De mest högljudda sossarna har inte gett i någon av insamlingarna.
Alla insamlingar är med din logik onödiga.

fan ska en kärring stå där med sin bössa och störa för? Vi har väl internet, vi kan betala hemma om vi ville ge henne något!

Och den där lodaren då, han som säljer Situation Stockholm, det är bara för att folk ska få visa sig så goda och köpa av honom, de kunde lika bra satt in pengar på Stadsmissionen.

Den där jäveln på jobbet som begär tjuge spänn till pensionären som skall sluta, vilken fräckhet. Om jag gillade russin skulle jag gett pensiot en tjuga själv, losers.

Nä, sitt ni här och tjura - det passar er. :)

PS. Ta bort mitt namn också, det finns redan på en lista.

PS igen. Någon som såg den där fittan Akelius som gav 100M till SOS? Han var dels snål och dels mallig, han borde gett mer och inte sagt det till någon! Bara reklam för hans fastighetsimperium!!!!!

Ps igen igen. Jag tror att mer pengar kommer till genom insamlingar än utan insamlingar, då jag personligen vet att jag och andra tjatat till mig en del bidrag så kan jag till och med påstå att jag vet det. Shame on me!

Kan man inte bara donera pengar utan att sätta upp sitt namn för att flagga med sin generositet? Detta fenomen är väl utbrett. Rosa-bandet, Prius, mm. Köper man ett rosa band för 15 spänn så gör man det i första hand för att visa allmänheten hur jävla bra människa man är. Att pengarna sedan går till en massa skit i stället för cancerforskning gör ju det samma.

Absolut, men genom kampanjande så ökar bidragen. Dessutom har sådana som du och jag slösat bort delar av vårat liv på denna server så varför inte göra lite nytta för en gångs skull? ;)

Last edited:
Syftet med min tråd är att samla in pengar till jordbävningskatastrofen i Haiti, punkt. Att jag samtidigt utnyttjar det till att retas litet med de som påsåtr sig vara så oerhört solidariska men egentligen bara snåla är bara ett plus.

Ditt initiativ är väldigt bra. Denna tråd är inget försök att konkurrera eller "stjäla ära och berömmelse" utan syftar enbart till att komplettera för de som vill stå utanför pajkastningen. Den sammanfattar vilka SH:are som bidragit och lämnar politiken därhän. Alla som bidrar gör något bra och det är egentligen det enda som behöver sägas. Sedan i vilken tråd de gör det är helt och hållet upp till dem oavsett om de vill delta i lagtävlingen eller göra det oberoende.

Last edited:
[YOUTUBE-ID]Snu64PEwMRk[/YOUTUBE-ID]

Jag skulle gissa att även om du bara har råd att bidra med 1 krona så skulle det uppskattas.

Last edited:
Men varför sätter du upp folk från lagtävlingen i din lista för oberoende bidrag? Det är inte särskillt snyggt jobbat.

Det är återigen inte "min" lista utan en sammanställning över de som sagt att de skall bidra till Haiti för att förmå fler att skicka bidrag.

Får jag fråga varför du över huvud taget lägger dig i med tanke på att du i ena tråden ifrågasätter välgörenhet och i den andra tråden sedan ifrågasätter de som inte bidragit.

Du har ju inte bidragit.....

Får jag fråga varför du över huvud taget lägger dig i med tanke på att du i ena tråden ifrågasätter välgörenhet och i den andra tråden sedan ifrågasätter de som inte bidragit.

Du har ju inte bidragit.....

Marcus har gjort ett socialt experiment som både roar och intresserar mig. Och det har även bekräftat mina fordomar mot sossar.

Ja, varför ska man inte kunna ifrågasätta även nåt med gott motiv?
Korrekt, jag har inte bidragit men efter att ha läst om reglerna för 90-konton så ökade sannolikheten till ett bidrag från mig.

Ditt initiativ är väldigt bra. Denna tråd är inget försök att konkurrera eller "stjäla ära och berömmelse" utan syftar enbart till att komplettera för de som vill stå utanför pajkastningen. Den sammanfattar vilka SH:are som bidragit och lämnar politiken därhän.

Fast det gör den ju inte, du tog ju nyss upp allt illa pucken hade skrivit om sossarna. Förövrig så är att starta en tråd där man säger att man ställer sig utanför politiken att ta en politisk ställning.

:glömdet

Fast det gör den ju inte, du tog ju nyss upp allt illa pucken hade skrivit om xxxxx.

Så, mitt inlägg är censurerat. Jag använde hans inlägg som exempel på den ton som genomsyrar de andra trådarna med ständiga påhopp på meningsmotståndare.

Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman