Solglasögon

Har ett par Oakley Whisker grymt nöjd haft dom nått år nu och dom har funkat kanon!!..
558879.jpg

Till att kjöra hoj med eller "vanliga"?

Glasögonens glasögon, det finns bara ett par som anstår en "riktig" man.

Bifogat

• k9107a.jpg
    k9107a.jpg
    29.7 KB · Visningar: 77
RB3162-004-Large.jpg

Har dessa rayban 3162, nypris : 1200kr, mitt pris 500kr.

Köp dem, ½år gamla. =)

Har köpt ett par Oakley "Unknown" (ja modellen heter så...) Kolla in dom på Oakley's sida! Grymt sköna! Släpper inte in något ljus vid sidorna heller...

Rigge skrev:
2136874 I Sverige råder totalförbud mot att bära solglasögon vid MC-körning. Stilpolisen tar körkortet direkt!

Så att om jag skall köra under förhållanden som inkluderar dags och kvällskörning, så skall man alltså enligt dig ha med sig ett extra visir i ryggsäcken då eller?

:dummer

Rocky skrev:
2136894 Så att om jag skall köra under förhållanden som inkluderar dags och kvällskörning, så skall man alltså enligt dig ha med sig ett extra visir i ryggsäcken då eller?

:dummer

Eller ha tonat på kvällen, fäll upp de om du inte ser, allt är bättre än klart + :cool:

Rigge skrev:
2136901 Eller ha tonat på kvällen, fäll upp de om du inte ser, allt är bättre än klart + :cool:

Mitt visir går inte att ha halvöppet då jag oftast kör aktivt med allt vad det innebär.
Men ditt visir kanske inte tenderar att stänga sig alt öppna sig fullt i 200+.

PL0J skrev:
2136954 Dessa brillor är det som gäller, Oakley Gascan! Dom skall jag inhandla snart iaf.. :cool:
Ja, jag har också kollat på dom... Men jag har bara hittat motoGP-versionen med Sete-logga på sidan. Det vill jag inte ha.

Men som nån frågade, så är det till "vardags". Inte för att köra hoj alltså.

det viktigaste är inte hur de ser ut - utan att de verkligen skyddar från UV - eller vill ni bara se så coola ut som möjligt &förstöra ögonen ?

farsan var optiker liksom /
....................................Kristian

KristianAE86 skrev:
2137130 det viktigaste är inte hur de ser ut - utan att de verkligen skyddar från UV - eller vill ni bara se så coola ut som möjligt &förstöra ögonen ?

farsan var optiker liksom /
....................................Kristian

Finns det några solglasögon idag som INTE skyddar mot UV??

Allt för många tyvärr.

-kan dock inte lista dem såklart - men alla som är seriösa tillverkare skickar med en liten infolapp med brillorna som förklarar exakt vad det är de skyddar emot.

finns många superbilliga som är klart bättre än solisar för 1000-lappar :-9

Coolaste är Oakley tycker jag själv.

Är det uv som man blir brun av? För isåfall skyddar alla solbrillor mot det. Vanligt fönsterglas tom. filtrerar bort dom tydligen

Nyheter
Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti 202...

Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka

Under 46:e Coca Cola 8-timm...

Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra