Solen skiner!

och en annan har tvättat transportbilen hela dagen, så den ska vara riktigt fin inför påsken. Nästa steg är att ta ut 620:n och köra hårt en sväng för att kolla förgasarinställningar. Ikväll blir det service...

TomK skrev:
och en annan har tvättat transportbilen hela dagen, så den ska vara riktigt fin inför påsken. Nästa steg är att ta ut 620:n och köra hårt en sväng för att kolla förgasarinställningar. Ikväll blir det service...

Fruktansvärt frustrerande att hojen står inlåst på Sulas när det är så här fint väder. Jag vill ut och åka, NU!
De är ju inte bara snabba på det stället. Lämna in hojen i måndags för service och de är fortfarande inte färdiga, Enligt överenskommet skulle de fixa den i tisdags.....
Hoppas ni andra har fått köra av er i alla fall.

Aaaaah vad härligt! Det blev strax över 20 mil idag, mestadels i Sphyrnis sällskap. Mycket fina småvägar (och även mindre fina sådana) och säsongens första glass i samband med en hojtur. En riktig flottburgare på Sulas blev det också! :crash

Vädret ser ju för övrigt lovande ut för den kommande veckan också!

Edit: vilka var det förresten jag mötte när jag var på väg hem utanför Gottsunda? Det var en mindre karavan med bl a ett par SV 650, ett gäng andra plus en glidare sist i kön.

Last edited:
Penguin skrev:
Aaaaah vad härligt! Det blev strax över 20 mil idag, mestadels i Sphyrnis sällskap. Mycket fina småvägar (och även mindre fina sådana) och säsongens första glass i samband med en hojtur. En riktig flottburgare på Sulas blev det också! :crash

Vädret ser ju för övrigt lovande ut för den kommande veckan också!

Edit: vilka var det förresten jag mötte när jag var på väg hem utanför Gottsunda? Det var en mindre karavan med bl a ett par SV 650, ett gäng andra plus en glidare sist i kön.
Man får tacka för att ni ringde*morr* åkte omkring alena *snyft..
MEN sedan kom Yammaretta och vi drog ut en sväng+ att jag åkte ett tag runt Björklinge med vilden Puffy_74... :tummenupp

sv650 skrev:
I karavanen du mötte körde i tur och ordning (rätta mig nu om jag har fel ni övriga...):

Som jag misstänkte då, tyckte att jag såg dig och bluegreengray. En herrans massa SV 650 var det iaf.....

Penguin skrev:
Jamen, riktigt roligt var det. Mer sånt!

Korrekt

sv650 skrev:
I karavanen du mötte körde i tur och ordning (rätta mig nu om jag har fel ni övriga...):

Jag på en en röd sv650-Stämmer, helt rätt. Tur att det inte blev fel där

Bluegreengrey på en röd sv650-Jorå, din kombatantinna i Sv-kriget.

Trevlig gentleman på en blå Speed Triple-Daniel heter han, fd Sv-åkare.

Stor, stark man med smal, söt tjej på en Honda(?) 1000 kubik minst-Stefan och Millan, och 1000cc är också rätt.

Normalbyggd man på en gul sv650-Libben, även kallad peefell här på forumet. Körde Daniels fd Sv.

Stor, stark, Gôrgo, underbart trevlig Värmlänning (Taz) på en gliiidare med V4-motor med manligt sällskap på bönpallen-Stämmer, min hoj är inkurant så jag lånade Daniels flickväns hoj och fick sällskap av en Suzuki RF900 ägare... hans hoj står i Armbåga... Den som säger att man åker bekvämt på en glidare bör omvärdera sina åsikter. Arselet somnade efter några mil å i hundraåttio knyck vill benen blåsa av....

18 mil blev det för min del idag! :tummenupp

Vi trillade iväg en 25 mil tror jag. :crash

//D

Bidde det så många mil?? Ja det bidde det nog!!

:D Men ni är för sköjiga grabbar!

Min SV äter Rettor o andra monster till frukost minsann, så akta er ;o)

Min sambo har en lite sne bild på sig själv men det låter jag väl han tro på, det blir lugnast så ;) och jag instämmer på vad det gäller skönt att åka glidarhoj....nä huh! (de låter bara gott)

Back