Solan fräser runt på Gotland Ring

Gotland Ring

Kanon körning ju !:tummenupp Jag har längtat tillbaka sedan förra året å nu är de bara tre veckor kvar tills de bär av till Gotland :yoparty

Fråga vad använde ni för kamera `?

//PuttePk

Jag förstår vad du menar, det är lite omständigt att ta sig hit. Men när man väl är här speciellt på allmänhetens körning är man nästan själv på banan och slipper trängas med andra hojar eftersom det brukar bara vara ca 10-15 hojar ute på banan samtidigt:tummenupp .

En bro vore fint:) vi får starta ett "åka på bana"-hoj parti som har det som valfråga nästa val;)

Tack Fighter för hjälpen på Gotland Ring som föråkare och instruktör :tummenupp

Men, jag måste säga att jag har ingen förståelse för hur klubben vågar ha körningar utan ambulans på GR. När en allvarligare olycka väl händer så kommer konsekvenserna bli mycket tråkiga.
Blir banan tävlingsgodkänd av Svemo så misstänker jag att det kommer krävas en ambulans minst vid mc-aktivitet och två vid tävling. Undra hur Gotland som har tre ambulanser ska klara det :va

Men vi kommer tillbaka nästa år fast med ett ännu bättre upplägg.
Alla deltagare från i år kommer få information med mail.

/Nitrous
www.actionpics.se

Visst är det så i "normala fall", påfarten på Gotland Ring är lite för bil-anpassad och linjen svänger rakt ut i idealspår och upptar halva banan.
"Vår" mc-utfart är utmarkerad med koner för att passa motorcyklarna.

/Nitrous

Aha, tack för förklaringen :)

jag måste säga att jag har ingen förståelse för hur klubben vågar ha körningar utan ambulans på GR.

Jag förstår vad du menar, det hela är en pengarfråga. En ambulans kostar ju X antal tusen per dag och klubben har inte råd att betala dessa pengar eftersom vår provition för en dags allmänheten understiger kostnadena för en ambulans med råge.

Valet vi har är att bara ha allmänhetens körning några få dagar per år med ambulans på plats eller ha körningar flera gånger i veckan utan ambulans på plats.

Jag förstår vad du menar, det hela är en pengarfråga. En ambulans kostar ju X antal tusen per dag och klubben har inte råd att betala dessa pengar eftersom vår provition för en dags allmänheten understiger kostnadena för en ambulans med råge.

Valet vi har är att bara ha allmänhetens körning några få dagar per år med ambulans på plats eller ha körningar flera gånger i veckan utan ambulans på plats.

Jo jag förstår att det är så. Hoppas det blir en bra lösning längre fram för er.
Kanske läge för klubben eller banan att på sikt köpa in en ambulans som pensioneras från landstinget och sen göra upp med ambulanspersonalen i visby om lite extra jobb :)
Kunskapen att sjukvårda på rätt sätt med rätt utrustning är ovärdelig.
Men jag förstår klubben fullständigt.

/Nitrous

Kanske läge för klubben eller banan att på sikt köpa in en ambulans

Vi har tittat på lite sådana möjligheter och tanken är att vi i framtiden ska köpa in en ambulans som ska stå där uppe och alltid finnas där.

På våra större events, typ lelleveckan har vi alltid sjukvårdspersonal på plats:tummenupp

Nyheter
Fat Boy Gray Ghost – 35 år efter Terminator 2

2025-års Fat Boy Gray Ghost...

European Bike Week: 2-7 september 2025

Under veckan den 2 – ...

Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti 202...

Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka

Under 46:e Coca Cola 8-timm...

Sandvikens franskaste Triumph