Socialkommunistisk ungdom lyckas igen

De mest korkade?

Olzki skrev:
De lär sig tidigt de små liven. :hihi

/O

En blivande "Rask"-person...

En sak slog mig. Vem är egentligen idioten/idioterna i sammanhanget?
VI eller DOM??
VI (åtminstone de "icke-troende") har insett att Sverige börjar bli ett korrumperat land med en nomenklatura som bygger sin egen kleptokrati att och förser sig.
Eller DOM som tar konsekvenserna och gör karriär inom systemet och som, åtminstone hittills, kunnat pensionera sig vid 33 år med nästan full lön.
DOM är även de som insett att Partiet med Den Store Ledaren tar mycket väl hand om de sina och belönar/ger de med Ledaren lojala med stora förläningar och förmåner
Hur skulle t ex annars Bosse Tomgång sitta kvar, eller Mona S?? Messing, (med 9år i grundskolan..) Ingen av dom har väl någonsin kläckt en egen tanke?
DOM som anpassar sig får/har fått sin belöning på olika sätt.

Jag tror att det är VI som är de mest korkade - dessutom väljer VI ju om DOM vid varje val...

Kahobe skrev:
EnJag tror att det är VI som är de mest korkade - dessutom väljer VI ju om DOM vid varje val...

Visst är det så, och hade jag varit kommunist hade jag gått med i Partiet direkt och gjort komet-karriär.

KalleNorton skrev:
Socialdemokraterna har inte planekonomi, tillåter egenföretagare... Det är några små skillnader :7peta
Tillåter egenföretagare på nåder, beskattar arbete stenhårt och betalar ut miljarder i bidrag. Alla ska ha samma. Inte speciellt långt ifrån kommunism.

eus skrev:
Det var bättre förr, när sossarna var sossar och inte nåt halvdant mittenparti.

Sant.
Alla rör sig mot den åtråvärda mitten, antagligen för att makten lockar mer än idealen. Spelar ju ingen roll vilka av (riksdags)partierna man röstar för, alla ser samma problem i samhället och det är bara vägen till målet som skiljer.

Gixxer-Anders skrev:
Nåja. Nu ska vi inte överdriva...

Nja, det är inga radikala skillnader mellan socialdemokratisk och moderat politik. Bor du i moderat eller sossekommun? Jag har bott i både och, 1-2% procentenheter skillnad i skatt, det är den största skillnaden. Inget som förändrar mitt liv direkt. Tycker inte det verkar som om de uträttade så mycket 91-94 heller, jag var inte helt med på politiken då dock.

Markus skrev:
Nja, det är inga radikala skillnader mellan socialdemokratisk och moderat politik. Bor du i moderat eller sossekommun? Jag har bott i både och, 1-2% procentenheter skillnad i skatt, det är den största skillnaden. Inget som förändrar mitt liv direkt. Tycker inte det verkar som om de uträttade så mycket 91-94 heller, jag var inte helt med på politiken då dock.
Helt riktigt, jag röstar på Moderaterna endast för att det saknas ett riktigt högerparti. Gärna mörkblått.

valmers skrev:
Helt riktigt, jag röstar på Moderaterna endast för att det saknas ett riktigt högerparti. Gärna mörkblått.

Jag tror vi får vänta på det, men så länge sossarna överger sossepolitiken och moderaterna rör sig mot LO och SAP så bäddar det gott för nya aktörer.

valmers skrev:

Precix ...
:7peta När alla är så vilsna
Är det inte dags för ett nytt Parti :confused:
Centerextremisterna ...

Vi som är "så inihelvete" i mitten , Ett Rikstäckande Lagom parti . :rolleyes:
, Man säger inte " det där var Dj--gt bra" utan "Det var ganska bra" eller "Fy f-n dumt" utan " Så där får man väl inte göra?"
DVS Extremt Lagom och slimmat

(hukar)

Markus skrev:

Jag skulle nog säga tvärt om; att det är rätt radikala skillnader mellan (s) och (m).

Sen att landets ensamma mammor blir sådär alldeles underbart pirriga i magen av Reinfeldts stora brun-gröna rådjursögon, och att Göran, likt en tjock version av smeagol, sträcker sina prinskorvsfingar efter företagens stinna pengapungar ändrar ju egentligen ingenting...

Nyheter
Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...

Bikeweekend på Kjula denna helg

Den 22-23 augusti är det da...

Motorcycle Inferno #8

Den 5 september blir Laxhol...

Tiotusentals körde Mälaren Runt

Lördagen den 15 augusti gen...

Mälaren Runt fyller 40 år