- Jerker -
Gudomlig sporthojare
Så ska de också komma överens med Wetterstrand, Eriksson och Ohly. Förra valrörelsens s-slogan "Alla ska med" känns plötsligt riktigt skrämmande.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Bidraget för att städa östermalmskärringarnas lägenheter försvinner ju, men frågan är om det inte återgår till att bli svartarbete då istället?

99 000 personer har ansökt om skattereduktion för hushållsnära tjänster för förra året. Hur många östermalmskärringar finns det?![]()
Så jävla less på det där argumentet..
Jag ska alltså straffas för att jag anstränger mig, skaffar en bra utbildning och får ett välbetalt jobb. Välkommen till ett socialdemokratiskt Sverige.![]()
Wtf, så här kommunist var inte ens Coola Ola 1.0.![]()
Ungefär hundratusen verkar det som...
Du tjänar ju fortfarande mer pengar ju mer du jobbar. Känner du att du skulle ha svårt att klara dig med något höjda skattesatser?
Personligen tycker jag att det bara är bra att man inte hela tiden hetsas till att jobba mer och tjäna mer pengar men jag inser ju att andra tycker pengar är meningen med livet.
Har du samma syn på de som ansöker om ROT-avdrag?
Jo, men hur många? Är det signifikant för Sverige i stort? Det intressanta är väl hur som helst hur mycket avdraget kostar i förhållande till om det inte funnits.Hushållsnära tjänster har skapat en hel del arbeten sedan de infördes. Att påstå något annat är antingen att ljuga eller ogenerat visa sin okunskap.
Om Stefan Persson aldrig betalat förmögenhetsskatt tyder väl det på brister i utformningen av lagen, inte på att det generellt är fel att betala skatt för att man har pengar. Dock får det ju givetvis vara så att man inte gradvis skattar bort sin förmögenhet men hur många är det som faktiskt drabbats av det?Av de skälen som låg till grund för avskaffandet. Bland annat därför att det är en skatt som främst drabbar människor som amorterat bort lånen på sina fastigheter. Stefan Persson har aldrig betalat någon förmögenhetsskatt och kommer aldrig att göra.
Ska vi sätta Sveriges pensionärer i arbete eller vad är det du säger? På vad sätt, förutom ur ett rent högerideologiskt, vore det bra om alla jobbar allt längre?Jag menar precis vad jag skrev. Vill man att folk skall arbeta så måste det finnas morötter för det. Du har säkert hört alla argumenten för detta redan, så jag behöver nog inte dra dem här.
Jag kan hålla med om att de behöver stifta en ny lag men det är väl exakt det som socialdemokraterna vill göra?Är det så så får väl lagstiftaren fundera ut en ny lag, som avhåller piraterna från att begå brott.
Var har jag sagt att det är dåligt? Poängen är just att det krävs betydligt massivare insatser än vad politikerna är mäktiga. Problemet är inte primärt vägtrafiken. Flyget och sjöfarten är utsläppsbovar där man öht inte gjort något såvitt jag känner till för att begränsa dessa sektorers miljöpåverkan. Dessutom; man har anfört miljöskäl för att ta ut skatt på bränslen i rätt många år nu. Dock har man aldrig höjt exempelvis bensinskatten mer än att den högst tillfälligt lett till en sänkning av bilåkandet. Det ligger därför nära till hands att tro att miljön har varit ett bra svepskäl för att dölja den reella fiskala avsikten.
Det handlar inte om att pengar är meningen med livet eller att man ska jobba dygnet runt, året runt utan principen som sådan. Ju mer jag anstränger mig, desto mer ska jag betala. Det är bättre att kapa topparna än höja dalarna. Whoop dee do.
Som tur är tror jag inte de har särskilt stora förhoppningar med Mona bakom rodret. Sköter Alliansen sina kort rätt sitter de kvar även efter nästa höst. Det är min förhoppning.
Skulle inte bli förvånad om du har rätt. Hon är kanske inte den mest förtroendeingivande personen i svensk politik...
Vad gäller att man kan "gömma undan" sin förmögenhet genom investeringar i fasta tillgångar så känns det mer som ett fel med lagen i sig, inte att förmögenhetskatt skulle vara dåligt som princip.
Den som undantog H & M från förmögenhetsskatt var en Socialdemokratisk regering. Man har medvetet skapat kryphål i lagen för att skydda vissa intressen. Tror du att Wallenbergstiftelserna hade haft samma inflytande idag om man inte haft A och B aktier? Man har sett till att skydda stora ägareintressen helt enkelt.
Fyfan vad äcklig hon är!Nuf said......
Personligen tycker jag att det bara är bra att man inte hela tiden hetsas till att jobba mer och tjäna mer pengar men jag inser ju att andra tycker pengar är meningen med livet.
No shit... Poängen är att man har råd att betala en procentuellt högre del av sin lön om man tjänar mycket pengar då summan som krävs för basbehoven är samma för alla.
Jo, men hur många? Är det signifikant för Sverige i stort? Det intressanta är väl hur som helst hur mycket avdraget kostar i förhållande till om det inte funnits.
Om Stefan Persson aldrig betalat förmögenhetsskatt tyder väl det på brister i utformningen av lagen, inte på att det generellt är fel att betala skatt för att man har pengar. Dock får det ju givetvis vara så att man inte gradvis skattar bort sin förmögenhet men hur många är det som faktiskt drabbats av det?

Ska vi sätta Sveriges pensionärer i arbete eller vad är det du säger? På vad sätt, förutom ur ett rent högerideologiskt, vore det bra om alla jobbar allt längre?
Jag kan hålla med om att de behöver stifta en ny lag men det är väl exakt det som socialdemokraterna vill göra?
Visst är det så att massiva insatser men det känns väl lite konstigt att isf direkt förkasta sossarnas vision om att minska koldioxidutsläppen drastiskt. Håller med om att det behöver göras mycket mer inom alla områden.
Att säga att skatt på bränsle inte påverkar vårt användade är väl mer än lovligt naivt. Det är ganska lätt att se att i länder där drivmedel är billigt så kör det mycket mer bil. Exakt hur mycket bil medel-Svensson hade åkt med lägre bränsleskatt är givetvis omöjligt att sia om men det hade ju iaf inte varit mindre.
Om alla gav fan i att arbeta - i synnerhet vi som arbetar i den privata sektorn - skulle det inte bli mycket pengar för våra politiker att spendera på bidrag till kreti o pleti.
|
Nya BMW S 1000 RR tar form
Redan i maj 2025 gav BMW me... |
|
|
|
Helsvarta Deadwood – Ny cruiser från H-D
H-D presenterar nya Deadwoo... |
|
|
Sommarauktion hos Antiqueweb
Svenska Antiqueweb avslutar... |