SO 2010: Finalen på Gelleråsen

Jag blev påkörd bakifrån i första kurvan. Polaren låg bakom och såg det men inte vem det var som körde på mig.

Sånt som händer i racing. Bara att ta nya tag :)
Visst är det racing accident, men man kan ju iaf tycka att den skyldige skulle kunna komma förbi i depån å iaf kolla hur det gick. Inget att be om ursäkt för kanske, ibland händer det ju, men ändå :) Fast det är klart, i stridens hetta så kanske man inte hinner se vem man tacklar :(

Visst är det racing accident, men man kan ju iaf tycka att den skyldige skulle kunna komma förbi i depån å iaf kolla hur det gick. Inget att be om ursäkt för kanske, ibland händer det ju, men ändå :) Fast det är klart, i stridens hetta så kanske man inte hinner se vem man tacklar :(
Ja, det hade varit schysst av den personen att komma förbi men precis som du skriver är det inte säkert att han märkte något. Det är lite att hålla reda på in i första böj om vi säger så och inte helt ovanligt att man stöter ihop med någon.

Ger man sig in i leken får man leken tåla och jag tror inte för en sekund att någon gjorde något oschysst, det är som sagt sånt som händer.

Vill för övrigt passa på och tacka de trevliga funktionärerna på Åsen och sjukvårdspersonalen som hjälpte till efter kraschen :tummenupp

En liten ombordfilm på P-Nutz (#12 Peter Johansson) när han siktar på pallplats på sista varvet på race 1.

[YOUTUBE-ID]worNQ5M-4UE[/YOUTUBE-ID]

Ja, det hade varit schysst av den personen att komma förbi men precis som du skriver är det inte säkert att han märkte något. Det är lite att hålla reda på in i första böj om vi säger så och inte helt ovanligt att man stöter ihop med någon.

Ger man sig in i leken får man leken tåla och jag tror inte för en sekund att någon gjorde något oschysst, det är som sagt sånt som händer.

Vill för övrigt passa på och tacka de trevliga funktionärerna på Åsen och sjukvårdspersonalen som hjälpte till efter kraschen :tummenupp

ja stog på läktaren närmast trösen och ja kan säga att de nått förbannat trångt in i första kurvan.. sa till brorsans pöjk som va med mig att de krävs ett smärre under om alla kommer igenom där.. han som körde på dig märkte det garanterat då han va på väg av hojjen själv.. inget illa menat av han.. syndes väl.. han ville som alla andra plocka ett par placeringar =)
racing incident och skönt att de gick bra för dig..
såg ut att landa dumt på armen/handen.. lätt å bryta sig där.. fråga backlund =)

Det kanske inte framgår av filmen men jag kroka i robin och det vart lite spännande.
Men nu har man knäskrapat på escapen oxå:)

Jag blev påkörd bakifrån i första kurvan. Polaren låg bakom och såg det men inte vem det var som körde på mig.

Sånt som händer i racing. Bara att ta nya tag :)

Det är ju därför man inte ska starta så långt fram!!

För övrig ligger det massvis med bilder och till och med en film på highsider.se!

Last edited:
Kul film med löjligt kul musik!:tummenupp Vem är Robin på filmen?

Robin aka Mr STIHL ligger närmast framför.

2008fs.jpg

Det är ju därför man inte ska starta så långt fram!!
Eller så lär man sig att starta lite bättre så man är före alla andra in i första kurvan :gnissla

För övrig ligger det massvis med bilder och till och med en film på highsider.se!
Jag såg filmen och den var riktigt snurrig. Förarintervjuer blandat med race från helt andra klasser utan ett ord om vilken klass det var (Junior cup må vara fränt men gör sig mindre bra på video).

@Pysch: Min dator varnar för att www.robinracing.se kan innehålla skadlig kod... :död

Nyheter
Återkallelse av KTM 125, 250, 390 och 990 DUKE-modeller från årsmodell 2024

Är din KTM bland dem som sk...

Nordic Sport & Event sammanfattar 2025 års GGN

Pressrelease; Visby, 2025-1...

2026 års YAMAHA XSR900 GP

Yamahas Sport Heritage-seri...

Yamaha firar 70 år med klassiska Supersport-färger

Yamaha Motor firar sitt 70-...

Smarta garageprylar från IVON!

IVON motorcykellyft, 450 ki...

Med ny V-twin och monocoque-ram

Ducati presenterar nya Hype...

Slutstrid i MotoGP

MotoGP-säsongen börjar lida...

CFMOTO V4 SR-RR

CFMOTO presenterade sitt pr...

Honda V3R 900 E-Compressor

Honda V3R 900 E-Compressor ...

Indian Concept Girder – En framtidsvision?

Indian Concept Girder är en...

Back