Snyggt eller praktiskt klädd?

Hur klär du dig?

• Antal röstningar
    0
Jag har ullfrotté-långkalsonger (numer "Woolpower") impregnexbahsndlade bomullsbyxor, vanlig T-Shirt, och över olle, fleece eller blåkläders fodrade flanellskjorta, och över det oftast en Fristad fodrad arbetsjacka i bomull, impregnerat för att bli vattentätt.

Skor har jag dock inga bra längre, eccokängorna pajade igår, lurar på att köpa ett par riktiga graninge, men lantmännen och svedol har så kassa öppettider...

På huvvet har ja en fleecemössa om jag inte är ute länge, då blir det militärens gröna fodrade keps. :)

Sen har ja en snyggare jacka och ett par snygga byxor som ja använder ibland :)

Ska vara riktiga kläder. Köper man billigt köper man dyrt så det inte håller så länge,m undantaget T-Shirts, då HM:s billiga håller en rätt bra kvalité :)

Jag har kläder som är både kalla och mode-oriktiga, bara för att liksom.

Lol rösta fel, självklart klär man sig efter det som är varmt och skönt. Sen beror det såklart lite på tillfälle, ska man på fest etc springer man ju inte direkt runt i feta vinterkängor och termobrallor fast till vardags kvittar det helt anser jag, man ska inte frysa.

Jag har mössa, handskar och tjock jacka. Jag har även varma skor (och byter till finare på kontoret). Som SJ-pendlare måste man vara beredd på det värsta :-)

Citat av polarens morfar.

-Det spelar ingen roll hur du ser ut. Det är bara en idiot som fryser.
:)

Fast vad är det som hindrar från att klä sig varmt och snyggt :va

När det är kallt så har jag.

Underställ på benen, Jeans, Vagabond kängor (Ser ut som M90 men betydligt slankare) T-shirt och luvtröja, Skinjackan och någon rolig mössa och skinnhandskar.

Funkar bra med T-shirt och skjorta med :)

Är det kallare så har jag termosbrallor med.

Last edited:
Det var jag som uppfann tvätt enligt Darwins princip...

Det som överlever spar man och köper mera av....

Själv köper jag så billigt och bekvämt som möjligt, överlever det inte köper jag inte fler och överlever det köper jag fler om jag får möjlighet.

Praktiskt, stå på iskalla perronger o gå i regn o rusk i Göteborg ja då e det e måste samt att jag väldigt lätt blir sjuk på vintern om det e kallt.Om ngn har missat det så är det mörkt större delen av dygnet.Har dock just idag funnit en varm o bekväm vinterjacka, att den i mina ögon även e snygg e ju ett plus men det var inte anledningen till att jag köpte den :)

http://www.naturkompaniet.se/Product/Product.aspx?id=102000

Skor/tjängor kan vara hur snygga/ praktiska/ dyra/billiga som helst, spelar ingen roll om de ändå inte passar, har storlek 36, det samma gäller vantar där jag e glad om jag slipper köpa på barnavdelningen :gnissla

Last edited:
Kör med en vinterjacka som jag både tycker är snygg och rejält varm. Benen löser man med arméns gamla härliga långkalsonger under jeansen.

Fötterna däremot är ett helvete då jag under mina 24 år i jordelivet ännu inte hittat ett par vinterskor som både är snygga och varma. För tillfället kör jag till 99% med converse, och skulle det vara full snöstorm så blir det mina fuldojjor. Ni vet vilka jag menar. Sådana orangea kängor som funnits sen tidernas begynnelse.

Sålänge jag inte ska på fest så är jag väl oftast klädd så jag spontant skulle kunna dra upp på fjällen o traska :D
Moddar i byxben, midja och armslut är ju ett måste, man vill inte få in snö innanför kläderna när man hoppar runt i snön.

Jag kor bekvamt och moderiktigt. CP Company / Stone Island ar perfekta kombinationen av italiensk design och funktion ;)

Aah jag visste det! Du är alltså en fotbollshuligan, jag har haft det på känn hela tiden men inte vågat fråg rakt ut men nu kom sanningen fram till slut! :D

Det jag tycker är snyggt ser jag som mode :va

Men, är det inte varmt så jävlar.

Beror ju helt på vad man ska göra.. ska man ut på krogen eller något kundmöte med någon "högre upp" så försöker man ju klä sig hyfsat vettigt, nån skjorta och nån svindyr rock eller så.. åtminstone lämnar man overallen och snowjoggers hemma..

Men ska jag bara till kontoret 5 minuters bilresa bort så blir det väl det som råkar ligga framme.. när man jobbar med IT så är risken att man klär sig sämst försvinnande liten.. (tyvärr så är även chansen att stöta på snygga cheyer på jobbet oxå försvinnande liten).

Beror ju helt på vad man ska göra.. ska man ut på krogen eller något kundmöte med någon "högre upp" så försöker man ju klä sig hyfsat vettigt, nån skjorta och nån svindyr rock eller så.. åtminstone lämnar man overallen och snowjoggers hemma..

Men ska jag bara till kontoret 5 minuters bilresa bort så blir det väl det som råkar ligga framme.. när man jobbar med IT så är risken att man klär sig sämst försvinnande liten.. (tyvärr så är även chansen att stöta på snygga cheyer på jobbet oxå försvinnande liten).

Då har man bara fel kunder. ;)

klär mig alltid som en pundare, både sommar och vinter...så varken varmt eller moderiktigt :tummenupp

Mode :va

Bryr folk sig fortfarande om sånt? Löjligt :rolleyes:

Jeans+underställ, en varm tröja och en hederlig arbetsjacka.. Och skulle vinden bita allt för hårt i skägget blir det en rysk-mössa ala den här :D

Kanske inte snyggt men ack så varmt :yoparty

Bifogat

• russian-hat.jpg
    russian-hat.jpg
    17.3 KB · Visningar: 21
*/ ?>
Nyheter
Nya idéer för tvåtaktsmotorn

Kawasaki har lämnat in en p...

Nya idéer för tvåtaktsmotorn

Kawasaki har lämnat in en p...

Custom Motor Show satsar på över 100.000 besökare

Custom Motor Show ställer ä...

Custom Motor Show satsar på över 100.000 besökare

Custom Motor Show ställer ä...

Gotland Ring Bike Week 2026, förlängt Early Bird erbjudande!

Den 3-5 juli slår vi upp po...

Gotland Ring Bike Week 2026, förlängt Early Bird erbjudande!

Boka din plats på Gotland R...

Gotland Ring Bike Week 2026, early bird erbjudande!

Boka din plats på Gotland R...

Förarkurser på Nürburgring

Nu är datumen för båda föra...

Brembo presenterar TrackTribe

Brembo presenterar TrackTri...

21/12 är sista dagen beställning av Katalogen 2026

Stora Motorcykelkatalogen 2...

Back