Snyggt eller praktiskt klädd?

Hur klär du dig?

• Antal röstningar
    0

Hoztic

Alltid på väg mot nya mål
Gick med
31 Jan 2005
Hoj
K1300S
Tja!

På sommarn syns det inte, men nu när det är -10 och snön vräker ner i sidled blir det desto tydligare vilka som klär sig efter vädret och vilka som håller fast vid modet och huttrande vinglar omkring i modden i gympadojor och tunna, "snygga" kläder.

Hur gör du, moderiktigt eller praktiskt? Fryser du dig snudd på till döds eller knallar du runt i dina varma kläder och njuter av en vit jul?

Vad är det som säger att man måste frysa, bara för att man klär sig snyggt? Själv sätter jag (nästan) alltid estetiken i första rummet, men jag försöker ju också inhandla kläder som i möjligaste mån ÄVEN är funktionella. Dessutom, en riktig man skulle väl aldrig klaga på att det är lite kallt?

Jag kor bekvamt och moderiktigt. CP Company / Stone Island ar perfekta kombinationen av italiensk design och funktion ;)

Vad är det som säger att man måste frysa, bara för att man klär sig snyggt? Själv sätter jag (nästan) alltid estetiken i första rummet, men jag försöker ju också inhandla kläder som i möjligaste mån ÄVEN är funktionella. Dessutom, en riktig man skulle väl aldrig klaga på att det är lite kallt?
Det beror ju på vilket mode man följer ;) Är man skogshuggartypen som alltid har dom senaste flanellskjortorna och kängorna från Graninge så är det nog sak samma, men dom som går runt i tex tunna, låga tygskor i 2dm snömodd eller bara måste ha stickade kläder trots 15 sekundmeter storm kanske borde tänka om lite... :rolleyes:

Jag klär mig också i saker jag tycker är snyggt, även jag kanske lutar mer åt det praktiska hållet, tex till jobbet har jag min långa skinnjacka, men ska jag ut i skogen så åker M59-rocken på :fakta

Moderiktigt är för fisförnäma fjantar. En bra klädstil följer inte catwalken i Paris eller Milano och funkar i otaliga år och väder.
Jeans (501:or eller DI original, behövs det något annat?) med långschalingar under, ett par hederliga beigea/svarta kängor, t-tröja med en stickad tröja över och en vinterfodrad jacka med luva. En mössa och ett par skinnhandskar till det.

Det funkade för 20 år sedan och det funkar idag. Men sen tycker jag å andra sidan att det är patetiskt att köpa en t-shirt för över 400:-, jeans för över 800:- och skor över 1500:-. Men vill man se ut som alla andra nissar så måste man ju ta fram stora plånkan för att köpa stuprörsjeans och liknande :D

Varm-Varm,Fristads FAS-255or och Fristads Y-seriejacka. Funkar till fest och jobb:tummenupp

För det första kan jag säga att jag har inte mycket kläder.

Kör mest med vanliga svarta/vita tröjor. Om jag är ute så är det arbetskläder på om jag inte ska nånstans t.ex. kalas, Då är det ju självklart att man försöker hitta något stiligt att ta på sig... Som jag inte har...

Måste ta en tripp till klädaffären och köpa skjortor å liknande man trivs i och är snyggt :)

MEN!!! JAG HATAR KLÄD AFFÄRER!!!! :mad:

Sen har jag ju jakt kläder också... Mest om jag ska till skogen.

Använder ibland skjorts också :yoparty (trekvarts(?))

Jag ser väl oftast ut som en hårdrockare.
En svart långrock, ett par rejäla kängor och en tshirt, och ett par urtvättade före detta svarta jeans.
Jag fryser inte förrän det är nere under 15 grader i princip. Då drar jag på mig ett par långfillingar, handskar och en luvtröja/jacka.
Under 25 drar jag på mig termobrallor, sockar och halsduk samt en riktig vinterjacka.

På sommaren har jag i princip alltid ett par lågskor, shorts och tshirt. Mode som fan. ;)

Är det mode att gå i sneakers på vintern? :va

Jobb: min stil, dvs det som passar min kroppsform och det jag tycker är snyggt. Blir förmodligen moderiktigt eftersom man köper kläder lite då o då. Dock fortfarande praktiskt och varmt.
Hundar: varmt och praktiskt.
Stall: Ännu varmare o ännu mer praktiskt.
Hemma: mjuuuuuuukis! :tungan

Är en kylling så jag pälsar på mig ordentligt, hatar att frysa. :)

Mössa är för mesar utan blodcirkulation den sabbar ju frisyren. Helt oacceptabelt. Handskar skall vara tighta och ofodrade Raynaud är en statusåkomma...

//Skåning i Umeåexil

Jag har oftast samma jacka/skor året runt. Vantar kör jag utan. Byter ut kepan mot mössa när det blir förjäkla kallt.

. Men sen tycker jag å andra sidan att det är patetiskt att köpa en t-shirt för över 400:-, jeans för över 800:- och skor över 1500:-.

De 2 första stämmer men för den tredje finns det undantag. Gött som fan med rejäla kängor såhär vinterdags :) T.ex http://www.route62.se/cgi-bin/ibutik/AIR_ibutik.pl?funk=visa_artikel&artnr=2971r

Annars är det vinterjacka, tjocktröja, T-shirt (alt. underställ) på överkroppen och långkallingar med sportbyxor eller jeans utanpå. Funkar utmärkt och ser inte för jävligt ut :tummenupp

Vart är alternativet för oss som har fula och kalla kläder då?

Jag kör Blåkläders Jeans, väldigt sköna och väldigt praktiska samt svart Tischa och vintertid även en långärmad tröja.

När går utanför dörren kompletterar jag med windbreaker samt utanpå en tunn Goretexjacka.

Jag har tre likadana Goretexjackor i olika färg, en mörkblåsvart, min första, totalt outslitlig, blev dock förstörd när jag låg under en rallybil och skarvade bränslerör i lervälling, används numera då jag mekar/kör traktor.

Skaffade en ny likadan jacka, ljusbrun eftersom jag inte skulle använda den när jag gjorde smutsiga saker, det hade jag den gamla jackan till.
Insåg inte att jag gör smutsiga saker oavsett vilken jacka jag har :huvet
Den är inte totalförstörd, kan nog bli riktigt anständig av en vanlig tvätt, men inte helt fin.

Skaffade ny "finjacka" av samma sort, tog dock en svart för säkerhetsskull.....

Skor har jag joggingskor med goretex översida alternativt fodrade nokiastövlar när jag lufsar runt ute på gården.

Jag sätter alltid det praktiska i första rummet. Köper aldrig märkes-/modekläder, eftersom man får mindre för pengarna. Klär mig ganska alldagligt i kläder som sitter bra, är lätta att röra sig och som inte förhindrar ett aktivt liv. Vill inte behöva oroa mig för att sakerna ska gå sönder eller bli skitiga och sådär, och skulle aldrig få för mig att tumma på bekvämligheten (dvs frysa eller inskränka min rörlighet) för att det ser snyggt ut. Dessutom är i sort sett hela min garderob sådan att allt kan tvättas i mörk 60 samt torktumlas, för då är det bara att hiva hela tvättkorgen i en enda maskin och sen tumla den. Snabbt, enkelt, praktiskt och bekvämt. Att tumma på något av det för att man eventuellt skulle se lite bättre ut kan jag inte alls förstå, vad är det för korkade och ytliga människor som gör så?:va

Dessutom är i sort sett hela min garderob sådan att allt kan tvättas i mörk 60 samt torktumlas, för då är det bara att hiva hela tvättkorgen i en enda maskin och sen tumla den.

Det var jag som uppfann tvätt enligt Darwins princip...

Det som överlever spar man och köper mera av....

Trodde jag skulle tappa ett par tår i natt när jag gick genom stan i 2 dm snömodd med chinos, låga tygskor och tunna finstrumpor. Men det var snyggt. :)

:D :D vilka bekymmer du har pga en jacka! :D :krama

Vart är alternativet för oss som har fula och kalla kläder då?

Jag kör Blåkläders Jeans, väldigt sköna och väldigt praktiska samt svart Tischa och vintertid även en långärmad tröja.

När går utanför dörren kompletterar jag med windbreaker samt utanpå en tunn Goretexjacka.

Jag har tre likadana Goretexjackor i olika färg, en mörkblåsvart, min första, totalt outslitlig, blev dock förstörd när jag låg under en rallybil och skarvade bränslerör i lervälling, används numera då jag mekar/kör traktor.

Skaffade en ny likadan jacka, ljusbrun eftersom jag inte skulle använda den när jag gjorde smutsiga saker, det hade jag den gamla jackan till.
Insåg inte att jag gör smutsiga saker oavsett vilken jacka jag har :huvet
Den är inte totalförstörd, kan nog bli riktigt anständig av en vanlig tvätt, men inte helt fin.

Skaffade ny "finjacka" av samma sort, tog dock en svart för säkerhetsskull.....

Skor har jag joggingskor med goretex översida alternativt fodrade nokiastövlar när jag lufsar runt ute på gården.

Det är väl lite beroende på tillfälle.
I jobbet så måste jag vara relativt prydligt klädd. Dvs lite åt det moderiktiga hållet. Men det behöver ju inte nödvändigtvis betyda att man måste frysa.
Jag ser till att ha tillräckligt med kläder på mig för att klara mig.
Kör exempelvis nästan alltid efter tumregeln att om jag mot förmodan skulle bli stående med bilen mitt i ingenstans så ska jag i alla fall klara mig tills en bärgare hinner dyka upp innan jag frusit ihjäl. Hittills har jag aldrig ringt efter någon bärgare men i alla fall.

Det går att klä sig relativt moderiktigt men fortfarande tillräckligt varmt för att man ska slippa frysa.
Är det riktigt djävla kallt så blir det påbylsat. Ytterkläderna åker ju ändå av när man kommer till jobbet.

*/ ?>
Nyheter
Nya idéer för tvåtaktsmotorn

Kawasaki har lämnat in en p...

Nya idéer för tvåtaktsmotorn

Kawasaki har lämnat in en p...

Custom Motor Show satsar på över 100.000 besökare

Custom Motor Show ställer ä...

Custom Motor Show satsar på över 100.000 besökare

Custom Motor Show ställer ä...

Gotland Ring Bike Week 2026, förlängt Early Bird erbjudande!

Den 3-5 juli slår vi upp po...

Gotland Ring Bike Week 2026, förlängt Early Bird erbjudande!

Boka din plats på Gotland R...

Gotland Ring Bike Week 2026, early bird erbjudande!

Boka din plats på Gotland R...

Förarkurser på Nürburgring

Nu är datumen för båda föra...

Brembo presenterar TrackTribe

Brembo presenterar TrackTri...

21/12 är sista dagen beställning av Katalogen 2026

Stora Motorcykelkatalogen 2...

Back