Snyggaste lacken i Stan....

lorkan skrev:
Haha aa det har väl ingen frågat ? Vad är det för hoj egentligen ? :)

-svararintepåidiotiskapajkastningsinläggmer-

GSX750 ES -83 gissar jag på....
Har själv ägt en GSX 1100 -80 och den var en jäkligt fin hoj att svänga på. (Eller nått :D )

Hojen...

Det är mycket riktigt en Gsx 750 es från 83. Ombyggd o trimmad -91 av motospeed. Uppborrad till 820cc, racekolvar, tror de va lite topp-jobb gjort på den oxå, flatside mikunis 34mm, KN filter, öhlinare, V&H 4-1 och till sist förlängd sving och ett par tjusiga magnesiumfälgar....

Går faktiskt rätt hyffsat. Dom byggde två stycken, denna och en röd version, för att köra "Isle of Man" med. Nu är dock den "Snygga" toppkåpan borttagen och Renthal-styre monterat.

henrixo skrev:
Det är mycket riktigt en Gsx 750 es från 83. Ombyggd o trimmad -91 av motospeed. Uppborrad till 820cc, racekolvar, tror de va lite topp-jobb gjort på den oxå, flatside mikunis 34mm, KN filter, öhlinare, V&H 4-1 och till sist förlängd sving och ett par tjusiga magnesiumfälgar....

Går faktiskt rätt hyffsat. Dom byggde två stycken, denna och en röd version, för att köra "Isle of Man" med. Nu är dock den "Snygga" toppkåpan borttagen och Renthal-styre monterat.

Det är näst intill ett brott att lackera om denna hojj, i annat än originaltema. Nu har jag inte sett prylarna i verkligheten men jag tycker inte det ser så skabbigt ut? Ne, lacka om ramen blå sen fräsha upp resten så jäklar :yoparty

Ooooh vad vann jag? :)

Men du kan väl inte bygga bort detta världsarv?
Behåll den i dom färgerna så gott det går.

Vad lämnade denna pjäs för effekt när allt var klart?

....

Finns inga papper på detta. Har frågat Motospeed men dom hade inget på den. Den förra ägaren pratade om 110 hk+. Det är rätt gött me vrid i den.
Glömde nämna att det är annat tändsystem på den oxå, o Dynajet-kit.

Fan jag vet snart inte hur jag ska göra. Själva temat på lacken e ok, men jag mår psykiskt dåligt när jag ser den babyblå färgen.
Fundrar på att byta den baby blå o kanske den kornblå färgen till svart eller nåt. O behålla det röda o kanske det vita, då skulle de kanske funka me ramen.
Nån photoshop kung kanske? Får fundra ett tag. Kanske får lite inspiration på mässan till helgen.

men vad är det med alla dessa orginal-älskare, jag är övertygad om att hälften av er inte skulle behålla lacken i orginal som det var era prylar, man vill ju ha snygg o fräscht sen om det är nytt eller oldie spelar ingen roll :huvet

Yamaha_Tobbe skrev:
men vad är det med alla dessa orginal-älskare, jag är övertygad om att hälften av er inte skulle behålla lacken i orginal som det var era prylar, man vill ju ha snygg o fräscht sen om det är nytt eller oldie spelar ingen roll :huvet

Men vad är det med alla dessa "håll din åsikt för dig själv" ?

Nu så är detta ett forum och i det disskuteras saker.
I denna tråd disskuteras lacken på en, som det visade sig, ex Isle of man hoj.

Hade jag ägt den så hade jag åkt med den i Motospeed skicket.
DVS med "ful" toppkåpa och lacken i det skick som visas...
Mest för att det är ballt och att det finns historik i hojen!
Det finns faktiskt ett värde i hojen som den är för många av oss åskådare.

Blandannat för mig...

Är det detta som gäller här menar du alltså?
"säg bara något om du är absolut säker på att alla andra kommer hålla med" - Homer Simpson

Last edited:
henrixo skrev:
Finns inga papper på detta. Har frågat Motospeed men dom hade inget på den. Den förra ägaren pratade om 110 hk+. Det är rätt gött me vrid i den.
Glömde nämna att det är annat tändsystem på den oxå, o Dynajet-kit.

Fan jag vet snart inte hur jag ska göra. Själva temat på lacken e ok, men jag mår psykiskt dåligt när jag ser den babyblå färgen.
Fundrar på att byta den baby blå o kanske den kornblå färgen till svart eller nåt. O behålla det röda o kanske det vita, då skulle de kanske funka me ramen.
Nån photoshop kung kanske? Får fundra ett tag. Kanske får lite inspiration på mässan till helgen.

Jag tyckte den var vacker i orginal men gjorde iallafall en snabbskiss med svart. Ser ut att kunna bli rätt snyggt, glömde dock att göra ramen silver. Tycker att du borde behålla det röda och vita hur du nu än gör, andas lagom retro.

Bifogat

• samling1.jpg
    samling1.jpg
    73.6 KB · Visningar: 75
  • samling2.jpg
    samling2.jpg
    54.6 KB · Visningar: 61
  • samling3.jpg
    samling3.jpg
    54.1 KB · Visningar: 56
Last edited:
Kamikaze kid skrev:
Men vad är det med alla dessa "håll din åsikt för dig själv" ?

Nu så är detta ett forum och i det disskuteras saker.
I denna tråd disskuteras lacken på en, som det visade sig, ex Isle of man hoj.

Hade jag ägt den så hade jag åkt med den i Motospeed skicket.
DVS med "ful" toppkåpa och lacken i det skick som visas...
Mest för att det är ballt och att det finns historik i hojen!
Det finns faktiskt ett värde i hojen som den är för många av oss åskådare.

Blandannat för mig...

Är det detta som gäller här menar du alltså?
"säg bara något om du är absolut säker på att alla andra kommer hålla med" - Homer Simpson

oj här var en till som tar illa vi sig när man säger vad man tycker och tänker, trist för dig att du tog mitt inlägg så negativt för det var inte så det var menat men suit your self.

angående min signatur har jag den för den går inom ramarna för min humor men det är kanske något du inte har hört talas om :)

Yamaha_Tobbe skrev:
oj här var en till som tar illa vi sig när man säger vad man tycker och tänker, trist för dig att du tog mitt inlägg så negativt för det var inte så det var menat men suit your self.

angående min signatur har jag den för den går inom ramarna för min humor men det är kanske något du inte har hört talas om :)

Tog inte alls illa vid mig....

Angående DIN humor så har jag aldrig hört talas om den nej!

Kamikaze kid skrev:
Tog inte alls illa vid mig....

Angående DIN humor så har jag aldrig hört talas om den nej!

Jag ifrågasatte folks förkärlek till orginal det är också att disskutera men den rätten kanske bara gäller dig och resten av 30 taggarna?

du vet vad jag menar, kliv ner från din höga häst

Yamaha_Tobbe skrev:
Jag ifrågasatte folks förkärlek till orginal det är också att disskutera men den rätten kanske bara gäller dig och resten av 30 taggarna?

du vet vad jag menar, kliv ner från din höga häst

Nu får du gärna förklara det där med hästen!

Och vilken grupp tillhör jag?
30 taggare?

Edit: Förstår inte alls vad du menar faktiskt.....

Kamikaze kid skrev:
Nu får du gärna förklara det där med hästen!

Och vilken grupp tillhör jag?
30 taggare?

i ditt fall är det 30+
jag tänker inte disskutera med någon som lägger vikten vid att märka ord. ha en bra dag **** :arsele

Yamaha_Tobbe skrev:
i ditt fall är det 30+
jag tänker inte disskutera med någon som lägger vikten vid att märka ord. ha en bra dag **** :arsele

Ok.....

Ha en trevlig kväll. :lol

Vill bara inflika ifall det vart oklart, jag tycker hojen är asball i Motospeed utförandet...
Klart cool retroräser... :tummenupp

Last edited:
Schysst.... mera smakråd

Schysst psjobb... Vad tror du som faktiskt kommit med lite inspiration i denna lite fördömmande tråd om att eftersom ramen är silver använda silver istället för det vita kring de röda fälten. Då behåller jag ju ändå stilen på hojen men får lite fräschare och "cleanare" färger och linjer?!

Zator skrev:
Jag tyckte den var vacker i orginal men gjorde iallafall en snabbskiss med svart. Ser ut att kunna bli rätt snyggt, glömde dock att göra ramen silver. Tycker att du borde behålla det röda och vita hur du nu än gör, andas lagom retro.

Nu när historian kom in i bilden så blir det lite annorlunda,men jag förstår att du vill byta färg :hihi

Jag tyckte det första PS förslaget med svart var snyggt.

Kankse kan man smyga in en ljusblå rad någonstans :3freak

henrixo skrev:
Schysst psjobb... Vad tror du som faktiskt kommit med lite inspiration i denna lite fördömmande tråd om att eftersom ramen är silver använda silver istället för det vita kring de röda fälten. Då behåller jag ju ändå stilen på hojen men får lite fräschare och "cleanare" färger och linjer?!

Kan funka, själv hade jag tankar åt att göra det röda silver och det vita rött. Ändrar man bara det vita tror jag att den kan bli lite kontrastlös. Testar att göra en bild imorgon om ingen annan hinner före.

Bättre bild för ps kanske

Kanske lite bättre bilder att jobba med, vet inte.

Bifogat

• ul.jpg
    ul.jpg
    77.5 KB · Visningar: 73
  • tank.jpg
    tank.jpg
    138.1 KB · Visningar: 56
Back