Snyggaste Honda någonsin

Jo det var ju DM, Daniel Melander här på forumet! Byggd påklassikern Honda CB750 Four. Hans caferacer är nog den snyggaste jag sett hittills på SH. Hans byggtråd avslutades ju tom med reportage i MC-Nytt.

http://www.sporthoj.com/forum/showthread.php?t=107771

Det var inte den jag tänkte på IOFS, det var ett fabriksbygge i caféstil.

Fast jag kanske minns fel, det kanske inte var en honda, men sjukt snygg för att vara ett fabriksbygge var den.
 

Bifogat

  • RCB1000_1.jpg
    RCB1000_1.jpg
    72.3 KB · Visningar: 79
  • RCB1000_2.jpg
    RCB1000_2.jpg
    21.1 KB · Visningar: 54
Last edited:
Det var inte den jag tänkte på IOFS, det var ett fabriksbygge i caféstil.

Fast jag kanske minns fel, det kanske inte var en honda, men sjukt snygg för att vara ett fabriksbygge var den.

Menar du denna? En av de snyggaste hojarna jag har sett, punkt!
 

Bifogat

  • cb900f.jpg
    cb900f.jpg
    85.2 KB · Visningar: 140
Ingen sporthoj, men har ni sett något så in i bomben vackert?
Ett halvlyckat försök, tycker jag. Ser vek ut. Med V65 Magna (VF 1100 C) föll det däremot på plats. En av mina första drömhojar.

Även Nighthawk S som aldrig kom till Europa tycker jag är riktigt snygg.

Eller vad säger ni om CB 400 Super Four? Ruskigt fin i mina ögon. Se på detaljerna. Proportionerna.

[YOUTUBE-ID]PGfJ9IqXcoE[/YOUTUBE-ID]

[YOUTUBE-ID]MQ4yJq1905o[/YOUTUBE-ID]
 

Bifogat

  • v65-2.jpg
    v65-2.jpg
    73.7 KB · Visningar: 76
  • cb700_nighthawk.jpg
    cb700_nighthawk.jpg
    115.9 KB · Visningar: 57
  • bikepics-580598-full.jpg
    bikepics-580598-full.jpg
    192.6 KB · Visningar: 60
Last edited:
Håller med om att V4:an på 1100 cc är speciell. Men V65 Magna (VF 1100 C) tycker jag förvaltade den mycket bättre. En av mina första drömhojar.

[YOUTUBE-ID]PGfJ9IqXcoE[/YOUTUBE-ID]

Har för mig att det där var Hondas accsnabbaste hoj i hela deras hojprogram det året den kom. Då vart man ju lite paff, ordet muskelglidare fanns ju inte ens då.
 
ungefär som v-max eller?

Ja precis. jag vet inte vilken som kom först, men det var ju det där två hojarna som var de första muskelglidarna.
Hondan såg rätt svankig och from ut men gick som tåget. V-maxen såg ju lite farligare ut
 
Ja precis. jag vet inte vilken som kom först, men det var ju det där två hojarna som var de första muskelglidarna.
Hondan såg rätt svankig och from ut men gick som tåget. V-maxen såg ju lite farligare ut
Undra vilken som gick bäst av dom cyklarna? ..minns en åktur på en v-max när man inte va torr bakom öronen. V-maxen acca så in i helvete, så mkt det gick utan att framhjulet lyfte. Farsgubbens dåtida fetingbil 928 gts hade inte en sportmössa i någon hastighet, whatsoever ..broiler-bilen hade bara högre toppfart, thats it. Den bilen hade säkert iofs sämre kurvegenskaper också ^^
 
Ja precis. jag vet inte vilken som kom först, men det var ju det där två hojarna som var de första muskelglidarna.
Hondan såg rätt svankig och from ut men gick som tåget. V-maxen såg ju lite farligare ut
Honda V65 Magna kom 1983.
Yamaha V-Max 1985.

Yamaha uppgav 145 hk för V-Max.
Honda uppgav 115 hk för V65 Magna.

"In 1983, Cycle magazine reported that Jay Pee-Wee Gleason made a 10.92 second, 124.82 mph 1/4-mile run with a V65 Magna."

En för mig tills för ett par minuter sedan helt okänd Suzukimodell var 1985 års Madura 1200. Se bild. Off topic, men ändå.
 

Bifogat

  • madura_b3.jpg
    madura_b3.jpg
    122.8 KB · Visningar: 54
Honda V65 Magna kom 1983.
Yamaha V-Max 1985.

Yamaha uppgav 145 hk för V-Max.
Honda uppgav 115 hk för V65 Magna.

"In 1983, Cycle magazine reported that Jay Pee-Wee Gleason made a 10.92 second, 124.82 mph 1/4-mile run with a V65 Magna."

En för mig tills för ett par minuter sedan helt okänd Suzukimodell var 1985 års Madura 1200. Se bild. Off topic, men ändå.

Kan ha fel men har för mig att 115 hkr var med de mildare kammar som de Svensksålda hojarna hade och att de flesta bytte till de vassare kammarna och fick klart mer pulver.
 
Last edited:
Snyggaste Honda någonsin är ju min:
DSC01853.jpg

DSC01854.jpg



Jag är avis :arsele
 
Personligen tycker jag röd/svart f4i (som jag råkar äga :P )

Sedan är den klassiska 900RR en favorit
 
Nu snackar vi snygg Honda fast i mordernare tappning.
 

Bifogat

  • Repsol2.jpg
    Repsol2.jpg
    201.7 KB · Visningar: 62
Nyheter
Fat Boy Gray Ghost – 35 år efter Terminator 2

2025-års Fat Boy Gray Ghost...

European Bike Week: 2-7 september 2025

Under veckan den 2 – ...

Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti 202...

Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka

Under 46:e Coca Cola 8-timm...

Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Back
Top