Snyggaste Honda någonsin

Nyteknik

Bannad
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Skeppshult damcykel
Nyligen avtäckt på Honda Motorcycle Exhibition i Tokyo. Typiskt att det är en "Concept Model". Herregud vad snygg! :jisses

Bifogat

• concept_model.jpg
    concept_model.jpg
    59.4 KB · Visningar: 1,512
Snyggaste Hondan ... :va måste ju vara med mig på! :mattias

Nu blire´bann!

Last edited:
80-talet äger!
Men det bästa är ändå en äkta 80talscykel. =D

Visst är det trevligt med modernare teknik, men tacka vet jag det lite mer... primitiva. :yoparty

Men snygg var den.

En annan med mindre insmickrande design men med häftigare motor. Gissar att det är den som normalt sitter i Gold Wing. Älskar avgassystemet!

Bifogat

• 01.jpg
    01.jpg
    56.7 KB · Visningar: 680
  • 02.jpg
    02.jpg
    49.1 KB · Visningar: 513
ja, löjligt vacker

Formen på frontkåpan var OK, men inte lysena.
Baken skulle ha varit rundare, jag gillar runda bulliga bakdelar.
Jag tror man skulle kunna bygga något snyggare av en GSX 1400 och en äldre GSXR framkåpa.

Formen på frontkåpan var OK, men inte lysena.
Baken skulle ha varit rundare, jag gillar runda bulliga bakdelar.
QUOTE]

Jag tyckte nog att frontkåpan och speciellt lysena var det coolaste på hojen. :)

Helt rätt Bol´dor-stuk!

:kär

Snacka om att flirta med gamla 1100R....

Du som sitter o 3DStudiomaxxar eller?
Riktiga modeller som ställs ut i Tokyo nu i slutet av månaden. Officiella och ligger på Hondas egen sida för Tokyos motormässa. Tydligen är iaf. Guldwinge-konceptet nästan produktionsklar och skulle kunna gå i produktion som årsmodell 2009. För de som tycker B-King har liten motor och för att det kommer en ny V-max antar jag. :gnissla

CB1100R:en då: Lösningen på intergrerad blinkers var ju snygg, och det aggresiva utseendet för oljkylen. :tummenupp

Last edited:
Cb1300sa

Själv har jag fallit pladask för gubbracern CB1300SA och bestämt mig för att jag bara skall ha en sån till nästa sommar.

Bifogat

• 1300.jpg
    1300.jpg
    54.4 KB · Visningar: 246
Själv har jag fallit pladask för gubbracern CB1300SA och bestämt mig för att jag bara skall ha en sån till nästa sommar.

Vaddå gubbräser? Den sopade ju rent med de andra retrohojarna i ett jättetest! Bl.a på att den var SÅ kkörbar och verkligen oxå hade moderna vägegenskaper = kör nog iflån fler än man tror om piloten kan sina saker...

Vaddå gubbräser? Den sopade ju rent med de andra retrohojarna i ett jättetest! Bl.a på att den var SÅ kkörbar och verkligen oxå hade moderna vägegenskaper = kör nog iflån fler än man tror om piloten kan sina saker...

Ja är det inte gubbräser denna typ av hoj så fräckt brukar betecknas av de yngre medlemmarna på här på SH.

Själv gillar jag de flesta tyngre retrohojarna och då 1300SA lite extra, jag menar, den har det mesta jag vill ha, rejält med vrid och 5 växlar, och en djävla skön utstrålning (RETRO:yoparty ), jag gillar inte alls det här med att alla hojar skall ha sexväxlat "för sportig körning" nä massor med vrid långt ner i registret skall det va.
Läste precis häromdan i en gammal, MC nytt tror jag det var, ett test med CB1300SA, XJR1300 och bandit 1250S och där fick CB1300SAn bara lovord.

ungefär som när de kommer en SV650 å hänger av de tuffa snubbarna på bogan?

Nyheter
Fat Boy Gray Ghost – 35 år efter Terminator 2

2025-års Fat Boy Gray Ghost...

European Bike Week: 2-7 september 2025

Under veckan den 2 – ...

Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti 202...

Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka

Under 46:e Coca Cola 8-timm...

Sandvikens franskaste Triumph