Snyggast instrumentpanel?

Var väl ett citat från Tore (med "Tores hammare"), det där med styret som en falukorv?

Nja citatet kommer från en gammal raceåkare vars namn jag just glömt men han fick en intervjufråga om det inte var svårt att veta när man skulle växla efterssom hojen ej var utrustad med varvräknare.
Han svarade helt sonika " Inga problem när styret tjocknar till en falukorv för andra gången är det dax att växla":yoparty

Nja citatet kommer från en gammal raceåkare vars namn jag just glömt men han fick en intervjufråga om det inte var svårt att veta när man skulle växla efterssom hojen ej var utrustad med varvräknare.
Han svarade helt sonika " Inga problem när styret tjocknar till en falukorv för andra gången är det dax att växla":yoparty

Aha.
Det låter nästan som ett uttalande i Harry "professorn" Lundbergers stil när du säger det! :D

fogdash.jpg

Skulle haft en lika dan på min men sålde den. Helt ny, hade laptimer till den också. Fräck.

Tror ändå att det var Tore!
Har tappat efternamnet, men han gjorde väldigt bra ifrån sig inom "Harley drags" på -90talet.
Vann kuppen då någon gång.

Jag gillar min varvräknare.

Äntligen en riktig kröber räknare, det är så racing det blir...... Coolast är varianten som inte har en skala som börjar förrän vid 11kRPM

Tror ändå att det var Tore!
Har tappat efternamnet, men han gjorde väldigt bra ifrån sig inom "Harley drags" på -90talet.
Vann kuppen då någon gång.

Personen som jag tänker på sa detta någon gång under 50-60talet och han var stor RR förare.....

Menmen skit samma skönt utalande är det ivf.

Last edited:
Fan jag glömde ju bort min!

Bifogat

• instrument.JPG
    instrument.JPG
    81.2 KB · Visningar: 64
Äntligen en riktig kröber räknare, det är så racing det blir...... Coolast är varianten som inte har en skala som börjar förrän vid 11kRPM
Akos Aprilia RSV250 har en stilren instrumentpanel och varvräknaren är funktionell som sig bör. :)

Bifogat

• RSW-250-instrument.jpg
    RSW-250-instrument.jpg
    50.7 KB · Visningar: 43
Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden