Snyggast instrumentpanel?

Hur mycket "pulver" ur nya motorn??

S&S är hemliga och anger ingen effekt. Men jag har sett kurvor från andra ägare. Den motorn brukar i Dyno på bakhjulet ge mellan 115-118 hk SAE och 155Nm, som den är ur kartong och med medlevererad S&S-förgasare. Jag får se vad jag får ut med mitt supertrapp avgassyst, hsr48-förgasare, egenkonstruerad stor luftburk, portade toppar och dyna2000i -tändning. För att inte bli besviken så räknar jag som vanligt konservativt och siktar på någonstans över 120 hk på bakhjulet. Men det torde räcka i min lätta hoj.

/J
 
2732117 S&S är hemliga och anger ingen effekt. Men jag har sett kurvor från andra ägare. Den motorn brukar i Dyno på bakhjulet ge mellan 115-118 hk SAE och 155Nm, som den är ur kartong och med medlevererad S&S-förgasare. Jag får se vad jag får ut med mitt supertrapp avgassyst, hsr48-förgasare, egenkonstruerad stor luftburk, portade toppar och dyna2000i -tändning. För att inte bli besviken så räknar jag som vanligt konservativt och siktar på någonstans över 120 hk på bakhjulet. Men det torde räcka i min lätta hoj.

/J
Holy hound!! Det lär bli bra fart på hojen..
 

Så där ser min också ut men i ärlighetens namn måste jag säga att jag saknar den analoga hastighetsmätaren.

Blir så "stelt" med digital visning......32, 75, 123
Men nu väljer jag inte hoj efter mätarna så det får jag leva med.

Med andra ord.
Analoga mätare rockar. :yoparty
 
S&S är hemliga och anger ingen effekt. Men jag har sett kurvor från andra ägare. Den motorn brukar i Dyno på bakhjulet ge mellan 115-118 hk SAE och 155Nm, som den är ur kartong och med medlevererad S&S-förgasare. Jag får se vad jag får ut med mitt supertrapp avgassyst, hsr48-förgasare, egenkonstruerad stor luftburk, portade toppar och dyna2000i -tändning. För att inte bli besviken så räknar jag som vanligt konservativt och siktar på någonstans över 120 hk på bakhjulet. Men det torde räcka i min lätta hoj.

/J

Grymt med en Spruttster med så mycke´pulver :yoparty
Blir nog en hel del mer än den 56:a panhead jag hade förut med
S&S L förknasare!! Hehe...
 
Grymt med en Spruttster med så mycke´pulver :yoparty
Blir nog en hel del mer än den 56:a panhead jag hade förut med
S&S L förknasare!! Hehe...

Ja jag hoppas det. Redan med de 100 bakhjulhk som jag hade i 1200-moton kunde man ju förvåna en och annan med sin "tjejster" :hihi

Apropå trådämnet så ska jag montera i denna geniala varv- och hastighetsmätare (fast med svart mätartavla) när den nu kommer...
http://cyclewarehouse.roadwarriorca...80&PHPSESSID=6162379643ec7e6fba03de1d96764825

Helt genial. Passar mätarhuset på Sportster. Analog varvräknare och digital hastighetsmätare. En djäkla massa finesser förutom ställbar shiftlight. Bla tidtagning av 1/4 och 1/8 mile.0-100 osv.

Panhead är vackra!:tummenupp

/J
 
Lite mycket lull-lull tycker jag ! :tungan
Så här ska det se ut! ;)
Den kromade grejen på tanken är tankmätaren, man skruvar bort den och stirrar ned i tanken, då ser man hur mycket bensin man har kvar. På mätaren ovan styret kan man se hur fort det går. Klart!

/J

Retro Jörgen...hade en guldfärgad DBS 5-vxl med trumbroms en gång, pimpade den med en exakt likadan mätare. Lyser din också i mörkret när man kör över 20 knutar....?? :D :D :D

Tankmätare....:confused: :confused: det är väl bara att köra med lillfingret till botten av tanken...??? :tungan
 
Retro Jörgen...hade en guldfärgad DBS 5-vxl med trumbroms en gång, pimpade den med en exakt likadan mätare. Lyser din också i mörkret när man kör över 20 knutar....?? :D :D :D

Tankmätare....:confused: :confused: det är väl bara att köra med lillfingret till botten av tanken...??? :tungan

Nej den är helt mörklagd. :( Jag fick nöja mig med kort och klädnypa mot cykelhjulet som barn. Så nu myser jag i fulla drag över min fina mätare. Ricktitt fönsterglas är det i den också. Inge plast! :tungan
 
Nej den är helt mörklagd. :( Jag fick nöja mig med kort och klädnypa mot cykelhjulet som barn. Så nu myser jag i fulla drag över min fina mätare. Ricktitt fönsterglas är det i den också. Inge plast! :tungan

jag VISSTE att det måste vara något med din uppväxt....:pannkyss jag hade oxå puttersmälla men jag trodde det var klädnyporna som skulle sitta mot ekrarna...:rolleyes: :D farsan var inte så lycklig.

120 hk på slangen...inte illa. Då kanske du hänger med R6orna på Bromma i sommar...:tungan
 
jag VISSTE att det måste vara något med din uppväxt....:pannkyss jag hade oxå puttersmälla men jag trodde det var klädnyporna som skulle sitta mot ekrarna...:rolleyes: :D farsan var inte så lycklig.

120 hk på slangen...inte illa. Då kanske du hänger med R6orna på Bromma i sommar...:tungan

"hänger med"! Det var det värsta. Såna har jag ju vanligtvis hållt undan för med gamla motorn. Hrmf!
Akta så jag inte sprider ut att du sålt en ägandes Gixxer dubbel-R. Det kan man bli hårt trackad för på SH har jag hört! ;)
 
32.jpg




Så skare se ut ;)
 
Sen finns ju den varianten som man ser på vissa customhojar, där det ser ut som om någon monterat en väggklocka uppe på tanken. Inte jättesexigt om man frågar mig.
 
p01267_0075.jpg


Aprilia SXV/RXV :)

Displayen visar fart, varv (analog-digital mätare samt varvtal i siffror) och en massa annat krafs. På sidan om hittar vi blandannat en shiftlight :)
 
Daytona 675 har en rätt skaplig instrumentpanel.

Snygg som fan :tummenupp

Vad gäller ninjas mätare så är jag rätt nöjd men jag som många andra skulle föredra att ha analog varvmätare. Ninjas är väldigt svårläst i dagsljus (kvällskörning - hur snyggt som helst)
 
Det här tycker jag om :) Jag är kanske lite partisk eftersom det är min hoj, men ändå :hihi
 

Bifogat

  • IMG_7235 (Medium).JPG
    IMG_7235 (Medium).JPG
    37.9 KB · Visningar: 74
Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Back
Top