Snygga blinkers

StorBjärn

Thunder The Savior
Gick med
14 Feb 2005
Hoj
Ducati Monster S2R
Håller på att bygga om bakdelen på mitt monster och är i behov av små led blinkers.

Har varit emot biltemas http://www.biltema.se/products/productimage.asp?iItemId=145974

Men har börjat inse att det är ett jävligt bra pris för ett par blinkers.
Vad har ni för erfarenhet av dom? håller dom i längden?

Har också funderat på dessa...
http://northbike.se/reservdelar/miniblinkers/diodblinkers-oxford-svart.html
Men det blir ju ~800kr extra för dom om man ska ha fram och bak :död

Har ni några tips på andra små miniblinkers?
/mvh Tim

Jag har blinkat biltema i en säsong nu och de fungerar ännu. Jag är nöjd! :)

Finns en riktigt fräsching i duells moped katalog, jag har artikelnummret i garaget, pm:a mig så kollar jag imorrn:)

På Biltemas blinkers är det klart glas, men blinkar den med orange sken ändå? :va
Eftersom den är E-godkänd borde det väl vara så? Eller?

På Biltemas blinkers är det klart glas, men blinkar den med orange sken ändå? :va
Eftersom den är E-godkänd borde det väl vara så? Eller?

Dioderna i mitten är röda och kan kopplas till bromsljuset om man vill, dom runt kanten är gula, kopplar man ihop dom blinkar det KRAFTIGT orange (så har jag gjort)

Men jag har funderat på ett diodarrangemang som låter dom röda fungera både som bromsljus och som blinkers :va

Dioderna i mitten är röda och kan kopplas till bromsljuset om man vill, dom runt kanten är gula, kopplar man ihop dom blinkar det KRAFTIGT orange (så har jag gjort)

Men jag har funderat på ett diodarrangemang som låter dom röda fungera både som bromsljus och som blinkers :va

Ahh, det låter ju bra. Får inhandla ett par och testa! :tummenupp

Ahh, det låter ju bra. Får inhandla ett par och testa! :tummenupp

Koppla inte fel bara, den svarta kabeln är jord (så klart) men i mörkret i garaget såg jag fel på symbolen på batteriet och la den svarta på plus, vilket brände den blinkersen :huvet

Det är säkert bara någon skyddsdiod som har pajjat, men dom var så billiga att jag köpte en till uppsättning istället och har en reserv över.

blinkers

jag har kört ett tag nu på biltemas blinkers bådefram o bak funkar kanon:tummenupp syns inte såå bra på bilden

Bifogat

• SANY0102.JPG
    SANY0102.JPG
    123.4 KB · Visningar: 428
Jag tänkte montera ett par dice blinkare bak på spettan, e hälften så stora som biltemas men blinkar tydligt som fanken. Ska se om jag kan lägga upp en bild oxå, gav 300 pix för ett par.

Bifogat

• blinker.JPG
    blinker.JPG
    22.5 KB · Visningar: 205
Last edited:
Vart köpte du dom? Dom var små! E-märkta?

Köpta hos Lillemans i lund, ca 27 mm x 18 mm, jepp E-märkta me 6 dioder i varje. Borde finnas hos allright el duells, lilleman hämtar från bägge.

Dice fanns hos allright men självklart hittar jag inte mina blinkare varken där el på dice.fi/swe :huvet!

Last edited:
Nyheter
Custom Bike Show 2025

Den 7 juni var det åter dag...

Forged följer tre baggerbyggen

Tre amerikanska hojbyggare ...

Trendbrott: Rullgrusolyckor med MC minskar

Statistik från försäkringsb...

Mc-olyckor kopplat till rullgrus minskar

Trendbrott: Statistik från ...

BMW Motorrad Concept RR

Under den prestigefyllda ut...

Snart dags för Custom Bike Show

Förra året firades den 50:e...

KTM säkrar investerare och gasar vidare

KTM har meddelat en viktig ...

Motorcykelbranschen presenterar ”Safe Ride to the Future 3.0”

Genom att bygga vidare på f...

Bara en månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu är det bara en månad til...

En månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu börjar det dra ihop sig ...

Back