Snyft

Backblade

Ny medlem
Gick med
28 Oct 2004
Hoj
Ingen
:huvet

Så misslyckades man med mc provet. Jag körde på fel sida på sista konen (vid slalomen) av manöverprovet. Jag fick göra om och då rök en kona i manövern. Allt annat gick jättebra men jag fick inte komma ut i trafik. 15 min tog det. :confused:

Backblade skrev:
:huvet

Så misslyckades man med mc provet. Jag körde på fel sida på sista konen (vid slalomen) av manöverprovet. Jag fick göra om och då rök en kona i manövern. Allt annat gick jättebra men jag fick inte komma ut i trafik. 15 min tog det. :confused:
Attans då! Bara att boka en tid till på en gång och ut o traggla manöverbanan ännumer! Ge inte upp!

Sånt händer, bara att ta nya tag och fixa det nästa gång :tummenupp

Hinner du få någon mer uppkörning i år?

Min lärare var arg. Dom hade en 30 min diskussion om det sen. Men enligt regelboken gjorde jag ju ett fel. Men jag skall boka i borås nu. Och skall boka en tid i Göteborg. Får se.. :rolleyes:

Inte helt ovanligt fel att "glömma" den sista konan i slalombanan tydligen. Kan ju tyckas vara lite löjligt att kugga nån för det.. om det flyter i övrigt så borde
dom ju kunna godkänna ändå.

Men, men.. lycka till nästa gång istället! Du ska se att du fixar det! :tummenupp

//Barbs

Jag klantade ju mig andra gången då jag tog en kona i manöverprovet. Men men. Sånt händer. Jag klarar det nästa gång. Nu vet jag hur det går till iaf så man kanske inte är lika nervös.

Fan va surt, speciellt när du kan skiten :död Jävulusiskt lätt hänt. En snubbe på min uppkörning svängde utanför sista konan första gången, förättaren sa till honom att det var fel och att han skulle köra innanför (den gamla slalomen) men han körde på samma sätt som första rundan = kuggad. Han sa att han fick hjärnsläpp..lätt få med tanke på hur nervös man va :3freak

Du klarar det garanterat nästa gång :fakta

Last edited:
Shit va tråkigt.. När jag körde upp satte ja ner foten 2 gånger på lågfartsprovet och fick göra om d sen efter bromsproven. Gick bättre då iaf å fick sen åka ut på vägen. Men d är väl oxå ett regelbrott eller?? Hoppas du klarar d nästa gång.. :)

Calle^^ skrev:
Shit va tråkigt.. När jag körde upp satte ja ner foten 2 gånger på lågfartsprovet och fick göra om d sen efter bromsproven. Gick bättre då iaf å fick sen åka ut på vägen. Men d är väl oxå ett regelbrott eller?? Hoppas du klarar d nästa gång.. :)

Det lustiga att allt annat satt klockrent. Men men, jag skall köra upp den 6e i jönköping :tummenupp

Rasorblade skrev:
Jönköping!!! :va Fanns inget närmare?

Nepp, inget! :näsblod

Jag och far min får väl övningsköra dit. Nätt tur på 2 timmar. :D

Synd bara att jag skall övningsköra på skolans hoj (skall få hyra den) eftersom min måste godkännas etc

Backblade skrev:
Nepp, inget! :näsblod

Jag och far min får väl övningsköra dit. Nätt tur på 2 timmar. :D

Synd bara att jag skall övningsköra på skolans hoj (skall få hyra den) eftersom min måste godkännas etc

Inte tar det 2h till j-köping från gbg? 1½ räcker väl?!

Nyheter
Bike kör Stark Varg EX!

Under hösten kommer Bike gö...

Customhoj Bike Show 2026

Den 23 till 25 januari körs...

Racing på Kjula Dragway till helgen

Den kommande helgen (23-24 ...

Harley-Davidson och MotoGP lanserar Harley-Davidson Bagger World Cup

Harley-Davidson och MotoGP ...

BMW Motorrad International GS Trophy 2026 körs i Rumänien

Platsen för BMW Motorrad In...

Strängnäs Bike Show den 30/8