Ähh, tror snubben helt enkelt inte monterat på speglarna sen senaste bankörningen och hade bra öronpluggar
Vadå inte faan såg jag att han låg bakom o blinka
För många år sedan var jag ute å snurra med min FZ 750 som jag monterat backspeglarna alldeles för tätt på. Jag var tvungen att lyfta armarna för att överhuvutaget kunna se bakåt... Körde dessutom med hörselproppar eftersom den öppna Race-V&H-pipan sjöng tämligen högt...
Jag svänger in vid ortens kiosk för att göra en usväng på parkeringsplatsen. När jag tittar över axeln så ser jag till min förskräckelse hur farbror blå (Läs; snutten) ligger 2 meter bakom motorcykeln. Passagerardörren är öppen och Drutten är på väg ut för att Jena i usvängen och haffa mig.
Jag stannar självklart omeddelbums varpå Drutten, som nu redan står bredvid mig, säger:
- Din baklykta är trasig!
Jag drar av mig hjälmen, fumlar ur hörselpropparna och svarar, med ärlig förvåning:
- OJ, tack konstapeln! Det ska jag fixa med en gång!
Jag står sedan och konverserar med Drutten en bra stund angående min andra motorcykel som stulits tidigare under dagen. Sen åker vi bara åt var sitt håll. Ingen böteslapp eller dylikt.
Efteråt så kan man ju dock fundera över varför polisen inte reagerade över att bakdäcket var helt blankslitet - och att nummerplåten saknades!

(Ena fästet hade släppt under den resan så jag hade stoppat den skramlande skylten i ryggsäcken.)
Sensmoral: Bara man stannar för dem så är de rätt så harmlösa.
Tilläggas kan också att Snutten, Drutten, Farbror blå o.co. aldrig hittade min stulna motorcykel...
.
Nej. Jag tror faktiskt att det är 90% som stannar. Det är bara det att vi som tillhör dom 90% får klä skott för att ett antal idioter anser att dom inte ska behöva stanna utan istället drar iväg, utsätter omgivning och sig själva för risker, skapar negativ publicitet och inskränkningar för våran hobby och sedan har mage att komma och gnälla över att dom körde omkull när dom försökte dra snuten.
Djävla barnungar om du frågar mig.
Jag tror snarare att 99,5 % stannar. Men snubben skrev faktiskt:
I verkliga livet stannar ca 10% när polisen vill samtala....