Snutslädar?.

Hightuned

Ny medlem
Gick med
16 Apr 2003
Hoj
Blandat japansk skrot
Såg just ett störande inslag på motorjournalen om att snuten fått 28st nya 130hästars bmw1200or, vet någon måntro hur fort en sådan går med touringruta och packväskor?. :eek:

NoicE skrev:
Såg programmet tillsammans med far:

"haha, den där ghostrider kör i 8:or runt dom där"

Vilken cool farsa du har, min griniga gubbe till far hatar hojar och tycker att folk som kör 150 på bakhjulet ska låsas in!. :finger

Silwer skrev:
haha, han känner inet dig va?:-)

Låt oss säga att han tror att jag har lagt av att åka hoj och är således lyckligt ovetande (han har ju fått hälsa på på intensiven 2ggr så man får ju förstå motviljan mot hojar). :rolleyes:

Hightuned skrev:
Vilken cool farsa du har, min griniga gubbe till far hatar hojar och tycker att folk som kör 150 på bakhjulet ska låsas in!. :finger

Ja han gör det inte själv längre, han kör H-D sen -98
körde sukki 1100 innan och hans kompis körde ihjäl sig :(
Då han tröttnade på att gasa...
Lite lugnare att köra custom när man har 3 ungar osv :)

Hightuned skrev:
Såg just ett störande inslag på motorjournalen om att snuten fått 28st nya 130hästars bmw1200or, vet någon måntro hur fort en sådan går med touringruta och packväskor?. :eek:
220-225 enligt den trevlige polisman (han lät mig löpa med lite böter) som stoppade mig med en sån förra året.

Hightuned skrev:
Dom e duktiga att köra ja men en +300kilos hoj är nog tung att bromsa ned och lägga ned i kurvorna?.

Japp, fast det går att lägga ner dem ganska bra :p

Bifogat

• 031.jpeg
    031.jpeg
    84.4 KB · Visningar: 720
Hightuned skrev:
Dom e duktiga att köra ja men en +300kilos hoj är nog tung att bromsa ned och lägga ned i kurvorna?.

Dom bromsar mycket bra mä ABS - tyngpunkten är låg, och med tele/paralever ändras inte hjulbas när du svängar/bromsar - så det går ganska snabbt i hastigheter under 140 km/t.
Power-wheelies funkar int mä en sån!

Bilden är en Galen Dansk på en 285 kilo´s "Polis Replica" fotat i somras på Rörken Gokart bana

065.jpg

Läs tråden om Polis Replica körning på sporthoj Nerrläg

Last edited:
Re: Re: Snutslädar?.

Bingo skrev:
220-225 enligt den trevlige polisman (han lät mig löpa med lite böter) som stoppade mig med en sån förra året.

kunde du inte dra honom med gixxern :D

Mcbudet skrev:

Galne Dansken och jag är rätt synkroniserade i våra inlägg :crash

Han kör, jag fotograferar och det blev ingen vurpa efter bilden knäpptes. :tummenupp

Den är säker trevlig och lättkörd men någon superbike är den ju inte, man får väl hoppas att snuten inte får den nya 165kusars högfartstourern som det pratas om?. :skrämd

Last edited:
Nyheter
Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...