Snuthäng på E6

Masen

Ju fortare du kör desto mjukare går det.
Gick med
12 Sep 2003
Ort
Varberg
Hoj
Yamaha R1 2003
För att OM dom trillar har man inte en chans i helvetet att stanna innan dom förstör frontspoilern, det begriper en treåring men inte du tydligen?

Det är såna kommentarer som gör att jag blir galen på svensson föraren!!!
Jag kör själv 7000 mil + om året. (Bil)

Alla som blir tokiga när man kör om dom i 95 på 90 väg med god sikt osv.
Det är ju så jäkla farligt att köra lite för fort eller på bakhjulet.

Men att dom ligger 10 meter bakom i röven på en det är helt ok!!!
Jag kan garantera att det händer flera olyckor pga att folk inte håller avståndet, än olyckor pga bakhjulskörning!!!
 

JT

I feel the need, the need for speed!
Gick med
6 Oct 2005
Ort
Stockholm
Hoj
Kawasaki ZX-12R Ninja och Yamaha R6
Denna sida kanske skulle byta namn till fjolhoj.com....
Jag menar någon som kör typ 10km/h för fort, undrar vad som händer om polisen sett reg plåten.
Alla skriker då erkänn, stå för vad du gör bla bla bla....:näsblod
Jag trodde medlemarna på denna sida körde sporthoj.
Ni som kör "mopeder" kan leka i ett annat forum.
Vad tycker ni?:arsele :arsele :arsele

Word!
 

Kent W

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Bollnäs
Hoj
NORTON 650SS -68 /Honda CB750 -70/-72/ CB650SC NIGHTHAWK -83/CBR900RR-92 Suzuki GSX-R 750w/1100w-92
Denna sida kanske skulle byta namn till fjolhoj.com....
Jag menar någon som kör typ 10km/h för fort, undrar vad som händer om polisen sett reg plåten.
Alla skriker då erkänn, stå för vad du gör bla bla bla....:näsblod
Jag trodde medlemarna på denna sida körde sporthoj.
Ni som kör "mopeder" kan leka i ett annat forum.
Vad tycker ni?:arsele :arsele :arsele

JAG tycker att sporthoj var MYCKET intressantare INNAN "moppeungdomarna"
skaffade sporhoj och tog över här.
Börjar bli dags att HÖJA körkortsåldern, så att nån sorts MOGNAD inträtt
innan man får ta B-behörigheten.
KentW

Det är såna kommentarer som gör att jag blir galen på svensson föraren!!!
Jag kör själv 7000 mil + om året. (Bil)

Alla som blir tokiga när man kör om dom i 95 på 90 väg med god sikt osv.
Det är ju så jäkla farligt att köra lite för fort eller på bakhjulet.

Men att dom ligger 10 meter bakom i röven på en det är helt ok!!!
Jag kan garantera att det händer flera olyckor pga att folk inte håller avståndet, än olyckor pga bakhjulskörning!!!

Det behöver du inte garantera, men det vore på sin plats att du hänvisade
till KÄLLAN för den STATISTIKEN.

KentW
 
Last edited:

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Ort
Nej
Hoj
Ja
Fast det gör man ju Utan problem såvida man inte håller minimalt avstånd, typ 1-3 meter?

Tresekunders regeln förutsätter att fordonet framför bromsar hårt, inte att det slår över baklänges eller kör in i en bergvägg...

Jag har absolut inget emot bakhjulsåkning, på platser som är lämpliga, med lämpliga menar jag inte bara industriområden, men jag förutsätter att man inte drar upp på slangen om man har trafik så nära bakom som 3 sekunder eller mindre.

Precis, håller man så kort avstånd så man inte hinner reagera innan man kör på nån/nått så ska man kanske inte klaga på bakhjulskörare.

Se ovan

Bilister har en tendens att nästan alltid ligga för nära, bakhjul eller inte. Kör du lagligt eller lite över så har du ändå nästan alltid en biljävel i baken, skulle du behöva bromsa blir du påkörd.

Se ovan
 
Last edited:

Dominator-Rocks

Guest
Tresekunders regeln förutsätter att fordonet framför bromsar hårt, inte att det slår över baklänges eller kör in i en bergvägg...

Jag har absolut inget emot bakhjulsåkning, på platser som är lämpliga, med lämpliga menar jag inte bara industriområden, men jag förutsätter att man inte drar upp på slangen om man har trafik så nära bakom som 3 sekunder eller mindre.


Se ovan



Se ovan

En knarr som slår över lär inte stanna lika fort som en hårt bromsande bil/knarr :fakta


Edit: Bergväggen därimot :nicka
 
Last edited:

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Ort
Nej
Hoj
Ja
Det är såna kommentarer som gör att jag blir galen på svensson föraren!!!
Jag kör själv 7000 mil + om året. (Bil)

Alla som blir tokiga när man kör om dom i 95 på 90 väg med god sikt osv.
Det är ju så jäkla farligt att köra lite för fort eller på bakhjulet.

Men att dom ligger 10 meter bakom i röven på en det är helt ok!!!
Jag kan garantera att det händer flera olyckor pga att folk inte håller avståndet, än olyckor pga bakhjulskörning!!!

Jag kör nästan aldrig lagligt, så jag är ingen moralkärring, men jag förespråkar sunt förnuft, gör saker där det är lämpligt att göra saker helt enkelt.

Att det händer fler olyckor på grund av att folk inte håller avståndet är självklart, det finns ju några miljoner bilar i sverige, men jag tror inte att fler motorcyklister blir påkörda bakifrån än vad som trillar av sig själv vid bakhjulskörning...

En knarr som slår över lär inte stanna lika fort som en hårt bromsande bil :fakta

Näe, kanske inte motorcykeln, men killen som satt på, kolla youtube för filmer på misslyckade wheelies och återkom i frågan
 
Last edited:

Freddola

Ny medlem
Gick med
23 Jun 2005
Ort
K-town
Hoj
Husa 650, kawwa 250
Tresekunders regeln förutsätter att fordonet framför bromsar hårt, inte att det slår över baklänges eller kör in i en bergvägg...

Jag har absolut inget emot bakhjulsåkning, på platser som är lämpliga, med lämpliga menar jag inte bara industriområden, men jag förutsätter att man inte drar upp på slangen om man har trafik så nära bakom som 3 sekunder eller mindre.

Det jag skrev var att jag inte förstod hurvida någon kan få hjärtat i halsgropen av att någon kör på bakhjulet framför.

Sätter han den i en bergvägg eller slår över så hinner bilföraren utan problem stanna såvida h*n inte luggit löjligt nära + bergväggar finns väll inte ofta mitt i vägen?
 

Dominator-Rocks

Guest
Näe, kanske inte motorcykeln, men killen som satt på, kolla youtube för filmer på misslyckade wheelies och återkom i frågan

Va ? :va Tänker inte tjaffsa mer om saken men förstår inte vad du menar :peace

[YOUTUBE-ID]QKUwogOKkDg&feature=related[/YOUTUBE-ID]
[YOUTUBE-ID]vT6bpkLSRlc&feature=related[/YOUTUBE-ID]
 
Last edited:

Masen

Ju fortare du kör desto mjukare går det.
Gick med
12 Sep 2003
Ort
Varberg
Hoj
Yamaha R1 2003
Jag kör nästan aldrig lagligt, så jag är ingen moralkärring, men jag förespråkar sunt förnuft, gör saker där det är lämpligt att göra saker helt enkelt.

Att det händer fler olyckor på grund av att folk inte håller avståndet är självklart, det finns ju några miljoner bilar i sverige, men jag tror inte att fler motorcyklister blir påkörda bakifrån än vad som trillar av sig själv vid bakhjulskörning...

Jag kallade inte dig moralkärring för det tycker jag inte att du är. Moral och sunt förnuft är bra!

Problemet när man ligger för nära är att man alltid blandar in andra förare när det blir en krock...

Att köra på bakhjulet ute på landsväg (inte inne i stan osv) är ganska ofarligt.
Jag har kört på bakhjulet sedan jag var 16 och killarna som jag var ute och körde med förr (innan jag började köra bana) körde mera på 1 hjul än 2. Förstår att det kan se obehagligt ut. Men dom som kan det har stenkoll!!!

Om man är det minsta osäker ska man givetvis inte göra det på en traffikerad väg!
 

Jerkoffalot

jaha det va det ja.
Gick med
8 Oct 2007
Ort
Kalmar
Hoj
Retta 01 inte i delar :-)
Jag blir lycklig varenda gång jag hör att polisen INTE avbryter ett efterföljande på MC!! Det visar att de inte givit upp och att det finns hopp trots allt att idioterna skall få bita i gräset en vacker dag. Och att de skulle riskera allmänheten är trams.De vet vad de håller på med och avbryter när de anser att riskerna är för stora för övrig trafik.
:D :D :D :D :D :D :D :D :D snacka om att explodera:rofl :wiggle hållt det inom dig länge:6surkart :6surkart :6surkart :6surkart :6surkart :6surkart :6surkart :6surkart :6surkart :6surkart :6surkart :6surkart
 

Lilleman

Ny medlem
Gick med
27 Feb 2007
Ort
Stockholm
Hoj
KTM 690 SMC 2010
För er som klagar på bakhjulskörning så vill jag förklara för er att det inte är olagligt i sig.

Jag vill också tala om för er att en bil på nå ton utsätter allmänheten för mycket större fara än en motorcykel på 200kg.

I detta fall, var fanns den största faran? hos en motorcykel som bränner på eller hos de två polisbilarna som försöker hinna ikapp/hänga med...

Jag vill också säga att jag inte har något emot poliser och jag litar på deras omdöme...
 

kaZmur

Gudomlig sporthojare
Gick med
3 May 2003
Ort
Växjö
Hoj
Hornet 600 och en Buell XB9r med delad vårdnad
Åh vad jag älskar dessa trådar!
Efter de första inläggen är man sugen på att kommentera. Sen läser man vidare och inser att det bara är till att luta sig tillbaka och njuta av hur naturen har sin gång. :tummenupp

SH-medlemmar, jag älskar er! Och det menar jag från botten av mitt hjärta. :)
 

Gösta

PotatoesMc.com
Gick med
7 Feb 2008
Ort
Haninge
Hoj
1000RR
jag slangar över allt, stannar inte för rött....
burnar så fort jag har däck kvar

så skriv hur beng jag är=)

______________________
 

Busaberg

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Ort
skogen
Hoj
Husqvarna TE300i Kawasaki KX450
jag slangar över allt, stannar inte för rött....
burnar så fort jag har däck kvar

så skriv hur beng jag är=)

______________________
Det där räcker inte.Du måste starta minst en snyfttråd om dumma poliser först.
 

Crash rider

Gudomlig sporthojare
Gick med
19 Nov 2005
Ort
Hallstahammar
Hoj
Cresent comfort 2013
Jag vill också säga att jag inte har något emot poliser och jag litar på deras omdöme...

hoppas du skämtar nu....:va :va

övervålds-härskare till tusen e vad de e.... jävla patrask.....

bästa som finns e ju nån som gör motstånd så de kan få smaska lite.....

sen törs de ju inte gå på en om man de inte e typ 2 patruller...

:va
Det där räcker inte.Du måste starta minst en snyfttråd om dumma poliser först.

sen du då:va :va :va
 
Last edited:
Nyheter
2025 års motocrossmodeller från Husqvarna

Husqvarna Motorcycles har p...

BMW visar upp konceptmodellen R20

BMW har visat upp på en hel...

Återträff för deltagarna på Carlbarks Spanienresor!

Carlbarks motor arrangerar ...

”Vårservice”!

Ibland hinner man inte rikt...

KTM 990 RC R på väg

KTM har presenterat prototy...

Bike Babes 10 år – bjuder in till mc-mässa

Fotograf: Lotta Kronåker ...

Bike Babes 10 år – bjuder in till mc-mässa

Fotograf: Lotta Kronåker ...

KTM 990 RC R på gång

KTM har presenterat prototy...

Distinguished Gentlemans Ride 2024

Söndagen den 19/5 var det d...

Skönt häng på Rapidos öppet hus!

Idag höll Rapido MC, Stockh...

Top