Snuthäng på E6

Lol är du seriös?
Varför skulle man ha hjärtat i knävecken för någon ligger Framför en o glider på bakhjulet?? :confused:

Visst kanske om nån blåser förbi i en i dubbla/trippla hastigheten man rycker till lite, men det är en helt annan sak.

Jo tjena..."glider"?!? Jag hör att du är en bakhjulsåkare eftersom du utrycker dig så.
Du kan ju fråga allmänheten som kör bil hur de uppfattar det där med att "glida"...
What ever...vi normala hojåkare kommer alltid få dras med och "klä skott" för alla de andra som INTE kan följa trafikreglerna så det är bara att gilla läget:huvet

Lol är du seriös?
Varför skulle man ha hjärtat i knävecken för någon ligger Framför en o glider på bakhjulet?? :confused:

Som Hoj/bakhjulsåkare är det nog inte många om man ser att piloten har kontroll.

Men som oinvigd i hoj/bakhjulsträsket kan det nog vara lite läskigt :nicka

Har man köpt en sporthoj, så kommer man bryta mot vissa lagar, kan inte tänka mig nån med en sporthoj som inte kört för fort.... eller?

Jo tjena..."glider"?!? Jag hör att du är en bakhjulsåkare eftersom du utrycker dig så.
Du kan ju fråga allmänheten som kör bil hur de uppfattar det där med att "glida"...
What ever...vi normala hojåkare kommer alltid få dras med och "klä skott" för alla de andra som INTE kan följa trafikreglerna så det är bara att gilla läget:huvet

Förstår fortfarande inte varför man skulle få hjärtat i knävecken för att någon ligger Framför o kör på bakhjulet.

Det här påminner mig om idioten som fick snuthäng och åkte ut på motorvägen, på fel sida, och mötte alla bilar istället. Han skyllde det på snuten, hade dom inte jagat honom från början, för att han körde utan körkort bla, så hade han ju aldrig kört så :huvet
Ni som klagar på snuten, tänk om hojen var stulen, och han som körde var en kändis? Fortfarande jävligt fel av snuten att hänga på?

Förstår fortfarande inte varför man skulle få hjärtat i knävecken för att någon ligger Framför o kör på bakhjulet.

För att OM dom trillar har man inte en chans i helvetet att stanna innan dom förstör frontspoilern, det begriper en treåring men inte du tydligen?

Hade han bara stannat hade polisen inte gjort något som du upplevde farligt. Projicera din ilska på den oansvarige föraren av motorcykeln istället. :mattias

Hallå, polisen gjorde solklart fel. De skulle ha bulat skiten på en gång!

:kulspruta - - - - :hojsmilie

För att OM dom trillar har man inte en chans i helvetet att stanna innan dom förstör frontspoilern, det begriper en treåring men inte du tydligen?

Fast det gör man ju Utan problem såvida man inte håller minimalt avstånd, typ 1-3 meter?

I 108km/h åker man 30m per sekund, normal tid är 1 sekund innan man bromsar, dvs reaktionstid + tid för att flytta högerfoten å trampa den i botten.

Precis, håller man så kort avstånd så man inte hinner reagera innan man kör på nån/nått så ska man kanske inte klaga på bakhjulskörare.

Helt jä..a fantastiskt hur många barnrumpor det finns inom hojvärlden:gnissla
Det är INGEN som funderat på hur stor fara HOJÅKAREN är när han bryter mot massa trafikregler,framför allt när det gäller rödljuskörning!!
VARFÖR bara MÅSTE en del hojåkare bete sig som skithögar????
Är det ingen av dem som har bilkörkort och själva suttit bakom ratten med hjärtat i knävecken när en idiot till bakhjulsåkare ligger framför eller en rödljuskörare bränner över en korsning. Är det verkligen ingen av dem som förstår att de påverkar övrig trafik och att även de har ansvar för de reaktioner de framkallar i bilisternas körning?!?!?

Och vad tror de? Att polisen ska älska dem trots att de beter sig som trotsiga 12-åringar? Patetiskt!

Jag blir lycklig varenda gång jag hör att polisen INTE avbryter ett efterföljande på MC!! Det visar att de inte givit upp och att det finns hopp trots allt att idioterna skall få bita i gräset en vacker dag. Och att de skulle riskera allmänheten är trams.De vet vad de håller på med och avbryter när de anser att riskerna är för stora för övrig trafik.

När man läser här på forumet börjar man ibland undra om det är "status" i att inte gilla polisen och kasta skit på dem....VÄX UPP!!

Mycket bra skrivet!!!

Denna sida kanske skulle byta namn till fjolhoj.com....
Jag menar någon som kör typ 10km/h för fort, undrar vad som händer om polisen sett reg plåten.
Alla skriker då erkänn, stå för vad du gör bla bla bla....:näsblod
Jag trodde medlemarna på denna sida körde sporthoj.
Ni som kör "mopeder" kan leka i ett annat forum.
Vad tycker ni?:arsele :arsele :arsele

Har man köpt en sporthoj, så kommer man bryta mot vissa lagar, kan inte tänka mig nån med en sporthoj som inte kört för fort.... eller?

Självklart. Det ingår väl i köpet när man skaffar en sporthoj? Man har rätt att köra fort och göra som man vill. Att dra snuten måste man ha gjort under sin racer-karriär, annars är man en moralkärring utan dess like.

Nej allvarligt, vettisjutton om man har rätt att sätta sina egna regler "bara för att man köpt en sporthoj" Man har väl aldrig rätt att bryta mot några lagar.
Även om de flesta kör för fort, såväl motorcyklister som bilister som båtfolk.

Helt jä..a fantastiskt hur många barnrumpor det finns inom hojvärlden:gnissla
Det är INGEN som funderat på hur stor fara HOJÅKAREN är när han bryter mot massa trafikregler,framför allt när det gäller rödljuskörning!!

Word:tummenupp

Last edited:

Bilister har en tendens att nästan alltid ligga för nära, bakhjul eller inte. Kör du lagligt eller lite över så har du ändå nästan alltid en biljävel i baken, skulle du behöva bromsa blir du påkörd.

Och du har inte lärt dig 3 sekunders regeln eller:va Bara för att framför varande fordon ligger på bakhjulet så behöver man inte sticka upp frontspoilern i röven på den personen - man kan i så fall utöka avståndet mellan bil och hoj så du hinner reagera och väja om hojen välter.

snuthäng......tycker det är värre med frugans gäddhäng om ni frågar mig :mad:

jaha och åter igen ett jävla tjabb.. frågan var hur det gick för killen som körde och inte vad för åsikt som alla fjollor har..
skaffa en egen tråd o skriv av er all jävla moral! trött på er....

Nyheter
Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti