Snuten i Stockholm har skaffat trajja 955..

cRoC skrev:
Om jag har förstått rätt så är det 130hk/200nm på 2400cc?
Då är det den hojen jag tror :) Den piskar väl visst R1or?

Den dagen de petar ner en 2,4 liters motor i en sporthoj säger jag upp mig....
Tror nog snarare att den rovan hör hemma i en glidarpråm

M:et skrev:
Den dagen de petar ner en 2,4 liters motor i en sporthoj säger jag upp mig....
Tror nog snarare att den rovan hör hemma i en glidarpråm
Lyckas man med ett nedlägg med en sån klump till motor på en sporthoj får man nog aldrig upp hojen igen :skrämd
Näh, den hör hemma i Triumphs nya krompråm :zpy

Supermoto skrev:
955i Daytona = 147hk fr.o.m 2001/2002 (?)
595 Daytona = 130hk tidigare årsmodeller, har bl.a enkelsving som den nya inte har (ännu).

När man lanserade den nya Daytonan NS bytte man till en konventionell swing och sparade några kilo vikt. Parallellt med den nya versionen såldes Centeniell Edition i begränsad upplaga med enkelsving. Nu har man återgått till enkelsving på de nya Daytonorna igen.

Har inte läst alla inlägg här. Kan dock berätta att en polare på Gotland. Johan skaffade en 955... mäste varit en 01 om jag inte räknat felpå åren... iaf så tyckte han att den gick kasst om man läste vilka prestanda den skulle ha enligt pappren.
Han uppdaterade databasen i den.. och den skulle då gå lite bättre.. Men den var fortfarande för "klen" jmf med pappren,

Sen fick har reda på att när daytonan tas in i sverige så drevas den om, Detta pga den ska klar bullerkraven. Han tog reda på vilket kugg det sitter på den original. Bytte till ett sådant.. Och oj vilken skillnad,,,, Han slog bokstavligen hakan i tanken. Det finns potential i den hojjen Det är helt klart.

Faktum kvarstår att mc-poliser kör skjortan av nästan alla här. Hojen betyder lite i sammanhanget. :fakta

suck....

Nu måste jag lägga mig i den här diskussionen känner jag!
Har en Triumph Sprint ST 955i! För det första så är det inget fel på kvaliteten nuförtiden på Triumph! Det var förr det!
Sen har nya 955i 147 hk med trimdämp som sagt och ett djävulskt vrid. Gör 0-100 på 3,1 sek.trots vikten som ligger på 210 kg ca. Nu vet jag ju inte om ni menade en Daytona eller RS, de har ju samma motor fast i ett annat chassi med lite olika effektkurva.
Visst är det ingen racehoj, men det är inga problem att få upp den i 280 km/tim.
För att sen citera föregående talare: de flesta mc-snutar kör betydligt bättre än de flesta vanliga hojförare!
Sen kanske det är så att de använder INSIDAN av huvudet och inte alltid ger sig fan på att ta fast den som kör som ett svin eftersom det inte är värt risken att fler än just den idioten stryker med på kuppen!
Vore kul om snuten började köra lite Triumph tycker jag :D
Men det är väl knappast troligt....

Tror nog att det flesta skulle bli besegrade av en polis på en trajja. Framförallt om dom får upp lite topphastighet typ 250 eller mer. Eftersom dom är ganska så skickliga förare.

Nyheter
Fat Boy Gray Ghost – 35 år efter Terminator 2

2025-års Fat Boy Gray Ghost...

European Bike Week: 2-7 september 2025

Under veckan den 2 – ...

Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti 202...

Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka

Under 46:e Coca Cola 8-timm...

Sandvikens franskaste Triumph