Snuten i Stockholm har skaffat trajja 955..

Simpa skrev:
Av alla hojar som polisen eventuellt skulle välja så är det väl inte speciellt sannolikt att de väljer en Triumph 955i eller?

Varför inte? Är 955i är bekväm, relativt snabb och har grymt vrid och plats för packväskor. :tummenupp

Civilpolisen Vänersborg/TrollhättanK BMW 1200RS 130hk och ca 245 km/h med poliser som kan köra dem också, ... lite sport blir det ju faktiskt :crash

955i Daytona = 147hk fr.o.m 2001/2002 (?)
595 Daytona = 130hk tidigare årsmodeller, har bl.a enkelsving som den nya inte har (ännu).

Civilpolisen Vänersborg/TrollhättanK BMW 1200RS 130hk och ca 245 km/h med poliser som kan köra dem också, ... lite sport blir det ju faktiskt :crash

Silwer skrev:
955 är kubiken va?
Är 595 lika stor?, underlig beteckning isf, jag trodde det var en 600a:-)

Sweedo kommer snart och förklarar hur det ligger till med beteckningarna. Jag tror han sa att 595 är deras 5'e version av "900-kubikaren".
Tidiga S3'or heter ju T509 och de har ju osså kring 900 kubik :confused:

Sweedo skrev:
Jösses, det var kanske inte bästa hojen att jaga sporthojar med...

Nej inte lika snabb, utan snabbare... verkar så när man kör iaf :slicka

Lite förvirring har tror jag, nu får pappa förklara:
T595 Är den första daytona med som är något att ha (hette T3.. någonting innan) Den är på 955cc: T:et betyder triumph, 5:an är modellen och 95 är en kule siffra, som i detta fall är dem två första siffrorna i cc antalet…
Man bytte namn på denna hoj + lite uppdateringar och kallar den för T955, fortfarande lika mycket effekt typ 130hk
Sedan kom en ny hoj med det mesta utom ramen uppdaterad 2001 den heter också 955, bra va! (?) och då fick motorn 147 eller 149hk beroende på vem man frågar.

Detta gäller DAYTONAN, den är ensam om 149hk motorn. Sedan finns det många andra modeller som det också står 955 på, RS, ST, speed triple, några fler? Men dom har mindre effekt. först runt 118 eller något och sedan 130 f.o.m 2001 (egentligen ännu mer komplicerat men vi börjar så...)

Har polisen skaffat något har dom säkert en ST på 130hk, sport touring, konkurrent till VFR

Har blivit stoppad av en svart Bandit med blåljus i Sthlm, två år sen...

Nu pendlar en AfricaTwin E4 norra länet (sthlm).

rougie skrev:
Varför inte? Är 955i är bekväm, relativt snabb och har grymt vrid och plats för packväskor. :tummenupp

Jovisst är det så ,men i sammanhanget är den säkert lite väl sportig för polisen. Dessutom är dom säker noga med kvaliteten på sina prylar hos polisen. Och då väljer dom nog hellre tyskt eller japanskt. Därmed inte sagt att det är dålig kvalité på Triumph. Skulle dom ha en sportig hoj är jag övertygad om att dom inte väljer en Triumph.
Nu får jag säkert äta upp det här vi något tillfälle. Men då kommer jag till dig Rougie och ber om ursäkt :D

triple skrev:
Nej inte lika snabb, utan snabbare... verkar så när man kör iaf :slicka

Lite förvirring har tror jag, nu får pappa förklara:
T595 Är den första daytona med som är något att ha (hette T3.. någonting innan) Den är på 955cc: T:et betyder triumph, 5:an är modellen och 95 är en kule siffra, som i detta fall är dem två första siffrorna i cc antalet…
Man bytte namn på denna hoj + lite uppdateringar och kallar den för T955, fortfarande lika mycket effekt typ 130hk
Sedan kom en ny hoj med det mesta utom ramen uppdaterad 2001 den heter också 955, bra va! (?) och då fick motorn 147 eller 149hk beroende på vem man frågar.

Detta gäller DAYTONAN, den är ensam om 149hk motorn. Sedan finns det många andra modeller som det också står 955 på, RS, ST, speed triple, några fler? Men dom har mindre effekt. först runt 118 eller något och sedan 130 f.o.m 2001 (egentligen ännu mer komplicerat men vi börjar så...)

Har polisen skaffat något har dom säkert en ST på 130hk, sport touring, konkurrent till VFR

Helt logiskt. :rolleyes:

Jag skall villigt erkänna att jag vet inte om det var en ST eller en Daytona som polisen åkte.

Jag har inte sett tillräckligt många för att se skillnaden direkt. Dessutom såg jag honom på lite avstånd.

Troligast verkar ju att triple har rätt. En ST är det nog. Men jag är 100 på att det stog 955 på sidan av den iallafall.

Ifall den hade hårda lackade packväskor så var det säkerligen en ST för de ingår just nu vid nyköp har jag för mig??

cRoC skrev:
Är det den nya som gör 0-100 på 2.8sek?

Det beror på, om det är en St och man slänger på massa packväskor och polisen nu mot förmodan har köpt en sån + att de slänger på sina prylar så gör den nog 0-100 på 28 sekunder :p

Om jag har förstått rätt så är det 130hk/200nm på 2400cc?
Då är det den hojen jag tror :) Den piskar väl visst R1or?

Nyheter
Fat Boy Gray Ghost – 35 år efter Terminator 2

2025-års Fat Boy Gray Ghost...

European Bike Week: 2-7 september 2025

Under veckan den 2 – ...

Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti 202...

Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka

Under 46:e Coca Cola 8-timm...

Sandvikens franskaste Triumph