Snut-jagis???

R1Monstret

Återkomsten!
Gick med
16 Sep 2005
Ort
Nyköping
Hoj
Yamaha R1 - White Edition
Någon som såg eller vet ngt?

Igår var jag och ett par kompisar ner till Norrköping på hoj.
Vi missade tiden lite och fick brådis hem..

Gasade väl rätt så hyffsat på motorvägen hem. För att slippa moralkakor så nämns inga siffror, men det var kanske inte så lagligt.

Strax innan Kolmården blir vi omkörda av en svart hoj med skjuts.. det var allt vi hann se... Det måste ha gått fruktansvärt fort, för han bara försvann.. O som sagt, så körde vi ju inte så långsamt..

När vi närmade oss Nyköping, så hade polisen ett väldans pådrag, och det såg ut som att dom hade nån eller ngt inringad vid påfarten till Nyköpingsbro...

Jag skulle vilja veta hur fort det gick.. Nån som vet eller hört ngt?
Har Fürsten sålt sin hoj måhända, för det var då ett förbaskat "GO" i den maskinen..

EDIT: En kollega på jobbet sa att han hörde att ngn vart av med kortet igår, för han hade kört 286Km/h på E4an.. Samma??
 
Last edited:
Mikey skrev:
2458972 Nyfiken...:rolleyes:

Hade de stannat han som körde om er lr?

Vet faktiskt inte.. Såg ut som det. Det stod som sagt en hel del poliser i en slags ring runt någon eller något vid påfarten till Nyköpingsbro..

Hade föraren hoppat av och tagit till flykten till fots?? Jag vet inte, bara spekulationer från min sida..

jag är också nyfiken...
 
härligt o fly till fots i skinnställ :tungan

asså ba en allmän rolig fundering från mig lite sådär hur de skulle vara o försöka göra det :D..
 
R1Monstret skrev:
2458977 Vet faktiskt inte.. Såg ut som det. Det stod som sagt en hel del poliser i en slags ring runt någon eller något vid påfarten till Nyköpingsbro..

Hade föraren hoppat av och tagit till flykten till fots?? Jag vet inte, bara spekulationer från min sida..

jag är också nyfiken...


var där inte nån dåre som gick lös med yxa o sen knöt en snara runt ett broräcke och hotade med o hoppa:va
 
Gsx-r Freak skrev:
2459108 var där inte nån dåre som gick lös med yxa o sen knöt en snara runt ett broräcke och hotade med o hoppa:va


Det var väl i sthlm, vid slottet eller ngt sånt?? Inte var det "Här" iaf..

Ingen annan som såg eller hört ngt om detta..?
 
R1Monstret skrev:
2459345 Haha, hur tusan lusläser man snabbt??? :blah

bra fråga:va men tydligen så lyckades ja:3freak

iaf såg precis på sydsvenskan. och denna gången lusläste jag sakta:D
att en som övningskört tappat kontrollen över sin hoj och brakat rätt in i ett par parkerade bilar på en parkering. han klarade sig dock:tummenupp med endast nån mild skada i benet tror jag de stog...

hör inte hit men jag palla inte starta en ny tråd
 
Last edited:
Mycket snutjag senaste veckan. Dyker upp nya trådar hela tiden!
 
Klabbe85 skrev:
2459497 Mycket snutjag senaste veckan. Dyker upp nya trådar hela tiden!


Ja. Undrar vad det beror på?? Börjar folk få ångest inför vintern och kör snabbare? Eller är det mer poliser ute?? Eller är det bara fler som råkar iakta jakterna??
 
AndreasNo skrev:
2459038 härligt o fly till fots i skinnställ :tungan

asså ba en allmän rolig fundering från mig lite sådär hur de skulle vara o försöka göra det :D..

Aldrig! En riktig kapten går ner med sitt skepp! För att inte tala om en ganska liten coolhetsfaktor. :)

(Om inte hojen var snodd förstås... då hoppas jag de tog den &¤#¤%!)
 
R1Monstret skrev:
2458962 Någon som såg eller vet ngt?

Igår var jag och ett par kompisar ner till Norrköping på hoj.
Vi missade tiden lite och fick brådis hem..

Gasade väl rätt så hyffsat på motorvägen hem. För att slippa moralkakor så nämns inga siffror, men det var kanske inte så lagligt.

Strax innan Kolmården blir vi omkörda av en svart hoj med skjuts.. det var allt vi hann se... Det måste ha gått fruktansvärt fort, för han bara försvann.. O som sagt, så körde vi ju inte så långsamt..

När vi närmade oss Nyköping, så hade polisen ett väldans pådrag, och det såg ut som att dom hade nån eller ngt inringad vid påfarten till Nyköpingsbro...

Jag skulle vilja veta hur fort det gick.. Nån som vet eller hört ngt?
Har Fürsten sålt sin hoj måhända, för det var då ett förbaskat "GO" i den maskinen..

EDIT: En kollega på jobbet sa att han hörde att ngn vart av med kortet igår, för han hade kört 286Km/h på E4an.. Samma??


Ingen R1 i alla fall, den går inte så snabbt!:hihi
 
Fürstenhoff skrev:
2462183 Fürstenhoff har alla moppar kvar!!

Fürstenhoff har sålt sitt turbi kit till sin GSX-R1000K5 till norrland!!

Fürstenhoff har INTE vart i dessa regioner!!

Fürstenhoff är förbannat trött på motorcyklar för tillfället!!

/Fürstenhoff.

I förebyggande syfte eller? :hihi



Även jag bevittnade ett snutjag häromdagen. Körde om en polisbil på E6:an mellan Lund och Landskrona i 130 - 140 som precis när jag dragit förbi börjar blinka blått, jag saktar in för att stanna när en svart och röd tyskreggad R1:a kommer pysandes bakom en bil i omkörningsfilen, när bilen svängde in drar rettan på i 110 + moms och andra avgifter och polisbilen hängde på. Sen såg jag inte mer... :hihi
 
Jag och polaren "bevittnade" en snutjakt på E4an strax efter jönköping mot motala hållet i söndags! klockan var runt 16!
de gick riktigt snabbt och kors och tvärs!

2 hojar!

nån som vet eller har sett ngt om de?
 
Fürstenhoff skrev:
2462183 Fürstenhoff har alla moppar kvar!!

Fürstenhoff har sålt sitt turbi kit till sin GSX-R1000K5 till norrland!!

Fürstenhoff har INTE vart i dessa regioner!!

Fürstenhoff är förbannat trött på motorcyklar för tillfället!!

/Fürstenhoff.

Jag varken trodde eller anspelade på att det var Fürsten som vart jagad.. Däremot så tyckte jag hojen gick fruktansvärt bra.. :Bugar

Hoppas ingen trodde att jag försökte få det att framstå som ngt det inte var..
 
Nyheter
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Back
Top