Snubben vägrar fatta?

Långa farbron skrev:
För man har vuxit upp och kommit ur puberten?

Jag tror man vuxit upp mer än så om man lyckas förtränga känslan att "jag skulle bra gärna nita honom nu" om man blir behandlad som en butty-boy av en dork. :hihi

Tänk på att den andra killen kanske spöar den som skrivit tråden med, lite svårt att förorda slagsmål.

Jag har försökt ta det lolungt med snubben men han vägrar ge sig. Han verkar vara totalt besatt av bruden. Han hittade på att min polare sparkade honom i skrevet sist han var på oss (han stod utanför hennes lägenhet å vänta när vi varit ute och festat). När han förklratat detta för sin svåger så va det inge kul för oss att vara kvar på krogen. Snubbarna hade armar som mina lår och bettede sig barnsligare än gamla pojkvännen.

Min polare fick några seriösa hot över sig vilket fick oss att pysa illa kvickt med hjälp av polisen. (tacka polisen ibland!!)

Polisen hjälpte oss hålla kvar snubbarna i dörren medan vi skynda oss till tåget. Som tur är verkade snuten tro på vår historia så snubben skulle visst få göra lite pissprov då hans ögon var större än tennisbollar. Snuten tyckte även att vi skulle göra en anmälan (tror min vän som blev hotade gjorde det).

Men det är fortfarande snubbes polare eller släkt eller vad fan det är som gjorde mig mest rädd. Han pojkvännen är mest irriterande att han aldrig ger sig. Men svåger-mannen på 30+ som verkligen verkade tokig i huvdet. Polarn fick äran att höra från snubben att "om vi ser er på stan så är ni döda". Skitkul? Snack eller inte? Det är inget kul att höra iaf.

ta kontakta H-A :yoparty dom finns på Ranhammarsvägen i Bromma :tummenupp dom kan nog hjälpa dig :)

Tala in ett meddelande på telefonsvaren dit han ringer där du säger att du inte vill att xxx ska ringa och förklara varför, sedan att de kan lämna telefonsvararmeddelande om vem det e så ringer ni upp. Då förstår han kanske att ni inte kommer svara när han ringer och att han blir uthängd så länge han håller på...

- Johan

Han låter inte helt stabil den killen. Låt han va e mitt tips!

//m

Då han inte får er uppmärksamhet utan ni totalt ignorerar honom, då är han ägd.

Är dock lättare att sitta här å skriva än att vara med om det själv.
Själv hade jag nog blivit helt cepe och det hade troligen slutat med ett igenmurat ansikte.

nä, men ärligt talat :) försök och inte bry er om honom..han är ju psykisk sjuk :kocko det bästa är att hålla kontakt med polisen :tummenupp så fort ni ser honom och börja snacka, ta upp mobilen och ring polisen :tummenupp

Kan man säga att det är OLAGA INTRÅNG :va

Låt tiden bara gå, han ger upp snart..

Ger han inte upp får ni väl antingen snacka med polisen om saken, det kan ju inte vara fullt lagligt ett ringa nån osv hela tiden när personen inte vill bli uppringd.

Bara skit i sånt, tar nån veckor sen är det löst.

Be tjejen göra en lägesförklaring. Att han är skrotad och att han inte vinner ett jävla dugg på att bete sig hotfullt mot hennes nya pojkvän.

Får han reda på statusen på eran relation kanske han lixom ger upp.

Hmm...fast det är klart, börjar man blanda in släkten så vette fan om han kommer att fatta nåt. :va

//Madelene

BlueNote skrev:
Jag har ett litet problem som jag gärna vill ha lite hjälp med.
En tjejkompis till mig (flickvän snart?) har lite problem med sin gamla pojkvän.
Han vägrar fatta att hon inte vill ha med honom att göra längre och ringer KONSTANT. Det har nu gått 2-3 veckor sedan dom gjorde slut men han vägrar sluta ringa. Han har hotat mig och mina vänner när vi varit på krogen, vi var nära på att få spö i tisdags för att vi va "mesiga" enligt han och sina små polare (boxare?).

Vad fan ska jag göra åt det? Snälla ge mig lite tips, börjar bli riktigt less.

Och i all denna förvirring, vad gör då tjejen? :confused: Vill hon att du är hennes hjälte, eller gillar hon att få all uppmärksamhet.... Som tidigare sagt, bli officiell boyfriend först och sedan ta itu med idioten :rolleyes:

Då man ej vet allt runtomkring hela historien :va
Men jag har själv varit i samma sitts :död han försökte att hugga sig in i dörren m,m gick till sina polare för att låna pistol m,m

Hoppa ur karusellen innan karusellen slänger ur dig.
Är det meningen att ni skall vara tillsammans så löser det sig inom sin tid.

Men ta avstånd från båda till stormen har lagt sig.

Tycker det är märkligt att dom är såpass gamla, det känns som gymnasie problem detta då sånt utspelade sig hela tiden. Trampa lite på nån tå och han måste få changs att visa att man är tuff.

Tufft problem, inte lätt att ge råd, men jag tror nog att du bör backa ett par steg. Killen verkar våldsam och när det gått så långt att han drar in släkten kan det ta en ände med förskräckelse. Låt inte tjejen stå helt själv med skiten, men en viss distans kanske inte är fel? Om hon gör ett sista försök att tala allvar med honom, och det inte hjälper är en polisanmälan från henne det bästa sättet rent juridiskt. Kvinnojouren har oxå vissa resurser...Det är inte ditt ansvar att få honom att fatta att han måste sluta, eller hur? Bistå tjejen, stötta och hjälp henne, men vänta till det hela rett ut sig innan ni offentliggör något förhållande.

Lycka till o kram till er båda! :krama

Back