Snubben vägrar fatta?

Min erfarenhet säger att det bästa är att låta henne försöka få honom att fatta själv, iaf till en början... Det kan säkert vara väldigt jobbigt att hålla sig vid sidan av när han beter sig som en idiot, men så länge du är inblandad så tycker han sig ha ännu mer anledning att bråka. En kille ser han ju som ett hot och en chans att spela tuff emot.

Det hon kan säga är väl att det inte hjälper hur mkt han håller på, att hon har valt dej och aldrig kommer gå tillbaka till honom ändå - och i övrigt ignorera honom, och tala om att hon kommer göra så.
I värsta fall kan hon spela in eventuella hot, om hon har sådan funktion på telefonen... Det hjälper sällan att argumentera ändå, med någon som bara vill bråka...

Hoppas det löser sig, och att det inte tar alltför lång tid innan det lägger sig! :)

Maximilia skrev:
Och i all denna förvirring, vad gör då tjejen? :confused: Vill hon att du är hennes hjälte, eller gillar hon att få all uppmärksamhet.... Som tidigare sagt, bli officiell boyfriend först och sedan ta itu med idioten :rolleyes:

Det är ingen uppmärksamhetspryl. Hon börjar bara bli less på att han aldrig ger sig.

Jag själv har hållt mig "undan" så väl jag kan så snubben har ingen större anledning att hoppa på mig. Det är klart att jag stödjer henne så gott jag kan men jag vill inte lägga mig i riktigt.

Jag tror mer han är ute efter att ta ut sina aggretioner på någon. Därför gick han på min polare för att han tyckte han var mest "motbjudande". Han fick ta en eller 2 smällar på krogen då dom försökte provocera kompisen att ta första steget men det gick visst bra iaf.

Jag hoppas iaf det löser sig, skriver senare och uppdaterar vad som händer härnäst. Och jag hoppas verkligen inte det blir från sjukhusbädden :3freak

BlueNote skrev:
Det är ingen uppmärksamhetspryl. Hon börjar bara bli less på att han aldrig ger sig.

Jag själv har hållt mig "undan" så väl jag kan så snubben har ingen större anledning att hoppa på mig. Det är klart att jag stödjer henne så gott jag kan men jag vill inte lägga mig i riktigt.

Jag tror mer han är ute efter att ta ut sina aggretioner på någon. Därför gick han på min polare för att han tyckte han var mest "motbjudande". Han fick ta en eller 2 smällar på krogen då dom försökte provocera kompisen att ta första steget men det gick visst bra iaf.

Jag hoppas iaf det löser sig, skriver senare och uppdaterar vad som händer härnäst. Och jag hoppas verkligen inte det blir från sjukhusbädden :3freak

den som slår först vinner! ge han en knogmacka så att han blir liggande ett tag. :tungan

nä ärligt. jag har oxå råkat ut för sådana typer. det är bara att ignorera dom så tröttnar dom. jag har aldrig slagits, men jag har blivit slagen. det gör ont ett tag men sedan så brukar dom ge upp. om inte, plocka fram baseboll-träet ur garderoben och gå "mid-evil" på hans knäskålar :tummenupp

Finns någon variant inom retoriken som säger att man ska inte föröka övertala någon, utan man ska övertyga personen. Det ligger väl en hel del i det. Det är svårt att övertala, men lättare att övertyga en person med bra argument :)

BlueNote skrev:
Han fick ta en eller 2 smällar på krogen då dom försökte provocera kompisen att ta första steget men det gick visst bra iaf.

Tog inte de första steget om de redan slagit din kompis? :va

BlueNote skrev:
Jag har ett litet problem som jag gärna vill ha lite hjälp med.
En tjejkompis till mig (flickvän snart?) har lite problem med sin gamla pojkvän.
Han vägrar fatta att hon inte vill ha med honom att göra längre och ringer KONSTANT. Det har nu gått 2-3 veckor sedan dom gjorde slut men han vägrar sluta ringa. Han har hotat mig och mina vänner när vi varit på krogen, vi var nära på att få spö i tisdags för att vi va "mesiga" enligt han och sina små polare (boxare?).

Vad fan ska jag göra åt det? Snälla ge mig lite tips, börjar bli riktigt less.

Klara ut vissa saker först:

- Är tjejen värd besväret!?
(hon har ju klart och tydligt visat sin dåliga smak i killar iaf och karaktär. Vad har hon mer för brister?)

Jag skall dela med mig av något min farfar sa till mig en gång i tiden: "En sak skall du veta vad det gäller kvinnor - skönheten försvinner och dumheten blir kvar".

- Har HON släppt taget!?
(Glöm inte att 2-3 veckor är väldigt kort tid - har du någon aning om hur det låter när de pratar enskilt med varandra? Hon kanske ger honom falska förhoppningar utan att du vet om det och sen utger hon sig för att vara ett offer för X:et. Så fall är inte hon det första fallet)

- Förväntar hon sig att du skall spela hjälte!?
(Så fall stärker det ovanstående punkt)

Den hotfulla killen är ditt minsta problem, för så fort han hittar ett nytt pök så kommer han skita i Ms. Viktig. Då e frågan hur intressant du kommer vara när alla problemen är ur världen. Det viktigaste för dig här nu är att vara observant så inte du hamnar mitt emellan Ms. Viktig o odjuret och blir ett tönt offer. Är det en bra tjej med mycket pondus och karaktär så skall hon kunna sköta detta utan att du märker det något nämnvärt. Annars kan ju du börja fundera.

Sen om du inte vet hur du skall handskas med våldet...tja, gör som dom - träna något. Så att du åtminstone KAN försvara dig. Det är till din nytta.

Att kunna handskas med orala konflikter är bra för hjärnan
Att kunna handskas med fysiska konflikter är bra för själen.
Att kunna handskas med båda, sluter cirkeln.

Krav Maga är effektivt.

Låt inte ditt välbefinnande styras av varken HAN el. HON. Gör det som krävs för att du skall må bra.

Last edited:
Buttman skrev:
Klara ut vissa saker först:

- Är tjejen värd besväret!?
(hon har ju klart och tydligt visat sin dåliga smak i killar iaf och karaktär. Vad har hon mer för brister?)

Jag skall dela med mig av något min farfar sa till mig en gång i tiden: "En sak skall du veta vad det gäller kvinnor - skönheten försvinner och dumheten blir kvar".

- Har HON släppt taget!?
(Glöm inte att 2-3 veckor är väldigt kort tid - har du någon aning om hur det låter när de pratar enskilt med varandra? Hon kanske ger honom falska förhoppningar utan att du vet om det och sen utger hon sig för att vara ett offer för X:et. Så fall är inte hon det första fallet)

- Förväntar hon sig att du skall spela hjälte!?
(Så fall stärker det ovanstående punkt)

Den hotfulla killen är ditt minsta problem, för så fort han hittar ett nytt pök så kommer han skita i Ms. Viktig. Då e frågan hur intressant du kommer vara när alla problemen är ur världen. Det viktigaste för dig här nu är att vara observant så inte du hamnar mitt emellan Ms. Viktig o odjuret och blir ett tönt offer. Är det en bra tjej med mycket pondus och karaktär så skall hon kunna sköta detta utan att du märker det något nämnvärt. Annars kan ju du börja fundera.

Sen om du inte vet hur du skall handskas med våldet...tja, gör som dom - träna något. Så att du åtminstone KAN försvara dig. Det är till din nytta.

Att kunna handskas med orala konflikter är bra för hjärnan
Att kunna handskas med fysiska konflikter är bra för själen.
Att kunna handskas med båda, sluter cirkeln.

Krav Maga är effektivt.

Låt inte ditt välbefinnande styras av varken HAN el. HON. Gör det som krävs för att du skall må bra.

Buttman rules!!! :tummenupp :rock :bow (inte ironiskt!)
//Karin

Är det jag som är helt borta, eller fanns det inte en annan tråd med precis samma text, fast skriven som av "exet"?

fan slå in huvudet på killen. du kan ju inte ta emot sånt shit. vem tror snubben att han är. gå lös på honom bara. Be a man

Jag får böja mig för buttmannen. Jag har varit i din sits, bara det att grabben hotade inte mig eller tjejen. Han hotade med att ta livet av sig. Och tjejen trodde ju på han, hon sa när vi träffades att det varit slut i 1år, men egntligen hade det inte varit slut i mer än 1månad....om ens det.
Mitt råd är, skit i brudar som inte e fria. Det blir bara problems. För mig varade det i 6månader och sedan fick jag nog. Avvvakta då hellre tills hon har läkt ihop alla sår och inte har en massa lik i garderoben. Mitt råd, svårt att följa dock...

jag vet precis hur det är och det är skitsvårt att bli av med sådana personer. Har själv ett ex som nu har förföljt mig i tre års tid. Han har hotat nästan alla i min närhet och vägrar att glömma mig även om jag och min pokvän bor tillsammans och nu är förlovade.
det bästa man kan göra är att ringa polisen och hoppas att man får tag på en snut som bryr sig om det nu blir för hemskt. Tänkt på hemligt telefonnummer? kasnke i värsta fall byta bostad...

BlueNote skrev:
Jag har ett litet problem som jag gärna vill ha lite hjälp med.
En tjejkompis till mig (flickvän snart?) har lite problem med sin gamla pojkvän.
Han vägrar fatta att hon inte vill ha med honom att göra längre och ringer KONSTANT. Det har nu gått 2-3 veckor sedan dom gjorde slut men han vägrar sluta ringa. Han har hotat mig och mina vänner när vi varit på krogen, vi var nära på att få spö i tisdags för att vi va "mesiga" enligt han och sina små polare (boxare?).

Vad fan ska jag göra åt det? Snälla ge mig lite tips, börjar bli riktigt less.
Jag har varit i precis samma båt som du. Fast Mr. Niceguy som gjorde livet surt för mig kom upp till min tjejs lägenhet (när jag var där så klart) med några av sina kompisar, 2 på natten, knackade snällt på dörren med ett basebollträ och sa att han och jag nog borde snacka lite... -Ok, vänta jag ska fundera... NEJ TACK! 4 kolatorskar med basebollträ`n kändes inte så upphetsande just för ögonblicket.
Att sen behöva åka upp till henne och sova med en kniv på nattduksbordet lugnade mig inte speciellt mycket heller.
Min räddning blev att jag helt enkelt berättade för dom flesta i min omgivning om vad som höll på att hända och fick hjälp av väldigt många vänner. Det slutade med att killen via några av hans kompisar som var vänner till min fickvän, fick reda på att han hade vääääldigt många ögon på sig. En del av den karaktär man egentligen inte vill blanda sig med men som man mer än gärna bjuder på en bärs när dom kommer fram till en på krogen och vill veta allt om Mr. Niceguy. :gnissla Namn, adress, telenummer... ALLLT
Nån vecka senare kom Mr. Niceguy fram till mig och min tjej på stan och frågade hur vi mådde och om allt var bra med oss...
Så mitt råd är: Låt så många av dina vänner som möjligt få reda på hur det ligger till... :tummenupp

P.S Det visade sig senare att min flickvän INTE var värd allt besvär D.S :3freak :4skrika

Nyheter
Nya europeiska riktlinjer ska höja kvaliteten på avancerad MC-utbildning

I samband med MotoGP-racing...

SMC med och höjer MC-säkerheten i Europa

Sveriges MotorCyklister (SM...

Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026

Norton Motorcycles förbered...

TILLSTÅND KLART: GGN 2.0 KÖRS I HEJDEBY 2025

Nu är det klart att världen...

Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026

Norton Motorcycles förbered...

GB350S i fokus på Wheels and Waves 2025