Snubbe på sveavägen?

Vilken störtskön kille! Tycker definitivt man borde gå ihop och köpa något fint åt honom!

Vilken störtskön kille! Tycker definitivt man borde gå ihop och köpa något fint åt honom!

...eller låta saker och ting fortsätta vara precis så bra som de är, utan konstiga manifestationer....

Att ta med en motorintresserad på ett kul evenemang räknas förstås inte till de "konstiga" alternativen. Man måste ju inte heller starta insamlingar så fort det ges en chans, man kan ju vara något så enkelt som en kompis. Att låta någon som många gånger utpekats som avvikande känna sig normal, tillhörig, är inte sällan bästa presenten!

Verkar som Pelle har ett rikare socialt liv än jag, men så är han gladare också. (Hönan eller ägget).

Att låta någon som många gånger utpekats som avvikande känna sig normal, tillhörig, är inte sällan bästa presenten!

Den klokaste meningen jag läst 2008, blev överrumplad av ditt enkla och samtidigt mycket medmänskliga förslag "blueridge" :klappar

...eller låta saker och ting fortsätta vara precis så bra som de är, utan konstiga manifestationer....

Att ta med en motorintresserad på ett kul evenemang räknas förstås inte till de "konstiga" alternativen. Man måste ju inte heller starta insamlingar så fort det ges en chans, man kan ju vara något så enkelt som en kompis. Att låta någon som många gånger utpekats som avvikande känna sig normal, tillhörig, är inte sällan bästa presenten!

Verkar som Pelle har ett rikare socialt liv än jag, men så är han gladare också. (Hönan eller ägget).

Tack. :tummenupp

Att låta någon som många gånger utpekats som avvikande känna sig normal, tillhörig, är inte sällan bästa presenten!

Visst du har en poäng men att kunna föra sig framåt snabbare än med dagens kollektiv i vissa lägen är ännu skönare. Vet ej hur t,ex kommunikationen är till Lunda?

verkar vara en stört skön kille det där

ska åka upp till stockholm i slutet juni då lovar jag att jag ska ta mig till donken på sveav bara för å få heja å prata med pelle ska bli kul å få träffa han :)

en STOR eloge till PMC

Här i Umeå finns det en kille som är oerhört folkraceintresserad, han har egen moped, en vespaaktig sak men ändå en 30-moppe. (jag vet inte vad han har för problem, men han är hyfsat säker i trafiken)
Det är nästan standard att dom skickar ut honom och köra ett varv för att "kolla om banan är klar".

När man själv har släpat sig ur sängen och satt sig i bilen och åkt iväg till Övik på folkrace så kan man inte låta bli att skratta när man strax innan man kommer till banan passerar en lätt framåtlutad individ på 30-moppe som har kört tio mil redan....
Sen när tävlingen är över, prisutdelningen är över, anbuden är klara, man har lastat och surrat bilen och sätter sig in för att åka hem, då passerar man honom efter en mil, då först åker han hem.

Det låter som Pelle är en lika skön lirare...

Pelle har funnits på donken så länge jag lallat runt där, killen är ett unikum, vad det gäller åka har vi tagit med honom ner till Skogis någon gång med bil, med hoj är det flera saker, först och främst kläder, men sen är det också ansvar som följer med...
Pelle är en glad skit som har stenkoll, blir alltid lika glad när någon kommer och säger hej!

Fredrik:D

Grymt fin grej av er i PMC!
Nice att se folk med hjärtat på rätt ställe och ändå stake att gasa :D

En mc-jacka skulle passa pelle?....Potatis emblem på den samma skulle ju vara en kul grej för Pelle... O ta "Gubben" på en runda på Onsdagarna.
Vi var på donken igår och undrade var Pelle var? kul att denna tråd dök upp idag! vi var ju ganska tidiga så han kanske dök upp senare.
Ödmjukt alla potatisar, heder åt er.

Hmmm..folk kan ju börja tro att vi är mjukpotatis..:va , komihåg att vi är dom hårdaste och knotigaste knölarna i byhålan förbövelen!:D

Pelle ja, även jag som likt Jürgen, hängde på Donk på mitten av 80-talet när många nuvarande åkare utav räsers i sin tur hängde och klammrade i sandlådekanten:arsele kommer ihåg Pelle..

Han har alltid varit där, alltid med ett glatt smile och strålande humör, för 4-5 år sen började Skägget snacka med han lite löst, då Pelle alltid har hållit sig lite i bakrunden så att säga, men precis som någon skrev, bara genom att erkänna att han inte är att betrakta som en kuf bara för att man har ett handikapp, utan en människa med ett brinnade hojintresse, tror jag är största vinsten..

På den vägen var det och jag kan lova den dagen vi gjorde Pelle till hedersmedlem var nog en av hans bättre milt sagt..:yoparty

Han har bl a hängt med mig i bilen aka gamla Hitlerpukan till Skogis för att kolla lite action, och vi behövde bara komma iväg en bit förens hela kabinen fylldes med pommes som Pelle i glädjeyra skjutit iväg när en av boyzen uuuiiiiiillade iväg, för att han sedan fick uppleva Matti köra några one o´klocks på Skogis..:D :D DEN kvällen pratar han gärna om...

Pelle är som sagt även fetaste råkkkändisen i bandet Häggarna, som man givetvis har fått senaste plattan signad, han är också road av brokonstruktioner och hänger i veckorna på olika byggen efter jobbet som postis i förorten, på tisdagarna brukar han hänga i Lunda för att snacka skit med Gabbe och boyzen som hoppar omkring på ett hjul, och ibland är han på turné, men onsdagarna är givna:yoparty :D

Det där med att samla ihop nånting..mja...gör såhär: morsa på Pelle, snacka lite hoj, han har mer koll än vad du nånsin kan tro och han har garanterat mer koll på vem du är och vad du kört genom åren än vad din morsa har:tummenupp
Visa att han är en av gänget på Donk så är det den bästa presenten han kan få..

Pelle is tha man..:yoparty :tummenupp

Last edited:
Pelle is da man... Rockar fett!

Ofta säger han att vi i PMC rockar så mycket hårdare än "klotboys".
:D

Förövrigt så säger han oxå att min hoj rockar så mycket mer än Mikes :yoparty

Tiillsist... en invetarie på Donken Sveavägen en onsdagskväll.... :tummenupp

Han säger att Ravesmurfen är coolare än Mille med sin kraschlackade skithoj, vad tror du om det då?

Potatisarna är så hårda så polisen vågar endast ge dom böter när dom pissar har jag hört......

När jag började åka tung hoj 1985 så stod Pelle på Svea varje onsdag.
Pelle kommer alltid fram och hälsar så fort jag förtöjt, och jag hälsar alltid på honom och vi pratar lite. Så är det bara

Vart jäkligt glad när PMC honorerade honom med tröja och medlemskap, oj vad han sken! :tummenupp

Polarn började oxå hojja i den vevan på åttiotalet. Han minns absolut Pelle sedan då. Själv har jag sett/pratat med honom på Donken i ett antal år. Grymt trevlig o positiv kille! Om jag minns rätt så sa han en gång att V-max var en favorit bland andra. :)

Eloge till PMC o alla andra som uppmärksammar Pelle. Det är han värd. :pannkyss

Polarn började oxå hojja i den vevan på åttiotalet. Han minns absolut Pelle sedan då. Själv har jag sett/pratat med honom på Donken i ett antal år. Grymt trevlig o positiv kille! Om jag minns rätt så sa han en gång att V-max var en favorit bland andra. :)

Eloge till PMC o alla andra som uppmärksammar Pelle. Det är han värd. :pannkyss

Ja Pelle är go. Han har ett kusligt motoröra kan jag tipsa er om, han slår mig med hästlängder. Ibland visar han prov. Han kan då på ljudet nerifrån Vanadis/Wennergren på bästa Rainman-manéer prediktera exakt vad det är för hojmodell som närmar sig och vilket ev eftermarknadsavgassystem det sitter på. Och någon minut senare dyker bullerkällan upp vid Donken inför en förstummad skara åhörare, det visar sig att Pelle haft rätt på alla detaljer! :näsblod

Pelle är underbar... :)
Varje gång man varit på donken (inte blivit så många gånger iår än... Hmmm) så är han där och hejar glatt... Helt underbart...

O en riktigt stolt Potatis är han. :)

Finns nog ingen större livsnjutare än Pelle på onsdagarna. Pelle is the shit :yoparty

Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman