relentless
Medlem
fin gest av potatoes!
sånt här gör mig glad!
sånt här gör mig glad!

Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
http://www.svd.se/nyheter/inrikes/artikel_956725.svd
Pelle e en super kille!!!
För mig är en onsdag: Slingerbulten, Skogis, Rosenhill & Pelle på Donken Sveav. Han har alltid funnits där, alltid glad & kompis med alla
Jag blev impad en gång, stog lite bredvid..när det närmade sig buller en bit bort, någon sa i stil med "det är nog en twin som kommer, kanske sp1a?" ... Pelle tillrättavisar: "nej nej, det är ingen sp1a, det är en mille årsm 99a.. det hör man på ljuudet"
Vad var det som kom ett par sec senare? -jo, en mille, just den gamla modellen.
Han har stenkoll! Och jag blir alltid lika glad av välkomnandet på Sveavägen..imorgon blir jag välkomnad precis som jag blev för 10 år sedan på 125a.
Jag tycker att vi borde skramla ihop till något kul för honom? Något mc-relaterat? Kan vi inte lägga en slant var, och komma på något kul?
![]()
Jag är på o skramla ihop nåt åt pelle the man![]()
vad kan man tänkas ge i pressent? ..en upplevelse? en pryl? en film? en motorcykel?
Jag skulle vilja skramla ihop en a-kortsutbildning och beggad hoj, men det kanske är utopi. Det är dock något som vore grymt att uppleva, att Pelle själv kommer till Sveavägen på egen hoj.
Han åker ju komunalt varje ons till Sveav. samt Lunda på tisdagar mm. Kan vi inte grejja honom något att ta sig dit i för egen maskin? Jag vet inte om han får eller kan ta mc-kort, men 3-hjuling eller så? Kanske finns nåt man kan köra utan att behöva ta behörighet mm..
Man skulle ju kunna skramla nu, komma på ngt.. Och sen ge han det på Hardrock cafe i samband med ngn stor fest i vinter när alla hojåkare är med på plats?![]()
Pelle är en skön lirareHar sett honom under många samanhang, men inom mc-kretsar visste jag inte att han var aktiv. Vart superförvånad när han dök upp vid lunda o morsade på mig
känner igen han mest från plattan eller hötorget då han får med alla som sitter där o myser i solen att klappa o heja på han när han ska hoppa längdhopp
Som de flesta nämner är han e solstråle i oavsett väder som får en o bli gladare när man träffar honom.
Tror nog att han hade fixat A-koret själv ifall han fick det.
Svårt det där med vad han skulle uppskatta mest. PMC kanske känner han lite bättre o kan komma med nåt kul som skulle få han o bli lyckligare.
HAHA!!
Va! Är det han!!!???
Herregud, den mannen är ju känd i hela sthlm! Kanske inte som person, men han-som-hoppar-längdhopp-som-om-det-vore-OS på plattan!
Så han har bytt aktivitet nu? Har inte sett honom på ett tag.
Bytt? Han har hängt på Svea iaf sedan -85 då jag började köra.
Att få följa med och titta en träning- eller tävlingsdag/helg på banan skulle nog inte behöva lång övertalning
Bytt? Han har hängt på Svea iaf sedan -85 då jag började köra.
Har även hört att han figurerat där omkring, ännu tidigare...
Men jag tycker vi styr upp en liten insamling, först kanske komma på en vettig pressent? Åka och titta roadracing är ju grym pressent, kostar inte så mkt. Men iom att han åker så mkt tunnelbana och buss för att ta sig dit hojåkarta påe häenger, så kanske det vore kul att ge han en moped eller nåt?så han kan åka själv...
Ibland finns det ju en anledning till att saker är som de är. Jag känner inte Pelle så bra att jag vet hur han klarar av och gillar att vara i trafiken.
Hursomhelst så ser man ju att han mycket uppskattar bara att få bli igenkänd och att umgås med oss hojåkare och titta på cyklarna.
Han åker ju komunalt varje ons till Sveav. samt Lunda på tisdagar mm. Kan vi inte grejja honom något att ta sig dit i för egen maskin?
Vilken kille, moped får han väl köra?, men är ju pensionär som jag fattar det av tidningartikeln så han kanske inte har råd att köra...
En vecka kvar!
Nu är det exakt en vecka kv... |
|
![]() |
Farligt vilseledande alkomätare på marknaden
Ett stort oberoende test ut... |
![]() |
Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey
För att fira den trefaldige... |
![]() |
Vi provkör Indian Sport Chief RT
I Allt om MC nummer 8 som k... |