SNOWBOARD "the tråd of season 2007"

Grymt snygga skor!

Jao, jag var skitladdad när första svängen snö kom här..hade ju närmare 50 cm i oktober men sen for varenda cm ner i marken ist! :mad:
Nu regnar det ute också...kul!

Hm, i hemavan blir det oftast att dra upp i solkatten-liften. Oftast lugnt o skönt samt endel offpist. byggs ibland lite hopp där. Men hopp o rails kan vara på lite olika ställen i Hemavan varje år så man är för det mesta överallt.

Slänger upp lite bilder på mina nuvarande grejer. Har just nu DRAKE-bindningar, som jag inte är riktigt nöjd med. På nått konstigt sätt är de krabbiga att få på...

Köpte även ett hel-svart set med Burton Ronin 2L kläder som ni ser på sista bilden fån hemavan bilderna. Även det från polaren i norge. Efter att ha test åkt det så funkar det skitbra! andas bra och har många funktioner sam miljoner fickor.

Bifogat

• snboots32304wg.jpg
    snboots32304wg.jpg
    37.9 KB · Visningar: 38
  • B5029303.jpg
    B5029303.jpg
    42.8 KB · Visningar: 32
Skorna såg helt klart sköna ut & brädan med för den delen...

En sak som är kasst med Umeå är att det är så jävla långt till några vettiga backar. Närmast är väl borgafjäll 30 mil bort...
Annars har vi en backe 5 mil härifrån där dom iaf brukar ha en helt ok park, men det tar 2 min att ta sig ner :P

http://www.blue-tomato.com
är en bra sida där jag beställt prylar tidigare, ligger helt ok i pris.
Fraktfritt om man beställer för över 300 euro & tar typ 3-5 dar att få grejorna.

Last edited:
Kulgan skrev:
2686848 Skorna såg helt klart sköna ut & brädan med för den delen...

En sak som är kasst med Umeå är att det är så jävla långt till några vettiga backar. Närmast är väl borgafjäll 30 mil bort...
Annars har vi en backe 5 mil härifrån där dom iaf brukar ha en helt ok park, men det tar 2 min att ta sig ner :P

http://www.blue-tomato.com
är en bra sida där jag beställt prylar tidigare, ligger helt ok i pris.
Fraktfritt om man beställer för över 300 euro & tar typ 3-5 dar att få grejorna.
ni är ju väl typ 34mil till hemavan, då det är typ 23 från lycksele. Eller nått.
Är det i Vännäs man åker eller vad heter det?

Bluetomato kollar jag ofta på, bra priser där!

Nu: back to nyårsfirandet ;) :banana

själv åker man till ST anton om 2 veckor och stannar där i 2 veckor, tyvärr ser snösitvationen lika illa ut där som här hemma: 15 cm hårt packad konst snö även
uppe på bergen inte roligt att åka då :huvet senaste snön kom 18 dec :gnissla.
Hoppas att det kommer 3 m veckan innan vi åker dit (gjorde det förra gången vi var där).

Blir Lofsdalen tors-sön v.5 & Wäsa girls snowcamp i mitten av mars. :yoparty
Sedan kanske några kortweekends i Wäsa & Romme...

Var iväg till Borgafjäll helgen som var.....satan vad snö dom hade då!
Vädret när vi kom fram var mulet men det hade snöat under dagen och eftersom det hade varit ca 30 pers allt som allt under dan var jag inte orolig över mängden puder...

Vaknade till snöfall på lördagen och det höll på till och från fram till 13.00 eller så sen sprack det upp och blev sol, tempen höll sig runt 5-8 grader kallt och ingen direkt blåst...och PUDER var det över allt, hur mycket som helst...synd bara att backarna är så korta!

Bifogar enda bilden som vart tagen...visst ser jag tuff ut :P

Bifogat

• borga.jpg
    borga.jpg
    90.4 KB · Visningar: 58
Hur ser det ut på snöfronten i Sverige egentligen? Bodde förra året i Åre , där jag jobbade o slet, men som tur var så hoppade jag över detta år.. det e juh snö fattigt överallt juh eller har jag helt fel? Ska i alla fall upp till Sälen v9 och trösta mig lite hos min fd kombo i Åre.

Hoppas att ni har fått åka mer än mig.. Brädan har inte ens kommit utanför förådet :(

Såhär kul hade jag o mina vänner i förrgår. Båda polarna är locals i Hemavan, tur att ha vänner där iaf!
Enjoy. Det är jag på sista bilden iaf :)

Guuud vad härligt! Blir riktigt avis!!

Last edited:
Sist jag åkte bräda bröt jag handleden. Den officiella storyn var att jag åkte i någon half pipe, gjorde världens tuffaste hopp och landade fel. Den inofficiella, och sanna historien var inte krångligare än att jag bara drog på arslet.
Gången innan det hoppade axeln ur led. I liften.
Jag har numera gett upp brädåkningen.

Sist jag åkte bräda bröt jag handleden. Den officiella storyn var att jag åkte i någon half pipe, gjorde världens tuffaste hopp och landade fel. Den inofficiella, och sanna historien var inte krångligare än att jag bara drog på arslet.

Det sista jag gjorde i min snowboardkarriär var att bryta svanskotan.. :näsblod

Nu åker jag bara för skoj skull..

Det kostar att ligga på topp ;)

Hur ser det ut på snöfronten i Sverige egentligen? Bodde förra året i Åre , där jag jobbade o slet, men som tur var så hoppade jag över detta år.. det e juh snö fattigt överallt juh eller har jag helt fel? Ska i alla fall upp till Sälen v9 och trösta mig lite hos min fd kombo i Åre.

Hoppas att ni har fått åka mer än mig.. Brädan har inte ens kommit utanför förådet :(

Guuud vad härligt! Blir riktigt avis!!

Vemdalen har varit öppet sedan oktober.

Åkte till Säfsen me polarna över dagen i söndags, va skitkul men bara två blå backar öppna, lite smådött men man fick ju iaf lite känsla. :D

På onsdag natt bär det av till Lofsdalen för fyra dagars åkning, party & bastubadande. :yoparty

De va fan va dött det var här då! Ingen som åker nåt eller?

Var i Lofsdalen i helgen, lite bilder därifrån! Kolla utsikten, är det inte grannt? Var fin offpiståkning och trevlig park. :yoparty
Lär ju bli minst en eller två helger till med snowboard. :)

Bifogat

• grannt.jpg
    grannt.jpg
    66.7 KB · Visningar: 39
  • grannt1.jpg
    grannt1.jpg
    40.1 KB · Visningar: 47
  • mmmbeer.jpg
    mmmbeer.jpg
    35.1 KB · Visningar: 50
  • faceplant1.jpg
    faceplant1.jpg
    36.2 KB · Visningar: 45
Vart Ramundberget över nyår.
Ska med en kompis till Vemdalen på sportlovet, sen får man se vad de blir efter det.

De flesta som saknar kroppskontroll brukar överge plankan till förmån för skidor. Kan man inte förflytta tyngdpunkten på sin kropp på rätt sätt så blir det ju snabbt trist och då förstår jag att man hellre väljer skidor. För med skidor kommer alla ner för backarna.... ...till sist. :hihi

Ett megasent svar men ändå... Jag kan åka snowboard och allt det där med tyngdpunkten. Dock finner jag inte det där speciella.

Var förra veckan (tors-sön) uppe i Hemavan och åkte slalom. Jäääävligt kul var det iaf. :tummenupp

Nog har man åkt alltid. Två resor till Idre, och Trysil ligger planerat i mars. Har även skådat interiören på sjukstugan i Idre. Parkåkning med Alpinbräda var tydligen ingen höjdare :D

Grannt!
Jag har lyckats skada mig jag med, ganska ordentligt. :gnissla

*/ ?>
Nyheter
MC-mässan startar idag

Med start idag, den 23 janu...

Fullt drag på mc-mässan i Jönköping!

Bikes monter full till bred...

Nya Indian Chief Vintage

I kölvattnet av att ha spar...

MotoGP 2026: kalender och förare

MotoGP-kalendern och förarn...

Benavides till dramatisk Dakar-seger

Luciano Benavides, som gick...

Gotland Ring Bike Week 2026 – rabatt på färjan klar!

Alldeles nyss fick vi klart...

Michelin lanserar Anakee Adventure 2 – nytt adventuredäck med fokus på väg, men redo för grus!

Michelin breddar sitt adven...

Svensk auktion med tävlingshojar

Det svenska företaget Antiq...

Officiella: Harley-Davidsons 2026-nyheter

Efter att Cruiser-programme...

WP kliver in i bromsvärlden – lanserar helt nya bromssystem

WP har länge varit synonymt...

Back