Snikhojsköp

Nä, inte ska byt*.com vara ett alternativ inte, men tyvärr så kommer nog inte kostnaderna för den lille att minska på några år.
Och tyvärr så kommer nog tiden för att kasta kurvor vara lite begränsad, inte för att jag vet för jag har inte några små, förutom min katt då men han tar inte så mycket tid.

Får väl bara hoppas att du har lika bra fru som jag. Jag hade en 95:as Fireblade och var sugen på en ny hoj men inga pengar samt en gammal bilskatt som låg hos UC, då säjer min fru: men kom så åker vi till handlarn och kollar ut en ny hoj :va :va :tummenupp, men jag kan inte ta nå lån sa jag, Nä men jag sa hon. Snacka om att jag var snabb ut i bilen.

Sagt å gjort så var man ägare till en helt ny Gixxer 1000 K8, sen när det var dags för att ta med frun på en sväng på min nya hoj som jag då haft i c:a 2 veckor säjer hon efter nån mil : Jag sitter inte nå bra på den här så nu har du ju en anledning att byta hoj nästa år... :dummer..

När det blev nästa år så kom ju K9:an, jag sa till henna att fan vad jag tyckte den var snygg, Ja, men åk å beställ en sån då men iår får du betala den själv, så nu har man en K9:a :tummenupp men då får du övningsköra med mej nästa år för jag vill ha en egen hoj....

Jag gillar min fru :tuttar :tummenupp

Helt plötsligt känns det som om min medömkande sympatier försvann i samband med ditt förlorade KK ;)

Håll hårt i henne. Speciellt om hon är huslig av sig :D

Helt plötsligt känns det som om min medömkande sympatier försvann i samband med ditt förlorade KK ;)

Håll hårt i henne. Speciellt om hon är huslig av sig :D

Va snäll du är :blah det är ju synd om mej som inte får åka hoj :gråta

När jag kollade efter hoj så märkte jag konstigt nog
att väldigt få har passerat 10 000. På 25 år snittar en sån
400 mil/år, kanske stämmer men...

Jag sket fullständigt i milen, kollade bara skick mm

När jag kollade efter hoj så märkte jag konstigt nog
att väldigt få har passerat 10 000. På 25 år snittar en sån
400 mil/år, kanske stämmer men...

Jag sket fullständigt i milen, kollade bara skick mm

En mc-motor har ju trots allt väldigt hög trimningsgrad jämför med en bilmotor och borde ju rimligen slitas hårdare. Är troligen inte heller byggd med samma krav på slitstyrka och pålitlighet, en hoj är ju trots allt mest ett nöjesredskap.

Jo, det är en -84, 25 år gammal, men den känns som max 20 :tungan

Tack, hoppas bara "vi" är lika överens när det är dags att byta upp sig.

( annars kanske bytbrud.com är ett alternativ)

Jag hade en fj 1100 i 13 år kanonhoj den bara gick och gick den hade nog gått 11000 mil när jag sålde den köpte den för 15000 och fick 18000 när jag sålde den

Bifogat

• Mvc-606f.jpg
    Mvc-606f.jpg
    206.1 KB · Visningar: 99
Nä, inte ska byt*.com vara ett alternativ inte, men tyvärr så kommer nog inte kostnaderna för den lille att minska på några år.
Och tyvärr så kommer nog tiden för att kasta kurvor vara lite begränsad, inte för att jag vet för jag har inte några små, förutom min katt då men han tar inte så mycket tid.

Får väl bara hoppas att du har lika bra fru som jag. Jag hade en 95:as Fireblade och var sugen på en ny hoj men inga pengar samt en gammal bilskatt som låg hos UC, då säjer min fru: men kom så åker vi till handlarn och kollar ut en ny hoj :va :va :tummenupp, men jag kan inte ta nå lån sa jag, Nä men jag sa hon. Snacka om att jag var snabb ut i bilen.

Sagt å gjort så var man ägare till en helt ny Gixxer 1000 K8, sen när det var dags för att ta med frun på en sväng på min nya hoj som jag då haft i c:a 2 veckor säjer hon efter nån mil : Jag sitter inte nå bra på den här så nu har du ju en anledning att byta hoj nästa år... :dummer..

När det blev nästa år så kom ju K9:an, jag sa till henne att fan vad jag tyckte den var snygg, Ja, men åk å beställ en sån då men iår får du betala den själv, så nu har man en K9:a :tummenupp men då får du övningsköra med mej nästa år för jag vill ha en egen hoj sa hon....

Be henne att donera stamceller e du snäll......jag vill oxå ha en :)

När det blev nästa år så kom ju K9:an, jag sa till henne att fan vad jag tyckte den var snygg, Ja, men åk å beställ en sån då men iår får du betala den själv, så nu har man en K9:a :tummenupp men då får du övningsköra med mej nästa år för jag vill ha en egen hoj sa hon....

Med lite flyt kanske vi får se hur ni ser ut när ni kommer med på TV! Finns ett helt program om folk som resonerar som ni. :tummenupp

• Gilla
Reaktioner: N/A
Med lite flyt kanske vi får se hur ni ser ut när ni kommer med på TV! Finns ett helt program om folk som resonerar som ni. :tummenupp

Tror jag vet vad du syfftar på, men det är inte nån risk :glömdet

Vet inte men, kanske lite avundsjuka:såjaponken

Last edited:
Klokt beslut ! Alldeles för många människor lägger ner sina intressen helt när de får barn bara för att de inte har råd med det nyaste och värsta. Det måste ju vara mycket roligare att åka på en billig åttiotalare än att inte åka alls.

En mc-motor har ju trots allt väldigt hög trimningsgrad jämför med en bilmotor och borde ju rimligen slitas hårdare. Är troligen inte heller byggd med samma krav på slitstyrka och pålitlighet, en hoj är ju trots allt mest ett nöjesredskap.

Jo. Det är ju iofs sant. Men faktum är att dom allra flesta bilmotorer lätt håller 40 000 mil om man sköter dom rätt. Det som förstör är slarv med oljebyten, många korta körsträckor och kallstarter mm.
Bilar har ju i dagsläget upp till ca 100 hk / liter sylindervolym vilket ju är ganska lång för många hojar. Men jag ser inte någon anledning till att en hojmotor som inte tillhör dom allra vassaste skal kunna gå närmare 20 000 utan några större problem. Touringhojarna (typ FJ 1100) Är ju byggda lite med fokus på att köras långt så tar man hand om en sådan så ska den nog kunna gå ganska långt. En Retta däremot är ju en annan sak. Den lär man nog kunna slita ut på lite kortare sträcka.

*/ ?>
Nyheter
Vi provkör Indian Chief Vintage

Screenshot I kommande nu...

Ducati DesertX 2026

Ducati DesertX 2026 – ännu ...

KTM firar 100 år av 6DAYS

KTM firar 100 år av 6DAYS® ...

Snabbladdad ny 94-hästars elhoj

BBM Hiro – ett helt nyutvec...

KTM bryter med Kiska – så påverkas framtidens design

Efter flera decennier tills...

Ducati Formula 73 – retro och racing i perfekt harmoni

Retro möter racing – Ducati...

Voge DS 800 X Rally – Ny offroadhoj till 2026

Voge DS 800 X Rally är en n...

Harley-Davidson laddar upp med massor av kubik

Harley-Davidson fortsätter ...

KTM 790 Duke – ny generation på gång till 2027?

KTM:s mellanklassraket får ...

Nytt från Halvarssons: Mora V2

Halvarssons nya Mora V2 är ...

Back