Glöm märkena. Jag har aldrig sett en hoj där det gick att ställa bakhjulet efter dem.
Ta ett långt snöre (3X hojens längd) och tejpa fast mitten längst bak på bakdäcket på en sådan höjd att det går fritt från centralstöd och kåpor mm när du sträcker det framåt.
Nu sträcker du snöret framåt på bägge sidor så att det precis nuddar framkant på bakdäcket.
För att underlätta mätte jag bredden på mitt däck och slog i två spikar i en brädstump på detta mått och fäste snörena i. Lättare att justera en bräda än två snören.
Kolla nu avståndet från snöret till framdäckets fram- och bakkant på bägge sidor. Bägge måtten på samma sida skall vara lika så att framhjulet är parallellt med bakhjulet.
Om avståndet på tex vänster sida är mindre än det på höger sida så skall du dra lite på höger sträckare, justera snörena och mäta igen.
När måtten på bägge sidor är lika så är däcken linjerade. I mitt fall 10mm.
Att mäta på svingen är långt ifrån lika exakt.
Detta linjerar hjulen snarare än drivpaketet, men jag sätter köregenskaper högre än slitage.