Snart är det vår!

och helt plötsligt blev det några centimeter snö i götet, jag som tänkt övningsköra med polarn nån dag.

och helt plötsligt blev det några centimeter snö i götet, jag som tänkt övningsköra med polarn nån dag.

Det är djävligt smutt att inte bo i skötet just nu. Här i tjockholm skiner solen och temperaturen är ganska behaglig. Jag ska banne mig sätta mig på MC'n och ta en liten tur :arsele

Många vägar börjar ju bli riktigt fina och torra nu.:) Synd bara att man bor längs med en flera kilometer lång osaltad kostig till väg där snö och is brukar försvinna ungefär till midsommar på vissa partier:mad:

Regn/blötsnö här imorgon, och 6 plus = Allt salt spolas förhoppningsvis bort :)

Gick ifatt grus-soparen och klappade den lite nyss. :) Duktig maskin.

Många häromkring påstår att de skränande tranorna är vårtecken. Mitt vårtecken är grussopar'n (aka City-fant). Har dock inte sett den än, och trankräken rapporteras vara i tyskland för tillfället...

Ser ut som det kommer bli kanon väder nästa vecka! Hoppas, hoppas att det blir första gången SMHI har rätt!

Vacker soluppgång här i Uppsala idag men så börjar det precis som igår att mulna på igen...grrr
Får fasen krupp om det kommer mer lappmögel nu. Varför informerades man inte om denna plågsamma tid innan våren kommer när man tog kortet förra året?
Är ju för sjutton olidligt..

Hoppas det blir regn istället för snö ieftermidag/natt.
Ovädret från götet drar ju nu upp till Tokholm under eftermidagen/natten

Regn=snabbare snösmältning = vår
snö=vinter (som borde vara över tycker jag iaf)

Oj vad förvånad man blev. Har kört hoj till jobbet de senaste dagarna, no problem.
Rullade ut ur den ur garaget i morse, vägen såg fin ut, sitter upp, ger lite extra gas för att väcka grannarna och vipps ligger man i granens tujahäck. De var ju blankis över hela vägen. Skam den som ger sig, upp igen och kör vidare till jobbet.

Drar igång dator, hoppar in på sydsvenskan och ser att de varnar för blixt halka i hela skåne... Note to my self: Läs lokalnyheterna innan man ska gå utanför dörren.

Så nej, våren är inte kommen för att stanna än.

Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman