Snart är det vår!

och helt plötsligt blev det några centimeter snö i götet, jag som tänkt övningsköra med polarn nån dag.
 
och helt plötsligt blev det några centimeter snö i götet, jag som tänkt övningsköra med polarn nån dag.

Det är djävligt smutt att inte bo i skötet just nu. Här i tjockholm skiner solen och temperaturen är ganska behaglig. Jag ska banne mig sätta mig på MC'n och ta en liten tur :arsele
 
Många vägar börjar ju bli riktigt fina och torra nu.:) Synd bara att man bor längs med en flera kilometer lång osaltad kostig till väg där snö och is brukar försvinna ungefär till midsommar på vissa partier:mad:
 
Regn/blötsnö här imorgon, och 6 plus = Allt salt spolas förhoppningsvis bort :)
 
Gick ifatt grus-soparen och klappade den lite nyss. :) Duktig maskin.

Många häromkring påstår att de skränande tranorna är vårtecken. Mitt vårtecken är grussopar'n (aka City-fant). Har dock inte sett den än, och trankräken rapporteras vara i tyskland för tillfället...
 
Ser ut som det kommer bli kanon väder nästa vecka! Hoppas, hoppas att det blir första gången SMHI har rätt!
 
Vacker soluppgång här i Uppsala idag men så börjar det precis som igår att mulna på igen...grrr
Får fasen krupp om det kommer mer lappmögel nu. Varför informerades man inte om denna plågsamma tid innan våren kommer när man tog kortet förra året?
Är ju för sjutton olidligt..
 
Hoppas det blir regn istället för snö ieftermidag/natt.
Ovädret från götet drar ju nu upp till Tokholm under eftermidagen/natten

Regn=snabbare snösmältning = vår
snö=vinter (som borde vara över tycker jag iaf)
 
Oj vad förvånad man blev. Har kört hoj till jobbet de senaste dagarna, no problem.
Rullade ut ur den ur garaget i morse, vägen såg fin ut, sitter upp, ger lite extra gas för att väcka grannarna och vipps ligger man i granens tujahäck. De var ju blankis över hela vägen. Skam den som ger sig, upp igen och kör vidare till jobbet.

Drar igång dator, hoppar in på sydsvenskan och ser att de varnar för blixt halka i hela skåne... Note to my self: Läs lokalnyheterna innan man ska gå utanför dörren.

Så nej, våren är inte kommen för att stanna än.
 
ska bli riktigt nice att få köra igen :))) Fast vore bra att skaffa en hoj först. :p Måste börja leta nu kanske och provköra lite....
 
Nyheter
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Back
Top